2025-01-29, 22:33
Medlem
Förbannade politiker som har ställt till med det lär och förstört landet.
Citera
2025-01-29, 22:34
Medlem
Strömmer låter som han läser en sagobok. Petra ser bara knäckt ut så fort hon får jobbiga frågor och Kristersson går ständigt runt med ett påklistrat leende.
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Åtgärderna tar alldeles för lång tid! Det händer inget! Kolla på USA i detta nu. De påbörjade utvisningarna första veckan efter att Trump hade svurits in. Snabba ryck.

Strömmer bör avgå. Petra Lundh bör avgå. Kristersson borde nog också avgå. Inkompetenta mesar.
Citera
2025-01-29, 22:36
Medlem
88g14flashplants avatar
Inhemsk terrorism, som om det var svenskar som utför dessa dåd. Kristersson och hans kollegor är orsaken till allt.

https://www.youtube.com/watch?v=hf31T7BcY0Y
Citera
2025-01-29, 22:37
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hur många år tycker du att det ska gå innan man styr upp det då?
Räcker inte alla år vi har tvingats leva mitt i skiten hittills? Du är nöjd med snacket om att det krävs ytterligare 10-20 år, så länge hoppet finns?

Hahaha jag är en av dom få som faktiskt propagerar öppet för systemskifte i Sverige. Vad har det med saken att göra?

Det kommer vara utredning på utredningar innan varje beslut i all evighet tills folk börjar klaga ordentligt på saker.

Börjar inte "Jag röstade, det var jätte jobbigt. Så nu återgår mitt politiska arbete tillbaka till skitposter från dasset. Jag återtar arbetet igen om 4år" bli bra jävla passé för er?
Citera
2025-01-29, 22:39
Medlem
Det gäller ju varna turister som kanske har planer på att komma hit i sommar.
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Läste att bara Mexiko just nu har fler sprängningar än Sverige, i hela världen. Stolt statistik. Hoppas det rapporteras runt om i världen om det trygga Sverige.
Citera
2025-01-29, 22:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad skulle vara poängen med att Sverige överger en internationell definition på terrorism?

Terrorism, in its broadest sense, is the use of violence against non-combatants to achieve political or ideological aims.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Har vi inte lidit tillräckligt av internationella regler, som vissa intressegrupper rider hårt på för att hindra Sverige (och en del andra länder) från att föra en fungerande politik? Jag ser nog att den situation vi har i Sverige just nu är i tillräcklig samklang med en allmän uppfattning om terrorismbegreppet, för att det skall vara politiskt motiverat att uttrycka sig som Kristersson gör.

Kristersson vill skapa rubriker och få uppmärksamhet - och det lyckas han med.

Det finns f.ö. ingen uppfattning om terrorismbegreppet hos allmänheten, eftersom den politiska debatten i media är under golvnivå i Sverige.
Citera
2025-01-29, 22:44
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
I Skåne finns det knappt någon tull. Säkert liknande i Göteborg.
Det är så jävla illa!
Så sitter folk och gnäller över hur folk röstar.
Vad spelar det för roll när landet i helhet inte fungerar.

Peka på dom ansvariga!

Mvh
Citera
2025-01-29, 22:48
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Jimmie varnade det för säkert 15 år sedan, alla skrattade, hånade och skrek rasism. Ja han hade ju rätt. Om folk ändå kunnat tagit det på allvar. Jag gjorde det men nu har vi snart inbördeskrig. "Spännande" utveckling!
Det är inte invandrarna man ska skylla på.
Inte heller ska man kalla Jimmie frälsare när han under många år i närhet umgåtts med en ordförande för en organisation som mördar för pengar.

Sluta sprid dynga!
Vilka har kunnat göra skillnad?!

Ingen i riksdagen haaaAaaaAr gjort något åt det vitala utan snacka skit och inget gjort och sedan kommit med bortförklaringar.
Allt blev dessutom ännu värre efter förra maktskifte med dådet i Farsta som start.
SD har ansvar i det. Vill man vara ha makt eller vill man få ordning på Sverige?
För mig är svaret uppenbart att man vill lyfta en fet lön och skiter i eget ansvar.
Citera
2025-01-29, 22:49
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man kan köpa knark ifrån svenskar också, så då har man löst det problemet.

Man kan ge fan i att köpa knark också. Kan man inte det bör man nog börja fundera på vad som har gått så totalt fel i det egna huvudet. Så sök hjälp i så fall.
Citera
2025-01-29, 22:49
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Kollatteral Terrorism går ganske att kalla det, vet inte, men att de kallar den för inhemsk är ett dåligt skämt, och jag tar det som tecken på att man trots allt munväder, inte har minsta avsikt att faktiskt göra något som kan stoppa det.
Citera
2025-01-29, 22:51
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Förbannade politiker som har ställt till med det lär och förstört landet.

Så vilka är det som röstat fram de politiker vi har? I en demokrati så har folket alltid de politiker som folket förtjänar.
Citera
2025-01-29, 22:51
Medlem
Kalliss avatar
Genom att placera ett militärt skyddsvärt objekt på en plats som tidigare krävde polisresurser för skydd, kan ansvaret för säkerheten överföras till det militära.

Detta innebär att beväpnade militära vakter, enligt skyddsvaktslagen, kan ta över övervakningen och skyddet av området, vilket kan frigöra polisresurser till andra uppgifter.

Detta är en strategi som kan användas för att effektivisera resursanvändningen och säkerställa att viktiga objekt får det skydd det behöver, en bostad, ett torg...

Samtidigt som den tunna blåa linjen frigörs och används på rätt och mer riktigt sätt.
Senast redigerad av Kallis 2025-01-29 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in