Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Ja, många av föremålen från FP1 är tankeväckande. Nu när det är bekräftat att handduken var kopplad till CdC förstärker det intrycket av en slarvig dumpare som även kan ha lämnat eller glömt kvar andra föremål, t ex trosorna.
Bland C:s efterlämnade tillhörigheter fanns ett par trosor, men jag minns inte om det angavs en storlek på dessa eller på trosorna vid FP1. Om bägge var av samma storlek skulle sannolikheten öka att trosorna på fyndplatsen tillhörde C.
Själv är jag mest fascinerad av det oansenliga mjölkpaketet, med en liten skvätt surnad mjölk i. Vem bär med sig och dumpar ett öppnat mjölkpaket alternativt ställer sig och dricker mjölk i ett slummigt buskage?
Det är tragiskt. Inte minst att dotterns så kallade "skavande" där hon gned underlivet mot ytor tolkades som onani.
Om hon led av blöjeksem och annan irritation i underlivet var detta självklart ett sätt att klia sig, utan någon sexuell aspekt.
Ifall irritationen senare la sig kan detta beteende fortsatt i stressreducerande syfte, eftersom hon vant sig vid det. Det kan helt enkelt ha varit en lugnande rutin i en tillvaro präglad av konstiga frågor, läkarundersökningar, psykologsamtal och nya boendelösningar gång på gång.
Vi kommer ingenstans med ett mjölkpaket efter 41 år, tyvärr. De enda reflektioner jag har att komma med, är totalt krass och socialrealistisk.
Knarkare snattar mat. Mat som de konsumerar omgående: bröd pålägg mjölk frukt osv.
Om det är någon som halsar ett mjölkpaket och slänger det över axeln, direkt på marken, så är det antagligen en knarkare.
Jag gissar att mjölken var "färdkost" för en knarkare. Inte omöjligt att GM tömde paketet medan han lämnade säckarna.
Knarkare har fö bedrövliga matvanor och dålig aptit. Klart de snor mjölk och juice osv, som de halsar i sig på en minut.
Mjölkpaketet låg fö inne i buskaget och var tomt.
Det är hyfsat svårt att kasta in ett tomt mjölkpaket i ett buskage. Och varför skulle man göra det?
Är man så slarvig, släpper man det på marken istället.
Nej, mölkpaketet slängdes nog där det dracks, dvs i buskaget....