2025-02-05, 06:14
Medlem
CyberIngmars avatar
Dags för tuffe Uffe och arga Maggan att enas för Sveriges bästa, låsa ute småpartierna, inklusive SD, och komma fram till lösningar som blir verklighet. Visa nu vad Sverige ska stå för, och värna svenska folket och svenska medborgare. Gör Sverige mellanmjölk igen. Kriminella, oavsett ursprung, ska skaka när de ser tuffe Ulf och arga Maggan tala till folket. Alla som arbetar, oavsett ursprung, betalar skatt. Dags att kräva trygghet och en upprustad vård. Varken skolskjutningar eller organiserad brottslighet hör hemma i Sverige.
Citera
2025-02-05, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Svensk man med vapenlicens (jaktlicens?) dödar ett tiotal personer med automatvapen (ar 15?).
Är detta spiken i kistan för att få ha såna vapen på jaktlicens? Kommer man få ett brev i låda nästa vecka att man måste skicka tillbaka sin bössa?

Ja förmodligen. Man får ju äga både en sån bössa och stora magasin samtidigt om man sysslar med sportskytte. Slå in puffran redan nu och klistra på etiketten.
Citera
2025-02-05, 06:16
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Terroristen blev säkert inspirerad av den senaste tidens härjningar från fascisterna borta i usa. Mycket lögner sprids av fascister om oskyldiga flyktingar som leder till sådana här terroristbrott.

De kommer som vanligt inte våga stå för sin politik och försöka sig på att vänster har forcerat fram det.

Fega kräk.

Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Nån bild på denne?
Nej ingen bild vad jag vet. Det finns bilder men de är fel verkar det som.
Citera
2025-02-05, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Faktiskt inte heller.

Om det är terrordåd vi pratar om, tror du verkligen att tillgången på licensierade jaktvapen är problemet?
Ja, absolut behöver man strama upp reglerna för vapenlicens.
Citera
2025-02-05, 06:18
Medlem
Anna Linds man, han som avskaffade psykvården är direkt ansvarig för inte bara sin frus död utan även detta dådet
Citera
2025-02-05, 06:20
Bannlyst
Idag har vi redan allt för hårda vapenlagar försök och få licens för H&K G3 eller MG 42 , stört omöjligt.

Den stora diskussionen kommer när polisen har släppt mer information. Det som är intressant är hur 35 åringen har försörjt sej. Har han levt på socialbidrag? Hur helvete kan han få vapenlicens och få leva på socialbidrag?

Kommer man bygga fästningar av skolorna?
Citera
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Tror det är samma dolda hand som klippte Momika.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men herregud. Svaret på ett terrordåd kan inte vara att inskränka yttrandefriheten. Tillgången till vapen var huvudproblemet.

Tillgången till vapen var såklart ett problem i detta fall. Själv fick jag en mindre chock över hur lätt det var att få vapenlicens när jag själv skaffade det för några år sen. Tycker absolut att kraven kan skärpas rejält.

Sen har ju uppenbarligen psykiatrin brustit i detta fall. Även om han inte varit i kontakt med myndigheter så behövde han uppenbarligen hjälp. Hade han träffat rätt person inom psykiatrin kanske detta hade kunnat undvikas.
Citera
2025-02-05, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperflux
Svårare tillgång till vapen skulle kanske göra dessa attacker mindre skadliga, men jag tror inte att det skulle förhindra attacker. Om en galning vill skada folk så går det alltid att hitta sätt.

Huvudproblemet är psykisk ohälsa. Sveriges psykiska sjukvård är ständigt överbelastad - men söker inte ut individer som kan behöva det, för man har inte plats för dem. Dessutom är ensamhet en epidemi som drabbar Sverige hårt, det är antagligen många som tappar greppet om verkligheten.
USA har många såna här masskjutningar för att de har många vapen. Vapnena är huvudproblemet.
Citera
2025-02-05, 06:22
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
En politisk konsekvens kommer att bli hårdare vapenlagar.
a) Frågan om halvautomat för jakt kommer att aktualiseras. Fram till "nyss" fanns det bara ett fåtal halvautomater för jakt. Och ingen av dessa kom med stora magasin i grundutförande. Ljuddämpare var licensbelagda. Sen gick det snabbt och idag får man AR10 och AR15 för jakt. Jag tror att det kommer att skruvas åt här. Kanske slutar man utfärda nya licenser för dessa vapen. Och långa magasin lär man hitta på någonting med. Men jag tro inte att redan utfärdade licenser och vapen konfiskeras.
b) "5-åringarna" alltså tidsbestämda och tillfälliga licenser för målskyttar kommer att bli kvar. Det har varit på tapeten att avskaffa dessa och ersätta med permanenta licenser. Kommer inte att bli av nu.
Varför tror du inte att man kommer konfiskera utfärdade licenser?
När Breivik gjorde sin grej med en mini 14, beslagtogs inte alla såna vapen då?
Citera
2025-02-05, 06:24
Avslutad
Alltså, oavsett om GM är invandrare eller svensk. Vilket jävla skitsamhälle Sverige har förvandlats till! Och det värsta är att detta nog bara är början

Jag växte upp på 60- och 70-talet, och det var rena paradiset jämfört med idag.
Citera
2025-02-05, 06:25
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men herregud. Svaret på ett terrordåd kan inte vara att inskränka yttrandefriheten. Tillgången till vapen var huvudproblemet.

Jag vill hävda att radikaliseringen är den stora boven.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in