2025-02-02, 16:27
Medlem
Dagens sändningar är bland det sämsta jag sett. Jag vill följa utvecklingen i loppen, inte titta på när åkarna startar eller skiver sina namn på en glasskiva. Att köra en intervallstart i världscupen på en 3.3 km-slinga borde förbjudas. FIS är verkligen helt värdelösa.

Bottenlöst usla Viaplay gör det hela ännu värre. 3 reklamavbrott på 20 minuter. Och ett kommentatorspar som är så förvirrade att de omedelbart borde skickas till närmsta demensboende.

Här är några av dagens "höjdpunkter".

PF: Calle Halfvarsson kommer snart till 5.4 km.

AKS: Nej! Det är Lisa Eriksson.

PF: Hon är i en egen division.
Citera
2025-02-02, 16:34
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag köper inte dikotomin tråkig - underhållning när det gäller sport.

Det behöver inte vara spännande för att jag skall följa olika idrottstävlingar i idrotter jag gillar. Det kan vara ospännande men ändå intressant att följa enskilda aktivas prestationer.

Men vi pratar nog förbi varandra.
Om det är ett emotionellt nöje och inte ett arbete för dig att följa prestationer så är det ju underhållande för dig, om än subtilt underhållande.
Citera
2025-02-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Dagens sändningar är bland det sämsta jag sett. Jag vill följa utvecklingen i loppen, inte titta på när åkarna startar eller skiver sina namn på en glasskiva. Att köra en intervallstart i världscupen på en 3.3 km-slinga borde förbjudas. FIS är verkligen helt värdelösa.

Bottenlöst usla Viaplay gör det hela ännu värre. 3 reklamavbrott på 20 minuter. Och ett kommentatorspar som är så förvirrade att de omedelbart borde skickas till närmsta demensboende.

När han egentligen var på väg mot mål, fan de måste ju trott att Calle gjort snabbaste avslutet genom tiderna, först var han vid 5,4 och två minuter senare - här kommer Calle mot mål

Visst hade väl Lisa gått i mål då redan?

Jag tror man kan hitta många blunders i dagens lopp, många gånger man undrade om de varit lite för nära glüweinflaskan
Citera
2025-02-02, 17:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men herregud!

Följer du inte skidåkningen?????????

Jessie har varit i eller väldigt nära världstoppen sedan 2016!

Fantastisk idrottskvinna.
Jessie tog VM-medalj redan 2015
men personen du svarar håller ju guldfisknivå inte bara vad gäller kunskap om skidåkning utan även förmåga att uttrycka sig så fakta biter nog inte på hen
Citera
2025-02-02, 17:40
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Han lever på sin "avväpnande charm" och "pojkaktiga entusiasm". Men visst blir det ofta fel där det inte borde behöva bli det.
PF och AKS är rätt dåliga var för sig, men tillsammans blir de ännu sämre.
Citera
2025-02-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Ja och man kan väl ändå ställa kravet att de borde ha koll på de svenska åkarna i alla fall, dem hade ju inte ens det, utan missade flera gånger när dem åkte förbi tidspasseringar. Jag kräver inte att få se dem i bild, för det är internationella feeden. Men när vi här hemma kan se tiderna live på flera olika ställen utmed banan, så borde även tomtarna som kommenterar kunna använda det verktyget och inte missa dem så mycket som idag.
Citera
2025-02-02, 19:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

De verkar jaga upp varandra lite för mycket, när det nog vore bättre att lugna ner sig med känsloutropen en sekund och hålla lite koll på mellantiderna som även vi tittare har tillgång till, och i sändningen ge lite mer struktur åt det som pågår.
Citera
2025-02-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weberdude
Ja och man kan väl ändå ställa kravet att de borde ha koll på de svenska åkarna i alla fall, dem hade ju inte ens det, utan missade flera gånger när dem åkte förbi tidspasseringar. Jag kräver inte att få se dem i bild, för det är internationella feeden. Men när vi här hemma kan se tiderna live på flera olika ställen utmed banan, så borde även tomtarna som kommenterar kunna använda det verktyget och inte missa dem så mycket som idag.
Ja, de är märkligt okunniga om ”live timing” via dator. Eller enbart ointresserade.
Citera
2025-02-02, 20:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De verkar jaga upp varandra lite för mycket, när det nog vore bättre att lugna ner sig med känsloutropen en sekund och hålla lite koll på mellantiderna som även vi tittare har tillgång till, och i sändningen ge lite mer struktur åt det som pågår.

Det är egentligen en gåta varför Teo kommenterar så lite. Vad kan det vara, en eller två helger per säsong? Och så har det väl varit sedan Viaplay tog över 2021. Han har dels bättre koll än AKS, dels har han ett helt annat lugn och tar i alla fall i bland udden ur Forsbergs pladder.
Citera
2025-02-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21

"Bästa" var nog när 0,1 sekunder vid första mellantiden var en tydlig ledning.
Citera
2025-02-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Du har nog en annan definition av begreppet "underhållning" än vad många andra har. Om sporten hade tråkat ut dig så hade du väl inte tittat får man anta. Alltså är det underhållning.

https://i.media.fi/incoming/s9xw7f/7...40/7149490.jpg

Underhållning företrädesvis.
Men dessa företräden borde vara ett handikapp i uppförsluten...

Diggins ska vara snabb utför. Varför?
Ser inget skäl till det i hennes kropp.

Är det alltid samma höjd över havet på start och mål?
Senast redigerad av ehehhas 2025-02-02 kl. 23:10.
Citera
2025-02-02, 22:47
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Jessie tog VM-medalj redan 2015
men personen du svarar håller ju guldfisknivå inte bara vad gäller kunskap om skidåkning utan även förmåga att uttrycka sig så fakta biter nog inte på hen

Medalj fick väl Diggins redan 2011 när hon och Kikkan Randall körde VM i Teamsprint?

Ganska intressant (och kul) när folk tror Diggins är en dagsslända - diggins har fått 14 miljoner SEK i prispengar från FIS - ganska bra betalt för en skidåkare med flax, en dagsslända… Häpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in