2025-01-29, 15:59
Medlem
Jag är i färd med att köpa en Nissan Quashqai som är 10 år gammal. Är det något som ni kan rekommendera?
Citera
2025-01-29, 16:19
Medlem
67arigGubbes avatar
Om du lämnar vettig information så kanske man kan svara på frågan… wow alltså
Citera
2025-01-29, 17:14
Medlem
NyaHenriksss avatar
Oerhört dum ts.
Allt beror ju på det specifika exemplaret.
Hur långt har den gått?
Har servicarna skötts enligt serviceschema eller har vissa moment utelämnats? Har förra ägare varit rädd om bilen?
Den kan vara både bra och anus.
Citera
2025-01-29, 18:00
Medlem
Bilen har gått 170 000 km och har en motor på 81 KW med kamrem. Service vet jag inget om.
Citera
2025-01-29, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Bilen har gått 170 000 km och har en motor på 81 KW med kamrem. Service vet jag inget om.

5år eller 15k på den modellen för kamrem, det minsta du borde göra är att kolla om den är bytt. Är det handlare eller privat?
Citera
2025-01-29, 23:04
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Jag är i färd med att köpa en Nissan Quashqai som är 10 år gammal. Är det något som ni kan rekommendera?
Nissan gör inte hållbara motorer, ser många Quashqais som har måste bytt motor.
Citera
2025-01-29, 23:09
Bannlyst
Kaskaj är skit du ska köpa en RAV4, Mazda CX-5 eller Kia Sportage.
Citera
2025-01-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nissan gör inte hållbara motorer, ser många Quashqais som har måste bytt motor.

Vilka motsvarande bilar har bra motorer menar du? Vad heter dessa bra och hållbara motorer?
Citera
2025-01-30, 00:11
Medlem
prokaryotkungens avatar
Nissan är Japanska engångsbilar. Duger till första ägaren så länge de är nya.
Citera
2025-01-30, 09:36
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Vilka motsvarande bilar har bra motorer menar du? Vad heter dessa bra och hållbara motorer?
Subaru XV eller Forester och Honda t.ex.
Citera
2025-01-30, 12:58
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Det är ingen ide att försöka diskutera sådant.Folk kan inget. Vi har tex fått en mängd nya motorer med turbo som går sönder i parti och minut: ford ecoboost, VW tsi och nu senast landcruiser!!!!!!!!!

Vi måste skilja på motor och motor.

Nån som vet om quashqai är mer japansk eller fransk?

Enligt bilpress så är tex modus ett sänke men syskonbilen note hyffsad (känner inte till någon, bara läst om). Nissan micra har ju historiskt hållt som få tex.
Citera
2025-01-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Det är ingen ide att försöka diskutera sådant.Folk kan inget. Vi har tex fått en mängd nya motorer med turbo som går sönder i parti och minut: ford ecoboost, VW tsi och nu senast landcruiser!!!!!!!!!

Vi måste skilja på motor och motor.

Nån som vet om quashqai är mer japansk eller fransk?

Enligt bilpress så är tex modus ett sänke men syskonbilen note hyffsad (känner inte till någon, bara läst om). Nissan micra har ju historiskt hållt som få tex.

Motorerna är från ett samarbete med Renault men även Mercedes har Renaultmotorer i en del av sina modeller och det har fungerat bra. Jag hade föredragit att den hade kamkedja men den råkar ha kamrem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in