2025-01-30, 13:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
På åttiotalet var varje mord spektakulärt. Tjejen från Mariestad som försvann sommaren -88 ledde till löpsedlar i veckor och vi som var med minns fallet än idag. I tisdags sköts en person ihjäl på perrongen i Lund. Redan borta från löpsedlarna. Media vägrar att hänga ut förövrarna. Är det Lisa och Olle som gjort detta? Tja, vem vet?

Jo, det har hänt mycket i fel riktning i Sverige. Det är bl a därför att denna utvecklingen har skett, som jag ändå bedömer att det nu rör sig om en terroristsituation.
Citera
2025-01-30, 13:37
Medlem
doncroces avatar
När kommer NATO och hjälper till då? Det var ju ett argument från NATO vurmarna här.
Citera
2025-01-30, 13:39
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jo, det har hänt mycket i fel riktning i Sverige. Det är bl a därför att denna utvecklingen har skett, som jag ändå bedömer att det nu rör sig om en terroristsituation.
Nu fattar Televinken att han inte har kontroll, hur ska dvärgen kontrollera arabiska kurder som var kristna för 400 år sen som inte ens bor i Sverige, inte ens deras hemländer har någon kontroll att tala om.
Vet dom själva vart dom ska vända sig.
Citera
2025-01-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
svenskarna (flashbackare inkluderat) spänner "musklerna" bakom tangentbordet

Att ingen egentligen bryr sig beror på att problemet egentligen inte betyder något. Inte för de samhällsgrupper som syns och hörs, iallafall. Är du journalist eller medelklass så bor du förmodligen i ett lugnt område, dina barn går i en lugn skola och gangsterkulturen är spännande och exotisk, kanske lite farlig, men på tryggt avstånd. De där barnsoldaterna som begår mord, gruppvåldtäkter och pissar sina rånoffer i munnen är något ganska overkligt, lite som på film. Dina egna barn är skyddade från dem.

Hur folk reagerar när verkligheten gör entré på riktigt i deras egen vardag återstår att se. Den trygga positionen inom statsmedia eller som woke mellanchef kanske plötsligt framstår som ganska betydelselös, i förhållande till bomben som exploderar i ditt trapphus när dina barn är på väg hem från skolan. Vad gör du då?

Vi har sett en rejäl bomb i Johanneshov. Södermalm nästa, kanske? Att personer med inflytande inte säger eller gör något ännu beror på att de har mer att förlora än att vinna. Undrar vad som händer när den balansvågen tippar över åt andra hållet. För dit kommer vi.
Citera
2025-01-30, 13:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag håller med. Dock är antalet militärer inte tillräckligt för att lösa allt. Knarket leverans med bil ut från orten.
Polisen skall ges full rätt att brottsprovocera och anhålla misstänkta under långt tid utan att man behöver ge åtal efter 72/h eller vad det är för gränser idag.
SÄPO skall kallas in. MUST skall arbeta sida vid sida med polisen. Jag hoppas likt dig på rejäla tag av dom som har ansvar och möjlighet (politikerna)

Vi måste vara stenhårda. Vi bör upprätta ett internationell fängelse.
Länder måste samarbeta för att fängsla dessa terrorister och klanmördare även då de härjar i sina länder. Det här handlar om djupt kriminella människor som även värvar barnsoldater.

Du sa att du vill ha diktatur. Ja, det efterfrågar även invandrare som kommit till Sverige.
"Ungarna skiter i vad föräldrarna säger, sa en taxichaufför till mig nyligen. Diktatur är det enda som funkar, tyckte han.

Men nej, jag vill inte ha diktatur, där kriminella sitter i styret.
Men du menar att det vill du ha?
Du snackade att det var woke att vilja ha demokrati.
Citera
2025-01-30, 13:58
Medlem
Smygknullarns avatar
Det måste ses som terrorism. Det märkliga är bara att de främst terroriserar sig själva. MENA terroriserar MENA.

Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
När kommer NATO och hjälper till då? Det var ju ett argument från NATO vurmarna här.

Ordning det skulle bli. Kommer in några tusental NATO-soldater, då vill man se 17-åriga Mohammed, 19-åriga Achmed eller 25-åriga Ali kaxa
Citera
2025-01-30, 14:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi måste vara stenhårda. Vi bör upprätta ett internationell fängelse.
Länder måste samarbeta för att fängsla dessa terrorister och klanmördare även då de härjar i sina länder. Det här handlar om djupt kriminella människor som även värvar barnsoldater.

Du sa att du vill ha diktatur. Ja, det efterfrågar även invandrare som kommit till Sverige.
"Ungarna skiter i vad föräldrarna säger, sa en taxichaufför till mig nyligen. Diktatur är det enda som funkar, tyckte han.

Men nej, jag vill inte ha diktatur, där kriminella sitter i styret.
Men du menar att det vill du ha?
Du snackade att det var woke att vilja ha demokrati.

Det är många, även trevliga och skötsamma invandrare, som inte gillar våra värderingar med demokrati. Det är rätt hårresande att de samtidigt vill ta del av vårt demokratiska samhälle.
De är så inkörda med att "det är rätt med diktatur" så de tror att allt är i sin ordning om de "håller" på Hamas.
Och nu har vi till och med etniskt svenska vänsterstrumpor uppfödda med demokrati, som anslutit sig till Hamas-kramarna.
Så vidrigt.
Citera
2025-01-30, 14:18
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det spelar ingen roll vem du röstar på. Samma skitresultat.

Nog tänker jag själv ofta i de banorna men det leder egentligen ingenstans. För det är precis detsamma som att säga att någon annan får fixa det här för jag har inte varit med och ställt till skiten. Oavsett hur sant eller inte det är så kommer resonemanget i sig inte att ändra på något.

Sedan kan man också säga att det är fritt fram för alla att själva börja jobba politiskt och också att bilda nya partier om inget etablerat sådant passar. Detta är också sant men att börja bilda nya partier värda namnet är ett oerhört jobb som tar oerhört lång tid att få resultat av. Så det enda någorlunda vettiga alternativet för den som vill ändra något är att jobba med opinionsbildning och försöka påverka de politiker vi (tyvärr) har i den riktning vi tycker är vettig.
Citera
2025-01-30, 14:19
Medlem
Terrorhotsnivån snart en femma.
Citera
2025-01-30, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Hahaha jag är en av dom få som faktiskt propagerar öppet för systemskifte i Sverige. Vad har det med saken att göra?

Det kommer vara utredning på utredningar innan varje beslut i all evighet tills folk börjar klaga ordentligt på saker.

Börjar inte "Jag röstade, det var jätte jobbigt. Så nu återgår mitt politiska arbete tillbaka till skitposter från dasset. Jag återtar arbetet igen om 4år" bli bra jävla passé för er?
Det är väl snarare så att man är trött på att gapa av sig under så många år. De har ändå medvetet valt att slå dövörat till, kallat oss för rasister och att vi överdriver. Nu när det har spunnit utom kontroll vaknar de i vanlig takt och inser att de gjort alldeles för lite. Är vi fortfarande rasister och tycker de fortfarande att vi har överdrivit?

Det är jävligt enkelt att köra med "vi såg det inte komma" när man väljer att lägga fokus på andra saker.
Citera
2025-01-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det skulle ha klassas som terrorism för länge sedan.
Men nu när Uffe har sagt att det äntligen klassas som terrorism, då förväntar jag mig att han visar hur sånt bekämpas här i landet.

Terrorism är allvarligt, då kan man inte längre stå och snacka samtidigt som åren går. Jag hoppas det här är över innan året är slut, det är ju trots allt terrorism vi snackar om!

Nja ska nog inte förvänta dig några större förändringar!
Har man inte haft förmågan att lyfta blicken mot övriga Europa och ta lärdom av deras katastrofala utveckling så är man nog inte för mycket att hoppas på!
Citera
2025-01-30, 14:52
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag avskyr borgarna och Reinfeldt, men måste nog ändå försvara dem här... Det har varit varenda regering och riksdags fel tillsammans.... Och ni som tror att det skulle bli skillnad om SD blev störst är nog ett önsketänkande... Det är en jäkligt stor skuta, tar tid att vända även om man håller dikt styrbord.

USA är en ännu större skuta och fick fram enorma förändringar på en vecka. Vill man så kan man. Någon måste utmana systemet och trycka igenom förändringar utan meningslösa utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in