2025-01-29, 13:00
Moderator
easy_dans avatar
Touré stoppad från träning så nära en affär nu, fortfarande två klubbar med och drar i spelaren, förutom Hoffenheim en inte namngiven klubb som inte ska vara Fenerbache.
Citera
2025-01-29, 13:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Se där, du trollar som vanligt. Nog för att gliringar är kul men autistisk besatthet är ett tecken på sjukdom. Hjälp finns att få.

Är detta en sån där freudiansk felskrivning?

Trist med Pittas såld vi får hoppas Berntsen kan trolla fram en bra anfallare nu!
Citera
2025-01-29, 14:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Trist med Pittas såld vi får hoppas Berntsen kan trolla fram en bra anfallare nu!

Det blir svårt för Berntsen, men kanske inte omöjlig. Bör vara samma profil. Skönt å slippa Pittas i derbyn
Citera
2025-01-29, 14:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Arvid Brorsson (Mjällby —> AC Monza): 11,47MSEK
Här ser man hackordningen. Paradigmskiftet är här. Från bänken i Mjällby till serie A. KLASS!!

Alternativt, om man inte vill framstå som en idiot: Hur fan kunde det gå till? 11 miljoner dessutom?

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad händer i Mjällby med Stroud? Var jävligt mycket snack ett tag men prislappen verkar ha haft en avskräckande effekt.
Känns som att Mjällby vill arbeta in riktigt grova pengar där. Efter försäljningarna det senaste året så har dom ju en rätt rejält fylld kassa, försäljningarna i vinter av dom rätt så mediokra spelarna har ju dragit in bra med pengar också så dom har råd att vänta.
Citera
2025-01-29, 14:38
Medlem
bananjuices avatar
Gnaget har ju en femton kilo deffad Guidetti som kommer göra horhus med allsvenskan i år
Citera
2025-01-29, 14:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Nu måste både Pittas och Hofvander ersättas!
Citera
2025-01-29, 14:45
Medlem
Citat:

Det blir svårt för Berntsen, men kanske inte omöjlig. Bör vara samma profil. Skönt å slippa Pittas i derbyn

Problemet för Berntsen är att han färgas av vi AIK-supportrars dåliga tålamod. Vi ska ha en så slagkraftig trupp som möjligt redan nu och då tittar han på spelare som är 27-30 år som Bård Finne osv. Jag skulle hellre sett att vi plockar Agnero och Omorowa eller liknande. Två unga spelare som vi ger tid att utvecklas. Jag kan acceptera en 6-7 plats men att vi får in en 21 årig anfallare som gör 7-10 mål och kan säljas för stora pengar nästa vinter. Vi måste börja jobba långsiktigt och vi som supportrar kan bidra till det genom att skapa harmoni och stötta laget när det går kämpigt istället för att skrika avgå hela tiden.

Sen kanske det blir succé och vi klarar ändå topplacering och Europakval fast vi spelar unga ganska oprövade spelare och då kan vi ju skjutsa oss fram ännu mer ekonomiskt.
Citera
2025-01-29, 14:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nu måste både Pittas och Hofvander ersättas!

Hur går det med er bomb?
Citera
2025-01-29, 14:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Känns som att Mjällby vill arbeta in riktigt grova pengar där. Efter försäljningarna det senaste året så har dom ju en rätt rejält fylld kassa, försäljningarna i vinter av dom rätt så mediokra spelarna har ju dragit in bra med pengar också så dom har råd att vänta.
Känns helt spontant rätt, särskilt när det är snack om 40-50 miljoner för typ Skoglund som är en sämre spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Gnaget har ju en femton kilo deffad Guidetti som kommer göra horhus med allsvenskan i år
Jag förstår naturligtvis att du överdriver men den seriösa siffran som figurerat på 7 kilo är naturligtvis ett skämt. Han måste ha vägt in på någonstans mellan 90-100 kilo när han vägde som mest.
Citera
2025-01-29, 14:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Problemet för Berntsen är att han färgas av vi AIK-supportrars dåliga tålamod. Vi ska ha en så slagkraftig trupp som möjligt redan nu och då tittar han på spelare som är 27-30 år som Bård Finne osv. Jag skulle hellre sett att vi plockar Agnero och Omorowa eller liknande. Två unga spelare som vi ger tid att utvecklas. Jag kan acceptera en 6-7 plats men att vi får in en 21 årig anfallare som gör 7-10 mål och kan säljas för stora pengar nästa vinter. Vi måste börja jobba långsiktigt och vi som supportrar kan bidra till det genom att skapa harmoni och stötta laget när det går kämpigt istället för att skrika avgå hela tiden.

Sen kanske det blir succé och vi klarar ändå topplacering och Europakval fast vi spelar unga ganska oprövade spelare och då kan vi ju skjutsa oss fram ännu mer ekonomiskt.
Ja, det tror jag ni behöver också. Omorowa vore bra att göra klart med nu och ta i sommar och plocka in exempelvis Agnero nu. Samtidigt så går det dåligt blir det banderoller som för oss. Det är inte lätt och jag tror att ni långsiktigt måste välja väg och stå för den. Är det 5-4-1 så kör det och hatta inte,
Citera
2025-01-29, 14:54
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns helt spontant rätt, särskilt när det är snack om 40-50 miljoner för typ Skoglund som är en sämre spelare.

Jag förstår naturligtvis att du överdriver men den seriösa siffran som figurerat på 7 kilo är naturligtvis ett skämt. Han måste ha vägt in på någonstans mellan 90-100 kilo när han vägde som mest.

Skoglund är lyckligtvis två år yngre och gjorde sin första säsong över Division 1 i år vilket tenderar att spela in..

Thomassen sa själv åtta-nio kilo sedan sommaren varav tre under vinteruppehållet, otroligt imponerande spelrum för en elitidrottare ändå.
Citera
2025-01-29, 14:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, det tror jag ni behöver också. Omorowa vore bra att göra klart med nu och ta i sommar och plocka in exempelvis Agnero nu. Samtidigt så går det dåligt blir det banderoller som för oss. Det är inte lätt och jag tror att ni långsiktigt måste välja väg och stå för den. Är det 5-4-1 så kör det och hatta inte,
Omorowa är som sagt mitt högsta önskemål nu när Judas P valde att vanära sig själv, men det finns flera intressanta namn som figurerar runt klubben nu. Man försöker föryngra och satsa på potential men ändå bibehålla kvalitet. En oerhört svår balansgång. Finne kommer nog in som direkt ersättare till Pittas, vilket är okej då det verkar som det kan bli en 1-1 ersättare som dessutom genererar ett plus i kassan, men i övrigt är det många talanger med hög potential i pipelinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in