2025-02-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Fem olika länder på de första fem placeringarna per nå, kul

2 finskor väl
Citera
2025-02-02, 13:55
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Fast du ogillar (hatar?) längdskidåkning, så tar du dig tid i ditt pissiga liv att komma hit och gnälla?

Logga ut och ta lite frisk luft, din hjärna behöver syre…

Det behövs syre för att stå ut med en intervallstart med helnorsk pall (inte det dock jag syftar mest på). Vill veta vad det är som är underhållande att titta på.
Citera
2025-02-02, 13:57
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker det är bästa sporten att kolla på. Vi äldre minns Gunde och kompani. Härliga tv-stunder. Alpint däremot är trist.

Absolut kan jag förstå längdskidåkningen förr då det fanns mer genuin tävling i det hela. Nu är det fullt ut en materialsport med få riktiga profiler och i ärlighetens namn är det norska mästerskapen på herrsidan varje helg.
Citera
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weberdude
2 finskor väl

Inte när jag skrev det.
Fint lopp men när Frida saknad, Sundling och mysteriet Ebba så är det tunt bakom, lite tråkigt
Citera
Medlem
Weit-wegs avatar
Insatserna är väl att Maja gör ett riktigt bra lopp, Rönnlund en kanoninstats medan resten är bedrövliga
Citera
Medlem
Jaja, Maja kan ta en fjärde sträcka i stafetten om det kniper. Bra att ha reserver i gott slag. Och Elina får gärna följa med till VM om det finns nån lucka 👍🏻
Citera
2025-02-02, 13:59
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det behövs syre för att stå ut med en intervallstart med helnorsk pall (inte det dock jag syftar mest på). Vill veta vad det är som är underhållande att titta på.

Varför skulle någon bry sig om ifall du gillar eller förstår dig på vår nationalsport eller ej?

Slå över till din golf eller vad det kan vara du gillar istället.
Citera
2025-02-02, 14:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Lisa Eriksson ett par sekunder efter norskan Emma Kirkeberg Mörk som är uttagen U23-VM och som väl slog Crüsell i ett fristilslopp nyligen.
Citera
2025-02-02, 14:01
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Varför skulle någon bry sig om ifall du gillar eller förstår dig på vår nationalsport eller ej?

Slå över till din golf eller vad det kan vara du gillar istället.

Golf är fruktansvärt. Saknar den riktig spänningen i längdskidåkningen. Den har raderats ut för varje år som gått.
Titta bara på idag, vart finns spänningen?
Citera
2025-02-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Insatserna är väl att Maja gör ett riktigt bra lopp, Rönnlund en kanoninstats medan resten är bedrövliga
En relevant bedömning. Med reservation för att jag egentligen inte har så bra koll på övrigas normala nivå. De kanske inte är bättre än så och gör lopp som motsvarar realistiska förväntningar. Är det så säger det mer om bredden (brist på) på svensk damlängd.
Citera
2025-02-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Lisa Eriksson ett par sekunder efter norskan Emma Kirkeberg Mörk som är uttagen U23-VM och som väl slog Crüsell i ett fristilslopp nyligen.
Säger det att Lisa egentligen gör en bra insats, eller att Mörk gör en usel?
Citera
2025-02-02, 14:05
Medlem
katws avatar
Var Lundgren ironisk i intervjun där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in