Citat:
Ursprungligen postat av
Rimner
Jag tror ärligt talat inte att han helt begriper vad som händer.
Något typ "det är ju jag, Runar utvald av gud, världen måste forma sig för att behaga mig" eller liknande som alltid pågått i hans huvud som normala människor inte begriper.
Det är först nu när han blivit utslängd som pastor, det tvålfagra kristet utseende som gav honom möjlighet att sol och våra blåste ut genom fönstret, kronofogdemyndigheten osv som verkligheten börjar tränga sig in hos han. Men jag tror inte han fattar läget ändå och tycker sig må prima. Säkert sossarnas fel alltihopa.
Många i tråden använder Runar som ett bevis på allt som är fel med kristendomen (frireligiösa) och högerpolitik. Det blir lite fel, då Runar utnyttjar de bådas extremer till sin fördel. Han
vet att han kommer att få kritik, men lägger det på "hatet" mot religionen eller politiken, så att han slipper ta ansvar själv. På så vis får han galna följare och ni oinsatta kan få bekräftat att allt är fel med religion och SD, Trump Whatever.
Runar är Runar, han suger ut uppmärksamhet där han får den.
Ni får sluta att tro att han står för vad som är rätt (eller fel) med religion och politik.
Kampen mellan Becko och Magictrix i tråden är störtlöjlig. De är lika maniska båda två. Fattar inte att ni bildar lag här som håller på den ena eller andra. Ingen av dom är speciellt smart.