Citat:
Ursprungligen postat av ken dryden
Många här ser ju illdådet i termer av rasmotsättningar, men kan det ha varit så att han valde att rensa på Komvux eftersom han misslyckades med att komma in på någon jäkla kurs? Kanske han ville "komma tillbaka" till samhället genom att läsa upp sina betyg och samtidigt kunna få CSN? Hans ekonomin var väl i ruiner? Nu blev det inte så och Komvux måste "straffas".
Inte fått svar på den frågan här när jag försökt, om han var elev på skolan. Media verkar ha noll intresse i den frågan märkligt nog.
Att han inte haft inkomst senaste året kan betyda CSN plus att varför just den skolan?
Citat:
AR-15 kastar långt, jag blev träffad trots en skjutplats mellan mig och skytten. Jag är tävlingsskytt, jägare och känner flera som har AR-15. Hylsfångare har jag sett en ha på sin Schmeisser eller om det var en h&k.
Eftersom du svamlar om ljud på vapen och kalibrar.. Du kan inte avgöra det med en taskig ljudupptagningen där de inte ens vet avståndet till vapnet som avfyras eller hur rummet ser ut. Sluta hitta på.
Du kan ej heller påstå med någon form av trovärdighet att det är 5,45mm utifrån antalet skott som avfyras. Sluta. Hitta. På
Det finns mängder av vapen med olika kalibrar det teoretiskt sett kan vara. Sluta hitta på trams.
Du skjuter dessutom inte fågel med 5.56 - om du inte är dum i huvudet.
Hur hylsorna kastas är väldigt olika mellan olika modeller som använder sig av 5.56. Det är inte ammunitionen som avgör det. AK 5 kastar, generellt framåt. M4 till exempel, gör inte det.
Det är inte bastun på simhallen det här, där du kan sitta och ragga upp 14-åriga småpojkar med en massa "tuffa fakta". Skärpning.
En riktig floskel avslutar naturligtvis ditt inlägg. "Ett sånt här dåd.." Vad menar du? Det är ju totalt intetsägande. Vilket vapen som helst? Ja, gör gärna om det med ett lans från Ivanhoe-filmen, det är ett vapen. Blir lite svårare va. Sluta snacka skit.
Du kan ej heller påstå med någon form av trovärdighet att det är 5,45mm utifrån antalet skott som avfyras. Sluta. Hitta. På
Det finns mängder av vapen med olika kalibrar det teoretiskt sett kan vara. Sluta hitta på trams.
Du skjuter dessutom inte fågel med 5.56 - om du inte är dum i huvudet.
Hur hylsorna kastas är väldigt olika mellan olika modeller som använder sig av 5.56. Det är inte ammunitionen som avgör det. AK 5 kastar, generellt framåt. M4 till exempel, gör inte det.
Det är inte bastun på simhallen det här, där du kan sitta och ragga upp 14-åriga småpojkar med en massa "tuffa fakta". Skärpning.
En riktig floskel avslutar naturligtvis ditt inlägg. "Ett sånt här dåd.." Vad menar du? Det är ju totalt intetsägande. Vilket vapen som helst? Ja, gör gärna om det med ett lans från Ivanhoe-filmen, det är ett vapen. Blir lite svårare va. Sluta snacka skit.
Kan söka tillstånd för jakt imorgon på en AR-15 men det finns ingen tävlingsverksamhet för halvautomater i min gevärsskytteförening alltså ingen mening för mig eftersom jag jagar småvilt en gång per år. Man får utöva sportskytte med jaktgevär men inte jaga med gevär med tillstånd för målskytte.
Låga priset på ammunition i kaliber 5,56 lockar förvisso men inte mycket billigare än Norma DL 6,5x55. Fågeljakt är AR-15 väldigt bra till. Kråkfåglar till exempel. Nackdelen, tycker jag, är lång kulbana jämfört med 22lr, 22wmr, 9x19 (funderar på att köpa ruger pcc, finns potential för tävlingsgren i föreningen typ nationell k-pist 100m). Tyngre kula utan hög hastighet som droppar fortare känns bättre än att skjuta med 223 eller 6,5x55. Visst, man ska ligga högt och skjuta nedåt, inte så lätt hitta bra ställe för det och i skogarna jag är i finns det folk i ofta.
Vad är tufft tycker du? Ta jägarexamen eller gå med i skytteklubb om du är intresserad av skytte. Nästan var tionde person i Sverige äger ett skjutvapen. Det är ett väldigt bra sätt att få nya vänner och motionera, tävla. Du behöver inte hålla med mig om mina åsikter om kalibrar och gevär, du får ha egna åsikter och andra erfarenheter. Mitt intresse ligger i att belysa vad jag vet.
Oj, är 35 år medelålders nu?
Senast redigerad av Xelious 2025-02-05 kl. 04:52.
Senast redigerad av Xelious 2025-02-05 kl. 04:52.