2025-02-04, 15:25
Medlem
Jag bor 400m från skolan. Det är ambulanser o polisbilar som går i skytteltrafik på vägen utanför o helikopter som flyger lågt över husen. Det har gått 3tim sen larmet kom in…. Precis på varsin sidan om skolan det hände på ligger 2st låg/mellanstadie skolor!!! På några meters avstånd.. det här kommer sätta spår i många barn o vuxna…. ❤️
Citera
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Fel, 7-5 än så länge

Det här kommer nog sluta med betydligt fler än 5 dödsoffer tyvärr.
Citera
Medlem
De skriver att flera stycken är döda sen så läser man att 5 personer har skjutits ihjäl dvs några stycken.

Gärningsmannen är tydligen död nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Tycker det låter som samma, den snabba följden med skott får inte samma "eko" pga nästa smäll som de ensamma får, är min uppfattning iaf

Däremot betvivlar jag det som nämnts innan om helautomat, den skottföljden som hörs i klippet på svt fixar både finger och vapen med halvauto, skulle t o m kunna vara pistol

jag har skjutit mkt i mina dagar, det är halvauto de skjuter med. han/de skjuter fort så skall man gissa skjuter de ihjäl någon med massa skott eller skjuter mot någon

jävla land sverige har blivit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ska dom plåstra om döda eller?

Man går upp i stabsläge för att vara förberedd om det visar sig vara ett avsevärt antal skadade, och det är nog väldigt bra att förbereda sig på det viset, istället för att man exempelvis blir överraskad av fyra ambulanser utanför akuten med lika många svårt skottskadade personer.

Skulle omfattningen visa sig mindre så är det ingen skada skedd att man gått upp i stabsläge i alla fall, då blåser man helt enkelt av.

Konstaterat avlidna leder givetvis inte till något stabsläge i sjukvården eftersom de inte längre kan göra något för konstaterat avlidna.

Detta ska jag sannerligen inte behöva förklara.
Citera
Medlem
Finns det bilder på detta? Inte bara medias bilder 200m ifrån
Citera
2025-02-04, 15:26
Medlem
SmegmaFris avatar
Existenz på X hintar om att dom fått in rapporter från följare om att skadeläget är mycket värre än det som nått media.
Citera
Medlem
polaren pers avatar
Minst sex döda enligt sjukhuskällor.
Citera
Medlem
Sjeldent det tar så lang tid før et navn kommer her inne
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
De skriver att flera stycken är döda sen så läser man att 5 personer har skjutits ihjäl dvs några stycken.

Gärningsmannen är tydligen död nu.

GM har varit död i över en timme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagofbricks
Enlig rykten från akuten 19skjutna 4 på operation 5 döda.
låter ju mer troligt med tanke på alla insatser som görs från alla håll....
Citera
Medlem
Verkar vara planerat och ett som det verkar lyckat terrordåd, det har inte MENA tankeverksamhet till. Kan nog konstatera att det är vit incel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in