2025-02-01, 20:58
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123

En fråga till, då Postnord inte kollar folkbokföringsadress när de skickar brev, borde man inte kunna skriva ett annat namn på brevet och den dagen som utdelningen sker bara sätta upp det namnet temporärt på sin låda eller postbox om man bor i ett lägenhetshus? Det borde väl mina riskerna markant?

Ja det går
Citera
2025-02-02, 10:32
Medlem
Folk som rekommenderar REK är så jävla korkade. Läs FUPar där säljare använt rek och se hur Polisen sen spårar varenda jävel de skickat brev till. Det kanske är lite högre chans att det kommer fram men åker säljaren är alla utav er körda.

Använd det mellan öronen.
Citera
2025-02-02, 16:31
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notused
Folk som rekommenderar REK är så jävla korkade. Läs FUPar där säljare använt rek och se hur Polisen sen spårar varenda jävel de skickat brev till. Det kanske är lite högre chans att det kommer fram men åker säljaren är alla utav er körda.

Använd det mellan öronen.

Åker säljaren in så åker varenda kund som beställt REK? Det stämmer inte, det förstår du väl?
Citera
2025-02-02, 16:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Åker säljaren in så åker varenda kund som beställt REK? Det stämmer inte, det förstår du väl?

Korrekt, det stämmer inte
Citera
2025-02-07, 07:12
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Det är smart tänkt. Finns en handfull som är reko. Men nu när Postnord gör satsningar mot post är det lite lotto om man får hem något med post.
Jag skulle säga att samtliga får hem sina brev, tror inte att någon fått det beslagtaget ännu.
Citera
2025-02-07, 07:30
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Jag skulle säga att samtliga får hem sina brev, tror inte att någon fått det beslagtaget ännu.
Med rek och spårbart verkar allt komma fram men inte med vanlig post.
Citera
2025-02-07, 07:33
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Med rek och spårbart verkar allt komma fram men inte med vanlig post.
Jodå vanlig post med. Eller kan du länka en artikel där det framgår att något hittats i posten? FUP?
Citera
2025-02-07, 11:41
Medlem
Citat:
Jodå vanlig post med. Eller kan du länka en artikel där det framgår att något hittats i posten? FUP?

Massa post fastnar.
Citera
2025-02-07, 12:13
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Massa post fastnar.
Ja några säger det, men hittills finns inget som tyder på det.
Citera
2025-02-07, 12:18
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Endast flera paket som inte kommit fram till mig typ ret-fyra stycken och jag har 200+ köp senaste åren. Aldrig hänt förut. Finns en tråd om förlorande försändelser där många fått konsekvenser.
Citera
2025-02-07, 12:21
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Endast flera paket som inte kommit fram till mig typ ret-fyra stycken och jag har 200+ köp senaste åren. Aldrig hänt förut. Finns en tråd om förlorande försändelser där många fått konsekvenser.
99% sannolikt att säljaren inte skickat bara.
Citera
2025-02-07, 12:53
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
99% sannolikt att säljaren inte skickat bara.
Så kan det vara, för har inte fått något polis brev och första försvann i oktober. Men det har vart 100% säljare med uteslutande bra feedback. Men hoppas hellre det än att Postnord stoppat dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in