• 1
  • 2
2004-04-05, 21:21
Medlem
Hur är det i svenska fängelser, de som begår riktigt vidriga brott, typ våldtäkt och barnporrsbrott, blir dessa behandlade på särskild vis av de "hederliga" brottslingarna (typ de som bara stjäl eller mördar, hehe).

Att de tex blir gängmisshandlade eller så..?

Möjligtvis är det jag som sett för mycket på tv.
Citera
2004-04-05, 21:28
Medlem
morsuss avatar
Sexualbrottslingar sitter väl inte på samma avdelningar som "vanliga" brottslingar... rätta mig om jag har fel
Citera
2004-04-05, 21:31
Medlem
Mjauvs avatar
Av det jag fått höra av polare som suttit inne så har de oftast tvättrum där man löser meningsskiljaktigheter och läxar upp fångar som begått dylika gärningar.

Sexualbrottslingar väljer själva om de vill sitta på vanlig avdelning eller ej, de andra fångarna får oftast veta vad de sitter inne för förr eller senare och då går det hett till.

Vakterna ser igenom fingrarna med det, det är nog lite kamratuppfostran á la Ondskan som gäller.
Citera
2004-04-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauv
Av det jag fått höra av polare som suttit inne så har de oftast tvättrum där man löser meningsskiljaktigheter och läxar upp fångar som begått dylika gärningar.

Sexualbrottslingar väljer själva om de vill sitta på vanlig avdelning eller ej, de andra fångarna får oftast veta vad de sitter inne för förr eller senare och då går det hett till.

Vakterna ser igenom fingrarna med det, det är nog lite kamratuppfostran á la Ondskan som gäller.

Eller så ber man bara att få jobba på postavdelningen, då kan man ju röra sig fritt mellan Emerald City och de övriga i gen-pop på unit B
Citera
2004-04-05, 21:40
Medlem
Mjauvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Eller så ber man bara att få jobba på postavdelningen, då kan man ju röra sig fritt mellan Emerald City och de övriga i gen-pop på unit B

True.
Citera
2004-04-05, 21:44
Medlem
XSSs avatar
Sådant lär förekomma, jag kommer ihåg att jag såg en utbildningsvideo på i Samhällsklassen för några år sen, den handlade om vad som var en riktigt 'man', du vet en såndär anti-macho film, där intervjuade dom en fängelsekund som snackade om hur ofta man spöade upp andra som begått 'lägre' brott såsom våldtäckter och annat äckligt, han skröt tex. om att han innehade rekordet (30 sek.) på att slå ner en sådan fånge efter han anlänt.

Ps. Inget Oz precis, jag vet vad du är ute efter wattford =) Ds.
Citera
2004-04-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XSS
Sådant lär förekomma, jag kommer ihåg att jag såg en utbildningsvideo på i Samhällsklassen för några år sen, den handlade om vad som var en riktigt 'man', du vet en såndär anti-macho film, där intervjuade dom en fängelsekund som snackade om hur ofta man spöade upp andra som begått 'lägre' brott såsom våldtäckter och annat äckligt, han skröt tex. om att han innehade rekordet (30 sek.) på att slå ner en sådan fånge efter han anlänt.

Ps. Inget Oz precis, jag vet vad du är ute efter wattford =) Ds.

Numera kretsar hela mitt liv kring Oz, inklusive tankegångarna, man har blivit helt skadad!
Citera
2004-04-05, 21:54
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Numera kretsar hela mitt liv kring Oz, inklusive tankegångarna, man har blivit helt skadad!
Jag också. Igår högg jag min rumskompis i röven med en gaffel och förklarade att det var "shank or be shanked" som gällde.
Citera
2004-04-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Jag också. Igår högg jag min rumskompis i röven med en gaffel och förklarade att det var "shank or be shanked" som gällde.

Haha! Själv har man börjat skrika "lockdown" innan man låser ytterdörren när man kommer hem
Citera
2004-04-05, 23:13
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Sexualbrottslingar väljer själva om de vill sitta på vanlig avdelning eller ej, de andra fångarna får oftast veta vad de sitter inne för förr eller senare och då går det hett till..

Nej. Sexualbrottslingar hamnar alltid på "erotika-kåkar", Härnösand t ex.

Citat:

Nej. En intagen som spöar en annan intagen blir "knallad" på stört!
Tro inte på allt skitprat om "heder" på kåken. De sätter dit varandra så fort de kan. Tjuvar har ingen heder.
Citera
2004-04-06, 00:38
Medlem
Bleeps avatar
Det förekommer inte så mycket våld på kåken. Folk pissar revir på andra sätt. Snabbknullare o.d. hamnar oftast på lugna paviljonger tillsammans med medelsvennar som sitter sin första och enda volta för typiska svennebrott såsom förskingring, krogslagsmålsmisshandel osv. Och folk som varit inblandade i samma brott hamnar på olika kåkar så golbögarna klarar sig oftast med att bli utfrysta.
Citera
2004-04-06, 16:38
Medlem
Antevantes avatar
Nåja en och annan vendetta utspelar sig på svenska fängelser.
En av killarna som var med och mördade John Hron, fick så duktigt på skallen när han kom in i fängelset att han fick men för livet..Men "tjuvheder" ger jag inte så mycket för..ett "lowlife" är alltid ett "lowlife"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in