2025-02-01, 19:23
Medlem
Finns ett kortspel därute 😁...
Ni som vet vet.

Var en vänlig passning till er alla🙂
Citera
2025-02-01, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Kan du ge ngt exempel?
Nej jag håller det helst för mig själv.
Citera
2025-02-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedshit
Finns ett kortspel därute 😁...
Ni som vet vet.

Var en vänlig passning till er alla🙂
Tack för den vänliga passningen, här kommer några vänliga frågor i retur. Kan du förklara vad det är för kortspel, är det på internet, kan man vara med och spela, kan man vinna nåt?
Citera
2025-02-02, 00:38
Medlem
slagskotts avatar
Jag tror att att jag är för upptagen med mig själv, familjen, huset, djuren, karriären att jag inte har tid att följa med på konspirationer, gladligen så för att de som följer konspirationer eller är indoktrinerade av religion/politik eller andra liknande ting verkar ha för mycket tid.
Citera
2025-02-02, 02:02
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
...hur menar ni att världen fungerar då?

Ni som menar att det här med Rothschilds, Rockefeller, NWO, zionism, Blackrock, Vatikanen och Bilderbergsmötena m fl bara är löjliga konspirationsteorier, hur funkar samhället och världen enligt er?
Alla som någonsin varit med i en förening vet att konspirationsteorier av dessa slag är omöjliga i mänskliga sammanslutningar.

Inte ens ett vinlotteri på parkförvaltningen i Säffle överlever mer än ett par månader innan det faller samman över ett bråk om huruvida bulgariskt matvin är att betrakta som sällskapsdryck eller ej (Barbro är en jävla snålkärring!).

Tanken att en hel folkgrupp skulle kunna agera samstämmigt är direkt löjeväckande.

Riktiga konspirationer tenderar att vara tillfälliga sammanslutningar för att uppnå ett konkret mycket riskfyllt mål i ett nollsummespel (t ex en statskupp). Dom är sällan framgångsrika.
Citera
2025-02-02, 02:23
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
...hur menar ni att världen fungerar då?

Ni som menar att det här med Rothschilds, Rockefeller, NWO, zionism, Blackrock, Vatikanen och Bilderbergsmötena m fl bara är löjliga konspirationsteorier, hur funkar samhället och världen enligt er?
Rothschild-familjen med sin historia i bankväsendet är verkligen inget som någon försöker dölja och den gamle anfaderns ord om hur man genom kontroll av pengarna i ett land då också styr det landet får ses som en historisk kuriositet från förra sekelskiftet.

Rockefeller var en robber-baron inom oljebranschen. Samtida med bland andra Edison, Disney och Ford. En modernare term som passar vår samtid är oligark och bland dessa finner vi Bezos, Zuckerberg, Ellison och Musk. Rockefeller är ute ur leken.

Nwo är en otydlig konspirationsteori som egentligen bara utgår från en term; new world order. En ny världsordning, som förra gången den var aktuell var när Sovjetunionen kollapsade och George HW Bush pratade om en ny världsordning som inte skulle inbegripa det kalla kriget. Nuvarande nya världsordning är världen med USA under sin fascistiske ledare.

Zionism eller sionism på svenska, är judisk nationalism. Oavsett vilken nationalism man väljer så är det något dåligt med den, men det är just nationalismen som gör det hela dåligt. Det är i alla fall ingen konspirationsteori. "Sions vises protokoll" är en bevisad förfalskning som nazisterna och dagens nynazister bägge inte vill erkänna som en sådan. Dessa kan läsas som fiktion, om man vill ha riktigt tråkigt.

Blackrock är ett framgångsrikt investmentbolag. Mer än så kan man inte säga om det.

Vatikanen är en maffia med ett land och manliga pedofiler klädda i mansklänningar. De gillar inte Illuminati och såg till att sällskapet förbjöds i Bayern för hundratals år sedan. Det som denna maffia har dolt är den utbredda pedofilin och hur mycket pengar som Moder Teresa drog in. Vill man hitta mer dåligt så kan man titta på deras syn på preventivmedel och AIDS.

Bilderberggruppen möts varje år på ett lyxhotell i Europa eller USA och där diskuteras saker som stannar där. Pressen har ingen insikt och inget av mötenas innehåll spelas in eller skrivs ned. Inga beslut fattas och inte heller är det där som framtidens makthavare utses. Att mötena äger rum är ingen hemlighet.
Citera
2025-02-02, 03:10
Bannlyst
Citat:
Det här med att alla borde få ett mikrochip i sig är ju inte mitt påhitt och inget som jag vill ska hända.
Men om det händer så måste jag tyvärr snällt acceptera det.
Händer det så har ju väldigt rika och mäktiga personer fått det att hända.
Förmodligen inte för allas bästa utan för sitt eget bästa.

Kommer dagen att det faktiskt händer att alla måste ha skiten i sig, då har jag väl inte haft fel.

Vadå acceptera? Det måste du inte alls. Dessa as lyckas just därför att människor resonerar som du. Sedan är du för vapenlagar, som är till just för att du inte ska kunna freda dig mot staten. Helt bakvänt. I USA köper man vapen som en fri man och skulle dagen komma då mikrochips blir obligatoriska, så skjuter man så många snutar man kan innan man blir dödad själv.

Slavresonemang är en självuppfyllande profetia.
Citera
2025-02-02, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Rothschild-familjen med sin historia i bankväsendet är verkligen inget som någon försöker dölja och den gamle anfaderns ord om hur man genom kontroll av pengarna i ett land då också styr det landet får ses som en historisk kuriositet från förra sekelskiftet.

Rockefeller var en robber-baron inom oljebranschen. Samtida med bland andra Edison, Disney och Ford. En modernare term som passar vår samtid är oligark och bland dessa finner vi Bezos, Zuckerberg, Ellison och Musk. Rockefeller är ute ur leken.

Nwo är en otydlig konspirationsteori som egentligen bara utgår från en term; new world order. En ny världsordning, som förra gången den var aktuell var när Sovjetunionen kollapsade och George HW Bush pratade om en ny världsordning som inte skulle inbegripa det kalla kriget. Nuvarande nya världsordning är världen med USA under sin fascistiske ledare.

Zionism eller sionism på svenska, är judisk nationalism. Oavsett vilken nationalism man väljer så är det något dåligt med den, men det är just nationalismen som gör det hela dåligt. Det är i alla fall ingen konspirationsteori. "Sions vises protokoll" är en bevisad förfalskning som nazisterna och dagens nynazister bägge inte vill erkänna som en sådan. Dessa kan läsas som fiktion, om man vill ha riktigt tråkigt.

Blackrock är ett framgångsrikt investmentbolag. Mer än så kan man inte säga om det.

Vatikanen är en maffia med ett land och manliga pedofiler klädda i mansklänningar. De gillar inte Illuminati och såg till att sällskapet förbjöds i Bayern för hundratals år sedan. Det som denna maffia har dolt är den utbredda pedofilin och hur mycket pengar som Moder Teresa drog in. Vill man hitta mer dåligt så kan man titta på deras syn på preventivmedel och AIDS.

Bilderberggruppen möts varje år på ett lyxhotell i Europa eller USA och där diskuteras saker som stannar där. Pressen har ingen insikt och inget av mötenas innehåll spelas in eller skrivs ned. Inga beslut fattas och inte heller är det där som framtidens makthavare utses. Att mötena äger rum är ingen hemlighet.

Precis. Det finns nästan inga konspirationer. Det är bara så att vanliga människor accepterar att dessa as bestämmer.
Citera
2025-02-02, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det blir lätt att folk spårar ur när dom väl genomskådat någon av dom riktigt stora lögnerna.
Det gäller att sålla och inte trilla för djupt i kaninhålet.

Det är bl a därför som jag menar att vissa bluffar inte bör avslöjas.

Alla stora lögner är uppenbara. Staten påstår att den finns för att folket vill ha den, vi har demokrati etc. Allt detta är nakna lögner, som de flesta spelar med i.
Citera
2025-02-02, 03:33
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej jag håller det helst för mig själv.

Jag ser mig som James Randi och konspirationsteoretiker som de övriga illusionisterna som försökte övertyga allmänhet- och Randi att de besatt magiska krafter.
Jag kan lova vem som helst, när som helst precis hur mycket pengar som helst för att en enda av de gängse konspirationsteorierna skulle vara sann.
Jorden är platt, 9/11 var ett insiderjobb, månlandningarna var fejk.
Nu har ni chansen att bli rika gossar.
Hit me!
Citera
2025-02-02, 03:33
Medlem
Klart konspirationen finns, det visar ju Ryssland nu genom att skaka den i sin grundval, det är inte teori längre
Citera
2025-02-02, 04:42
Medlem
Världen består av olika intressen som ibland samverkar och ibland motverkar varandra. Ibland koncentreras makt till en viss grupp som genom sitt inflytande påverkar världen men för varje sådan grupp finns det andra grupper som jobbar åt motsatt håll.

Beträffande NWO tycker jag just den konspirationen är rätt bisarr. Uttrycket härrör från ett TV-tal av George Bush (den äldre). Det vara bara ett sätt att informera världen om att en ny ordning var ofrånkomlig efter kalla krigets slut och att man behövde diskutera formerna för detta. Inget konstigare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in