2025-01-31, 00:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Oops. Verkar som ryssen inte riktigt vem som är fiende mer. Eller så var det som vanligt inkompetens.

Citat:
De ryska väpnade styrkorna släppte en riktad "smart bomb" på Rysslands eget territorium nära byn Bolshie Kubalki i Belgorod-regionen den 23 januari. Det fanns inga skador efter att ha fällt bomben UMPB-250 i fråga. Fällningen av bomben rapporterades på Telegram-kanalen Astra, enligt Moscow Times.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e7d5037a-3078-4990-9539-1300b2efa88f
Citera
2025-01-31, 01:07
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Tro fan ryssarna inte kan driva ur Ukraina ur Kursk när man hör sånt här.

This Russian marine addresses General Lapin because they don't have enough ammo to take a small village in Kursk

They are given only 6 magazines per person, which is not enough. He asks Lapin to provide more ammo or to talk the commander while they have still people alive

https://x.com/PStyle0ne1/status/1885053743260979435?t=VpCnfYdufeTb01jEbSS5Rg&s=19
Det är väl fortfarande FSB som leder styrkorna i Kursk?

Lapin är arméchefen som åderlät gränsbevakningen på trupper innan UAF attackerade Kursk.
Citera
2025-01-31, 01:48
Medlem
Citat:
Du som är så påläst om Ukraina vet inte ens att de tillverkar eget rörligt artilleri och långdistans robotar nej jag skrattar för att ni rysstroll är så dumma i huvudet.

Ingenting påverkar det får stå för dig, när ammunitionslager och pumpstationer för olja sprängs ja då påverkas inte dassriket alls menar du.

Drönare gör att färre soldater behöver dödas så det är bara bra att de har stor tillverkning av diverse drönare ta bara deras båtdrönare som har gjort svarta havs flotta 20% mindre.

Dags att svara på frågan jag ställde tidigare hur känns de nu snart 3 år att ni inte lyckats med ett endaste krigsmål?
Ryssland har inte lyckats med ett endaste krigsmål?
Är ukraina medlemmar i Eu och Nato nu?
När skedde det?
Citera
2025-01-31, 02:29
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Verkar som att Ukraina fortsätter sin varannan dag-kampanj med drönare mot ryssland? Skvallras lite om det iaf.

Vilka mål tror ni är aktuella ikväll om det stämmer?
Det ligger en stor raffanläggning 100 km öster om Petersburg: Kirishi.
Ett annat mycket stort 170 km öster om Kazan: Nizjnekamsk.
Ett tredje mycket stort i Samara, 900 km från markstridsområdet: Novokuibyshevsk.

Tre av Rysslands största, alla väster om Ural och jag tror inte något av dem stått i brand än.
Citera
2025-01-31, 02:54
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har du inte märkt att det går snabbare och sanbbare nu för Ryssland då man tagit sig förbi de flesta befästningar byggda sedan 2014? Slaviansk och Kramatorsk skulle jag tro att Ryssland bara går förbi norr och söder mot Dnepr för att skona städerna och slippa statsstrider. Kievregimens soldater blir omringad där med. Du förstår inte metoden utnötning som ryssarna bedriver för att inte själva ta för stor skada. Ukraina är snart på fallrepet men det verkar du inte begripa.
Du är ju helt blåst, ni tar några åkrar och diken och förlorar 100 000 tals soldater och får oljeraffinaderier förstörda på löpandeband. Riktigt bra utnötning ni kör med 😂Det är 2 år sedan Bachmut och ni har kommit 1 mil, jag tror att sniglar är snabbare än er, för ni går 13 meter om dagen

Även om Ukraina skulle lägga ner sina vapen nu så kommer kommer ditt smutsiga land att sluta existera.
Den ekonomiska kraschen kommer att komma, vare sig du vill eller inte, frågan är inte om, eller utan när.
Ni kommer se tillbaka på kraschen 1991 som en nostalgisk tid, för den är ingenting mot vad som kommer att hända.
Citera
2025-01-31, 03:11
Medlem
Inlägg 4 av 4:
Citat:
Tro fan ryssarna inte kan driva ur Ukraina ur Kursk när man hör sånt här.

This Russian marine addresses General Lapin because they don't have enough ammo to take a small village in Kursk

They are given only 6 magazines per person, which is not enough. He asks Lapin to provide more ammo or to talk the commander while they have still people alive

https://x.com/PStyle0ne1/status/1885053743260979435?t=VpCnfYdufeTb01jEbSS5Rg&s=19

Ja, Ryssland ska ha köpt stora volymer av ammo från Kina, men den ligger visst kvar på järnvägsvagnarna som inte kan rulla längre på grund av utslitna och förstörda kullager.

Ryssland har svåra förutsättningar för järnvägar eftersom det är så kallt där nu.

Till exempel så har Omjakon, Oymyakon, i Sibirien just nu -43 C och det kan bli -49 C imorgon kväll,
källa:
https://www.accuweather.com/en/ru/oymyakon/571464/weather-forecast/571464

Naturligtvis vill man helst skicka ammo per järnväg eftersom den dels är så tungt
men också så pass farligt.
Citera
2025-01-31, 03:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du måste sluta att hänga på x och läsa lite andra tidsskifter!

Putin påpekar det uppenbara många väst inte verkar förstå. Utan pengar och vapen avslutas kriget för Ukraina och dödandet stoppas. Ryssland skulle då komma till förhandlingar och få sina regioner, Ukrainas neutralitet och bådas säkerhet. Naturligtvis måste lagen mot förhandlingar i Ukraina bort och en ny legitim president väljas som kan skriva under avtal. Det hela är enkelt men en del vill fortsätta att slåss och då förlora fler regioner. Det verkar vara någon utvecklingstörnig eller så vill man ha bort stora delar av den manliga befolkningen i Ukraina. Det här fattar soldaterna också och jag så någon påstå att 100 000 man har deserterat den ukrainska militären.

Putin says Ukraine war will end in month or two if West cuts support for Kyiv
https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/putin-says-ukraine-war-will-end-in-month-or-two-if-west-cuts-support-for-kyiv/3464955

Men nu är ju inte pengar ett problem. Ukraina är finansierat hela 2025. Därför att ingen normal jävel vill se Ryssland obehindrat invadera sina grannländer, mörda, våldta och terrorisera andra folk. Samt kidnappa deras barn.
Är det något du kan ta in i din rödvinsdränkta och cannabissönderrökta -68 hjärna?
Citera
2025-01-31, 03:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Putin påpekar det uppenbara många väst inte verkar förstå. Utan pengar och vapen avslutas kriget för Ukraina och dödandet stoppas. Ryssland skulle då komma till förhandlingar och få sina regioner, Ukrainas neutralitet och bådas säkerhet. Naturligtvis måste lagen mot förhandlingar i Ukraina bort och en ny legitim president väljas som kan skriva under avtal. Det hela är enkelt men en del vill fortsätta att slåss och då förlora fler regioner. Det verkar vara någon utvecklingstörnig eller så vill man ha bort stora delar av den manliga befolkningen i Ukraina. Det här fattar soldaterna också och jag så någon påstå att 100 000 man har deserterat den ukrainska militären.

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/putin-says-ukraine-war-will-end-in-month-or-two-if-west-cuts-support-for-kyiv/3464955

Och just det. Jag har ju glömt att fråga dig hur samarbetet mellan den nya regimen i Syrien och Ryssland artar sig.
Du uttalade dig ju tämligen tvärsäkert om det för inte så länge sedan.
Sen höll du faktiskt käften en tid när syrierna körde ner det i halsen på dig och din sexuellt våta dröm, Putin
Citera
2025-01-31, 04:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
För att dom plötsligt inte kan invadera grannländer i fred? Varför tror du att Baltikum har klarat sig med inte Ukraina?

Ja. Det vore ärligt och klädsamt av skribenterna att medge att det är skälet
Citera
2025-01-31, 04:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Både du och akademikerfyllot skriver alltså tidsskrifter . Vad det beror på kan man bara spekulera i, och det tar jag mig friheten att göra.

Även Ryssland måste sluta kriga när de reas pengar tar slut. Vilket tror du sker först?
Citera
2025-01-31, 05:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Putin och Ryssland för inte krig mot Ukrainas kvinnor och barn men många ukrainska soldater har dött eftersom Kievregimen inte ger sig och man hade Minskavtalet och även 2022 i Istanbul men valde att slåss. Kiev vill fortsätta till sista man. Ryssland vill ha bort NATO från sin gräns och en gemensam säkerhet, neutralitet och ha tillbaka dessa fyra regioner som är historiskt ryska och som ville lämna Kiev. Tydliga och enkla villkor men Kiev väljer att slåss vidare och kan då förlora ännu mer (råskinnstänk). Ryssland försvarar här Donbas kvinnor och barn som Kievregimen granatbesköt under nio år innan Ryssland gick in.

Du blir inte klok på detta va? Hur kan man inte bara ge sig när Ryssland vill något? Du som alltid gett upp, aldrig stått upp för något.

Ryssland angrep Ukraina 2016, men får inte Ukraina på knä. Tvärtom, den förmodade stormakten är nere på anfallande soldater på kryckor och badkar svetsade på motorcyklar. Friggebodar på larvfötter. Skammen måste svida?
Citera
2025-01-31, 06:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ryssland och Kina får stå för varför de fruktar NATO nära sina gränser. Jag kan inte svara för de men jag kan spekulera.

Det är ju därför jag frågat vad du tror. Om du har idéer. Ett par gånger nu. Men skit i det du om det är svårförklarligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in