2025-02-01, 19:45
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
På facebooksidan ”Backa upp Richard Jomshof - stoppa islam i Sverige” (sic) skriver Runar följande:

” EN TINGSRÄTTSDOM FRÅN DÅSIGA, DRÖNIGA OCH SÖMNIGA MÄNNISKOR SOM SOVER SIG GENOM EN HEL RÄTTEGÅNG

340 kronor i arvode från Tingsrätten i Västmanland fick tre nämndemän vardera den 22:a januari för att nonchalant och halvt sovande sitta knappt två timmar och lyssna till min advokat och mig berätta om hur jag förra året utsattes för ett bedrägeri av människor jag aldrig hört talas om och än mindre någonsin pratat med eller träffat.

Den 7. augusti 2023 ringde jag polisen och gjorde en polisanmälan då jag började misstänka att jag hade blivit utsatt för ett bedrägeri.

Under en joggingtur blev jag plötsligt informerad av min advokat Mark Safaryan att en pensionerad åklagare i Västerås vid namn Uggla, hade väckt åtal mot mig.
Det visade sig dock snabbt att polisen(!) hade gömt undan min polisanmälan för såväl åklagaren som min advokat..!

Genom en personlig kontakt inom polisen fick jag till slut den gömda(!) polisanmälningen i min hand, och överlämnade den sen direkt till pensionären på åklagarens kontor.

Detta väldokumenterade händelseförlopp valde tingsrättens välbetalda nämndemän att totalt ignorera och bortse från.
Åklagaren påstod att jag varit en av huvudpersonerna som låg bakom dessa bedrägerier mot såväl mig själv som de stackars gamla människor som också blev utsatta för dessa hemska bedrägerier.

Den 80 åriga tanten som möjliggjorde bedrägerierna mot de stackars gamla människorna, erkände dock till slut att hon aldrig någonsin vare sig talat med mig eller träffat mig.
Hon erkände även att hon tidigare i förhör ljugit om att ha lånat pengar av mig till en elcyklel, samt att en tredje person(en zigenare) hade instruerat henna om vad hon skulle säga och göra..!

Åklagarens osannolika, förljugna och ologiska påståenden valde dock dessa tre trötta och ointresserade nämndemän att svälja med hull och hår innan de släpade sig hem med 340 nya riksdaler i fickorna.

Kanske skålade de i sitt nyinköpta lådvin för att de precis hade lyckats fälla en dom mot en provocerande kristen samhällskritiker som varit frispråkig och orädd med sin penna?

Domen fastställdes utan någon bevisning vare sig teknisk eller muntlig.
Men vad gör väl det bara åklagaren Fredrik Ingblad är tillräckligt oärlig och pr-kåt?

För i Sverige räcker det ibland att vara en officiell person med provocerande åsikter för att kunna hängas ut, förlöjligas och förtalas.

Självklart är överklagan av domen redan på väg, och domen blir då inte längre”

———-

Några av kommentarerna:

” Så länge man inte går i public service koppel så är man i fara.. du är stark. Vi behöver fler som dig. Och jag är säker på att vi är många som står bakom dig👏🏻✨”

” Heja Runar inte lätt att stå till svars inför vårt korrupta rättsväsen. Helt sjukt.”

” Den lilla människan är värdelös i tingsrätten.
Det sovande folket personifierars i rätts 🤣
Salen. Svenska rättsväsendet är inte för folket. Det är för giriga människor som bara har en sak i huvudet. Lönekuvertet.”

” 170:- per timme är väl inte så mycket 🤔”
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Nu yrar fanskapet om att han minsann ska berätta hur det ligger till men först i hovrätten.
Blir väl som med böckerna och precis allt annat Runar dunken s-gård tagit sig för och lovat.

Stackars barn alltså, fyfan.
Med Runars karaktäristiska självsäkerhet verkar Runar ta striden vidare till nästa instans med hot om att total-gola allt och alla och rättsväsendets brister. Hans anhängare uttrycker sitt stöd och delar hans kritik mot rättssystemet ”vi behöver fler som dig” och ”heja Runar”.
Senast redigerad av becko 2025-02-01 kl. 19:49.
Citera
2025-02-01, 21:40
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk

För övrigt har jag sagt det tidigare.
Det är höga odds på att han kommer åka i fängelse för detta brott.
.

Höga odds=låg sannolikhet
Citera
2025-02-01, 22:56
Medlem
Vill se Rån-år åker till fängelse minst 2 år till...
Citera
2025-02-02, 02:19
Medlem
https://www.hant.se/noje/har-ar-kvinnorna-som-ai-genererade-lena-baserats-pa/10651822
Citera
2025-02-02, 02:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickisen
https://www.hant.se/noje/har-ar-kvinnorna-som-ai-genererade-lena-baserats-pa/10651822
Snyggt jobbat!
Nu återstår bara frågan; varför?
Citera
2025-02-02, 03:21
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Snyggt jobbat!

Sannolikt ett desperat försök att göra sina ex svartsjuka…
Citera
2025-02-02, 07:38
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickisen
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Sannolikt ett desperat försök att göra sina ex svartsjuka…
Nej, användning av AI-genererade bilder för ekonomisk vinning som framgångsrik influencer och konsult samt som påverkar en vårdnadstvist och en rättegång om penningtvätt kan följande brott och påföljder bli aktuella i Sverige:

1. Förtal (Brottsbalken 5 kap. 1 §)
- Straff: Böter eller fängelse i upp till 2 år (grovt förtal).

2. Olaga integritetsintrång (Brottsbalken 4 kap. 6 c §)
- Straff: Böter eller fängelse i upp till 2 år.

3. Intrång i upphovsrätt (Upphovsrättslagen 53 §)
- Straff: Böter eller fängelse i upp till 2 år samt skadestånd.

4. Personuppgiftsbrott (Dataskyddsförordningen, GDPR, samt brottsbalken 6 kap.)
- Straff: Höga administrativa sanktionsavgifter och skadestånd.

5. Bedrägeri (Brottsbalken 9 kap. 1 §)
- Straff: Böter eller fängelse i upp till 6 år vid grovt bedrägeri, särskilt om det gäller ekonomisk vinning.

6. Övergrepp i rättssak (Brottsbalken 17 kap. 10 §)
- Definition: Att försöka påverka en rättsprocess genom otillbörliga medel.
- Straff: Fängelse i upp till 4 år. Vid grovt brott upp till 8 år.

7. Urkundsförfalskning (Brottsbalken 14 kap. 1 §) – Om bilderna använts för att manipulera bevis.
- Straff: Böter eller fängelse i upp till 2 år, vid grovt brott upp till 6 år.
Senast redigerad av becko 2025-02-02 kl. 07:52.
Citera
2025-02-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Snyggt jobbat!

För att inte framstå som en sådan hopplös loser.

Runar älskar att slänga sig med ord som programledarjobb, bokkontrakt, filmkontrakt, ledarskribent, sommarprat, miljonaffärer över ett handslag, osv. Som att massor händer runt honom. Att han fortfarande är i smöret. I kändisskapet. På premiärerna. Med kändiskompisarna.

Verkligens Runar är en luffare som blåser folk så fort han får chansen. Som krigar med sina ex, som inte kan ha en fungerande relation ens med sina barn. Som inte har några kändiskompisar kvar. Inte ens skräpkändisarna. Som har ett boende på nåder. Premiärerna? Runar får stå i regnet och titta in genom fönstret i bästa fall.

Att ha en snygg vältränad flickvän passade in i illusionen Runar. Bilden Runar vill förmedla utåt. Han är lyckad och på gång. Massa stora saker väntar runt hörnet.

Illusionen är det som finns kvar.
Senast redigerad av Chopper Read 2025-02-02 kl. 07:59.
Citera
2025-02-02, 07:56
Medlem
När jag lyssnade på rättegången så stod det klart att förutom sina psykopatiska drag även att han är svagbegåvad. Carola skrev ju att redan på bröllopsnatten förstod hon att det här var fel. Sen undrar man lite hur Jessica stod ut i 9 år och skaffade två barn med honom. Man börjar ju undra om det var något våld från runar som gjorde att Jessica stannade så länge. För inte tusan behövde väl Jessica 9 år på sig för att konstatera att runar har en skruv lös. Mycket märkligt och det vore väldigt intressant att höra dessa två kvinnor berätta uppriktigt om runar.
Senast redigerad av Berraperra1975 2025-02-02 kl. 07:59.
Citera
2025-02-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
När jag lyssnade på rättegången så stod det klart att förutom sina psykopatiska drag även att han är svagbegåvad. Carola skrev ju att redan på bröllopsnatten förstod hon att det här var fel. Sen undrar man lite hur Jessica stod ut i 9 år och skaffade två barn med honom. Man börjar ju undra om det var något våld från runar som gjorde att Jessica stannade så länge. För inte tusan behövde väl Jessica 9 år på sig för att konstatera att runar har en skruv lös. Mycket märkligt och det vore väldigt intressant att höra dessa två kvinnor berätta uppriktigt om runar.

Sant
Citera
2025-02-02, 09:55
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ja. Runar uppvisar en total avsaknad av abstrakt tänkande och en fullständig brist på förståelse för andras lidande, sina egna brister och de juridiska konsekvenserna. Detta kognitiva och emotionella underskott speglas karikatyriskt i den fiktiva karaktären Kenny Starfighter, med en liknande oförmåga.

Fast när kvinnor, barn och äldre drabbas blir situationen allvarlig och kräver en mer klinisk psykologisk bedömning av individens beteende och personlighet:

Individen Runar är nu dömd för bedrägerier, inklusive brott riktade mot äldre. Han är även misstänkt för brott mot kvinnor och barn och hot mot tjänsteman samt använder manipulativa metoder för ekonomisk vinning. Rättsprocesserna har belyst ett mönster av exploatering, aggressivt beteende och bristande insikt i brottens konsekvenser.

1. Infantil psykopati: Kombination av emotionell omognad och psykopatiska drag såsom manipulation, känslokyla och brist på ånger. Individen Runar uppvisar impulsivitet och oförmåga till självreglering, vilket tyder på en personlighetsstörning med barnsliga inslag.

2. Brist på abstrakt tänkande: Oförmåga att förstå komplexa samband, moralisk reflektion och långsiktiga konsekvenser. Beslutsfattandet präglas av impulsivitet och ett ytligt förhållningssätt till ansvar.

3. Empatibrist och bristande självinsikt: Grav oförmåga att förstå andras lidande eller reflektera över egna brister. Detta indikerar antisociala och narcissistiska drag med en rigid självbild och avsaknad av skuld.

4. Skadliga handlingar mot sårbara grupper: Opportunistiskt, hänsynslöst beteende som riktas mot kvinnor, barn och äldre. Saknar moraliska spärrar och ser svaga sårbara människor som medel för egen vinning.

5. Karikatyriska drag: Att Runar inspirerat karaktären Kenny Starfighter tyder på att hans omedvetna självparodi blivit så extrem att den omedelbart känns igen av andra som absurd.

Detta förstärks av ett tydligt Jesuskomplex, där Runar ser sig själv som frälsare och martyr, i skarp kontrast till verklighetens konsekvenser av hans handlingar. Runar uppfattar sig som en exceptionellt betydelsefull, oövervinnerlig och moraliskt överlägsen ledare och förebild, trots upprepade misslyckanden ekonomiskt, socialt och medialt. I kombination med grandiositet och ett superhjältekomplex skapas en tydlig kognitiv dissonans mellan självbild och verklighet. Han saknar moraliska spärrar, ser sårbara människor som medel för egen vinning och är oförmögen att förstå eller ta ansvar för sina handlingar, vilket förklarar varför Runars manipulativa och hänsynslösa beteende riktas mot kvinnor, barn och äldre.
Senast redigerad av becko 2025-02-02 kl. 10:40.
Citera
2025-02-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja. Runar uppvisar en total avsaknad av abstrakt tänkande och en fullständig brist på förståelse för andras lidande, sina egna brister och de juridiska konsekvenserna. Detta kognitiva och emotionella underskott speglas karikatyriskt i den fiktiva karaktären Kenny Starfighter, med en liknande oförmåga.

Fast när kvinnor, barn och äldre drabbas blir situationen allvarlig och kräver en mer klinisk psykologisk bedömning av individens beteende och personlighet:

Individen Runar är nu dömd för bedrägerier, inklusive brott riktade mot äldre. Han är även misstänkt för brott mot kvinnor och barn och hot mot tjänsteman samt använder manipulativa metoder för ekonomisk vinning. Rättsprocesserna har belyst ett mönster av exploatering, aggressivt beteende och bristande insikt i brottens konsekvenser.

1. Infantil psykopati: Kombination av emotionell omognad och psykopatiska drag såsom manipulation, känslokyla och brist på ånger. Individen Runar uppvisar impulsivitet och oförmåga till självreglering, vilket tyder på en personlighetsstörning med barnsliga inslag.

2. Brist på abstrakt tänkande: Oförmåga att förstå komplexa samband, moralisk reflektion och långsiktiga konsekvenser. Beslutsfattandet präglas av impulsivitet och ett ytligt förhållningssätt till ansvar.

3. Empatibrist och bristande självinsikt: Grav oförmåga att förstå andras lidande eller reflektera över egna brister. Detta indikerar antisociala och narcissistiska drag med en rigid självbild och avsaknad av skuld.

4. Skadliga handlingar mot sårbara grupper: Opportunistiskt, hänsynslöst beteende som riktas mot kvinnor, barn och äldre. Saknar moraliska spärrar och ser svaga sårbara människor som medel för egen vinning.

5. Karikatyriska drag: Att Runar inspirerat karaktären Kenny Starfighter tyder på att hans omedvetna självparodi blivit så extrem att den omedelbart känns igen av andra som absurd.

Detta förstärks av ett tydligt Jesuskomplex, där Runar ser sig själv som frälsare och martyr, i skarp kontrast till verklighetens konsekvenser av hans handlingar. Runar uppfattar sig som en exceptionellt betydelsefull, oövervinnerlig och moraliskt överlägsen ledare och förebild, trots upprepade misslyckanden ekonomiskt, socialt och medialt. I kombination med grandiositet och ett superhjältekomplex skapas en tydlig kognitiv dissonans mellan självbild och verklighet. Han saknar moraliska spärrar, ser sårbara människor som medel för egen vinning och är oförmögen att förstå eller ta ansvar för sina handlingar, vilket förklarar varför Runars manipulativa och hänsynslösa beteende riktas mot kvinnor, barn och äldre.
Faktum är att det mesta du skriver stämmer relativt bra och jag delar din beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in