2025-01-31, 08:21
Avslutad
Jag brukar köpa De Cecco spaghetti. Om den finns i butiken alltså, annars blir det Barilla. Inget fel på Barilla egentligen. Man vet vad man får för pengarna
Citera
2025-01-31, 08:28
Medlem
gargamel-jonass avatar
Gillar Rummo. Bra färg och ytan är lite ruggad - suger upp såsen bra 😊
Citera
2025-01-31, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filers
Kanske fel tråd, kanske borde starta en egen men Italiensk mat?? Jösses vilken scam det är. Det finns ingenting inom Italiensk matlagning som härstammar från deras regioner som dom inte snott från andra länder. Pasta=Nudlar vem var först, jag vet. Pizza=varm smörgås, vem var först? knappast Italien, vi kan fortsätta hela morgonen med deras stulna matkultur.
Du är off topic och dessutom dillar. Finns 2000 åriga bilder där det bakas pizza , men det kanske var egypterna som gjirde det först
Citera
2025-01-31, 08:30
Medlem
Proteinet skall vara över 13g/100g
Citera
2025-01-31, 08:35
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encoctmebreau
Alla smakar i stort sett likadant. Det du känner är placebo. Det är exakt samma beståndsdelar i alla märkena.

Men vissa är ju kavlade med bronsrullar...
Citera
2025-01-31, 08:40
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askum
Och då menar jag inte färsk pasta, utan torr, förpackad.

Italienska Youtubekockar betonar att man ska välja en riktigt god och bra spaghetti bland det tjugotal eller fler som finns i italienska butiker.

I den svenska butiken har jag köpt Barillo, bland de få som finns där.

Kan ni rekommendera något ännu bättre märke?

Garofolo, Molinari och Rummo föredrar jag, även om de inte finns hiss alla. Garofolo brukar dock finnas på de flesta större affärer, och kunna bråka i pris med andra. Klart det är skillnad på pasta sorter osv.

Och kom ihåg att para ihop pastan rätt, det är ännu viktigare!
Citera
2025-01-31, 08:42
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En italienare berättade för mig att man ska välja den som ser skrovlig ut och inte den som är slät på ytan.

Det är ett bra råd. Pastan binder såsen bättre då.
Citera
2025-01-31, 08:43
Medlem
Här är min rekomendenation:
De Cecco är ett italienskt premiummärke känt för sin traditionella tillverkningsprocess och höga kvalitet. I ett test utfört av Testfakta placerade sig De Cecco på delad andraplats tillsammans med Icas egna spagettimärke.
Citera
2025-01-31, 08:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varför gör de inte reklam för detta på förpackningen? Har de insett att woke inte säljer?
Det här tramset var ju ganska nytt, så de har kanske inte hunnit med att få på någon fjollflagga eller annan wokesymbol på förpackningarna. Jag tycker det är jättebra om de märker sina produkter med en stor regnbågsflagga så jag vet vad som ska ligga kvar i butiken. Även halal och varumärken som stöttar "Palestina" borde ha en större/bättre märkning av samma anledning.
Citera
2025-01-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varför gör de inte reklam för detta på förpackningen? Har de insett att woke inte säljer?

Ja det kan man undra?

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/753839-pastajatte-i-blasvader-homosexuella-kan-kopa-annan-pasta

Blir lite komiskt när de försöker...

Handlar inga Arla produkter heller, fel värdegrund.
Köper Finska mejeri produkter.
Citera
2025-01-31, 08:54
Medlem
Jag skulle säga de cecco är snäppet över barilla som är snäppet över ICAs och Lidls. Ingen jätteskillnad enligt mig då alla endast innehåller durumvete. När vi pratar vanligt vetemjöl blir det dock stor skillnad.
Brons tycker jag dock bara är trams.
Citera
2025-01-31, 09:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Placebo eller inte, det känns bättre i själen att köpa typ Barilla än ica basis.
För mig känns det bättre att köpa ICA basic eftersom den är billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in