2025-01-28, 12:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
Vi har enorma problem med våldtäkter av främmande män.

Då fokuserar sossarna på samtyckeslagstiftning och liberalerna på att förbjuda strypsex.
Men du belönar detta vid nästa val så därför fortsätter detta år ut och år in.
Citera
2025-01-28, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du gillar inte att några inom L vill förbjuda det.

Du är väll ett perverst svin som ansåg att deras ungdomsförbunds för slag om incest och nekrofili kittlar skönt i kistan.
Pervo!

Vettiga sakliga argument du gör. Nej kallar man sig liberaler klär det sig inte att vifta med förbud, speciellt inte inom området för människors privatliv. Byter de namn till kvasi-kommunisterna eller Woke-tyrannerna så fine.
Citera
2025-01-28, 14:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Oh, det behövs inga män. Det ser du väl på svt. Bögar, transar och kvinnor, och så Benjamin.

Ända tills den dagen krig stundar. Men då är det för sent. Inga riktiga män kommer att vilja försvara ett feminiserat skithål.
Citera
2025-01-28, 14:58
Medlem
TjackOhejs avatar
Det är ju inte särskilt liberalt att snacka förbud kan jag tycka..
Citera
2025-01-28, 15:13
Medlem
Endevils avatar
Ett annat tips till de hysteriska liberala feministkärringarna är att verka för ett förbud mot fellatio med sväljning av sats. Kvinnor kan kvävas av det vilket ett fall i UK nyligen visar.
Citera
2025-01-28, 16:14
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ända tills den dagen krig stundar. Men då är det för sent. Inga riktiga män kommer att vilja försvara ett feminiserat skithål.
Absolut.

Men vi riktiga män som inte längre vill spela med i denna fars kommer då att skjutas alternativt interneras. Du måste lyda och vara lojal, trots att staten är inte lojal mot dess invånare. Staten är lojal någon märklig hegemonistisk ide västerut.
Citera
2025-01-28, 16:31
Medlem
Enligt min högst anekdotiska erfarenhet är det kvinnor som vill bli strypta under sexakten. Män går mest med på det för att få ligga. Det är måste vara nån väldigt ung feminist som är i farten och vill bestämma över män. Trots att det är kvinnor som vill bli strypta. Det här är definitionen av ett slag i luften sett till vad man vill åstadkomma, dvs "skydda kvinnor från män"-manshat.
Citera
2025-01-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Det är bra att vilja förbjuda allt som upprör dessa ilskna unga kvinnor. Låt histrioniska kvinnor styra vårt samhälle.
Gör vi det så kommer vi få islam.
Citera
2025-01-28, 17:48
Medlem
Kundalinis avatar
Om man har ihjäl sin partner medan man har sex antar jag att handlingen är straffbar.

Och rimligen kan man inte skylla på att det var en olyckshändelse under sexakten…

Men vilka vinster ser Liberalerna med detta framtida lagförslag? Antalet avlidna under strypsex är väl rimligen väldigt få? Är det effekterna av förhärligandet av kvinnoförtryck inom porren och ökade inslag av våld i sexuella relationer man vill motverka?

Jag har svårt att se att det skulle vara speciellt effektivt.
Citera
2025-01-28, 18:00
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
En bra signal att det förbjuds. Porrakadade kvinnor vill ha en massa hårda tag och ställer orimliga krav på män. Det är traumatiserande att känna sig tvungen att slå och strypa folk om man inte vill.
Citera
2025-01-28, 18:17
Medlem
biljardballes avatar
Lagligt eller ej så stryper jag min flickvän om jag vill.
Citera
2025-01-28, 22:49
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
Cecilia Elving, ordförande för kvinnoförbundet Liberala kvinnor, har nu uttalat sig för ett förbud kring strypsex. Detta då vi haft någon incident i Vännäs/Umeå där strypsex mellan unga människor urartat.

Därför ska kvinnoförbundet lyfta det i en motion till partiet tydligen. Samtidigt sägs i artikeln att: "Samtidigt pågår en utredning som regeringen tillsatt om att förebygga och förhindra mäns våld mot kvinnor."

Så frågorna blir då:
- Är det rimligt att vi inför ett strikt förbud mot strypsex i Sverige?
- Är strypsex en del av konceptet "mäns våld mot kvinnor"?
- Kan en kvinna frivilligt delta och njuta av strypsex?
- Är det Liberalerna som borde driva denna fråga eller borde de förespråka en liberal hållning där människor är fria att göra sina egna val?

Vet inte om jag personligen har några åsikter i frågan, men tänkte att det kanske fanns någon med kloka tankar kring strypsex och kvinnors frivillighet i att delta i sådana sexlekar.

Rättsläkare säger att man inte kan ha säkert strypsex
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/rattslakare-varnar-det-finns-inget-sakert-satt-att-ha-strypsex

Liberalerna vill förbjuda strypsex - 2025
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/darfor-vill-liberala-kvinnor-forbjuda-strypsex-inte-rimligt-att-samtycka-till-vald

Liberalerna lyfte frågan redan september 2024
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/darfor-vill-liberala-kvinnor-forbjuda-strypsex-inte-rimligt-att-samtycka-till-vald

Ehhh... Va?

Och detta går skattepengar till????

Jävla idioter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in