Citat:
Ursprungligen postat av
KreugerGuld
Judendomen är inte enbart en religion, den omfattar även kulturella, etniska och historiska aspekter som formar identiteten hos det judiska folket. den kan även representera ett sätt att leva och tänka, samt en gemenskap med en lång historia.
Du är på gränsen att vara en antesemit, det inser du först nu eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Vilken sanning? Du har inte presenterat någon sanning? Du har kommit med ett påstående som inte kan vederläggas, och vi har bara ditt ord på det! Vilket jag inte ger mycket för!
Har inget emot judar! Varför skulle jag ha det? Har du något emot judar? Jag presenterar bara citat och fakta! Har du problem sanningen? Sedan att du skriver "historierevisionism" säger mig allt!
Knappast! Den enda antisemiten här är du, vilket du indirekt redan har bevisat! Dessutom så är Judarna inte en homogen grupp, du kan inte prata om ett judiskt folk! Det är stora kulturella skillnader mellan amerikanska, ryska och Sabra (infödda judar i Israel!) o.s.v, deras gemensamma nämnare i stort är i religionen och den är lika spretig som den kristna tron med olika inriktningar!
Och fortfarande så är Judendomen en religion! Inte en ras!
Varför tar du inte reda på fakta innan du öppnar matluckan?
Eller har du svalt "Mein Kampf" med hull och hår?