2025-02-04, 16:49
Medlem
Nu ringer media och trakasserar pappan till den misstänkte, som är helt ovetandes om misstankarna riktade mot sonen.
Citera
2025-02-04, 16:50
Medlem
euromixerss avatar
Aftonbladet har alltså seriöst ringt upp misstänkte GMs pappa.

"Pappan till den misstänkte skytten i Örebro, en 35-årig man, säger att han inte känner till att hans son ska vara inblandad i dådet.
– Det vet jag inget om, säger han när Aftonbladet når honom.
Han säger också att han inte heller känner till att det pågått en stor polisinsats vid 35-åringens lägenhet i Örebro.
– Det här är så stört. Vad är det som har hänt? säger pappan vidare.
När Aftonbladet berättar om polisinsatsen och misstankarna mot hans son nekar pappan till att det är möjligt.
– Det måste vara omöjligt, säger pappan innan han lägger på luren."
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Mer än 15 tusen som försöker läsa tråden

Tack, jag misstänkte det och borde förstått det men ibland är inte hjärnan med.

För 5 år sen eller nått liknande skrev jag att våldet kommer eskalera och kaoset öka. Jag fick rätt.
För 2 år sedan skrev jag att det vi såg då var inte i närheten av vad som skulle ske.

Jag kommer säga samma sak idag. Det här är inte någon kulmen, det kommer öka och eskalera. Det kan jag lova er. Det här är den utveckling som har varit så given i och med vad förra regeringen gjorde möjligt redan för 10 år sen. Kaos och våld skapar ännu mer kaos och våld.
Denna regering känns handlingsförlamad.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Att det enligt polisen ikke råder sedvanligt kaos vid akuten som efter en ”normal” skjutning ger en hint.
Citera
Medlem
ProfSWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Aftonbladet har ringt MGM's pappa. Hur får man reda på en persons förälder? Som också verkar ha Sveriges top 3 populäraste efternamn?

AB måste ha jäkla bra information. Eller så chansar dom hejvilt. Vet inte vad som är troligast längre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hungriga Aftonbladet ringer och trakasserar anhöriga
Fruktansvärt snaskigt. De bör låta anhöriga vara i fred! Även pappan till den misstänkte gärningsmannen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag sa inte att jag visste utan att alla tidigare skolattacker har varit högerincels.

Breivik var ju också en sån stark och midig korsriddare som bara vågade ge sig på barn.
Nja, det brukar oftast vara vänsterincels alt afa-sympatisörser och manliga feminister som utför dessa dåd. Senaste dåden i usa har begåtts utav dessa typer.

Förjävligt oavsett
Citera
2025-02-04, 16:51
Medlem
Om adressen i tråden stämmer finns där två män i 35-årsåldern. Båda, vill jag påstå, har namn som gör att dom kan vara en ny Breivik.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
TV-4 bekräftar det vi redan vet: Polisen misstänker att GM är 35-åring som bor i Örebro. Det är nog ganska säkert någon av männen på adressen som nämnts i tråden.

Behöver inte vara så.. någon som Ramla kanske eller White Boy Rick* som behöver ta på sig byxorna.

Från NA:
Citat:
– Det var vid en balkong det small. Polisen är på väg upp med ytterligare stegar, säger NA:s Hugo Levinsson.
Gatan utanför flerbostadshuset har spärrats av av polis.
Vid 16.35-tiden avvecklar polisen prickskyttarna på taket. Men det är fortfarande många poliser kvar på platsen.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
MGM är död som jag förstår det ? Men tog han sitt liv eller vare polisen som sköt?
Citera
2025-02-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProfSWE
AB måste ha jäkla bra information. Eller så chansar dom hejvilt. Vet inte vad som är troligast längre

Köpta poliskällor antar jag..
Citera
2025-02-04, 16:52
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Polisen nationellt kommer först informera partiledarna för Sveriges 8 riksdagspartier om gärningsmannen innan uppgifter blir bekräftade för media.
Polisen håller nu på med att säkra säkerheten upp runt moskéer i hela landet för att visa sin närhet när namnet på GM offentliggörs.
Ni som tänkt er en trevlig kväll på stan runt om i landet så bör ni tänka om. Det kan bli riktigt oroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in