2024-05-17, 11:00
Medlem
theMowgs avatar
Verkar som huset såldes 23/4 enligt Bjurfors hemsida. Hittar inget slutpris.

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/...kobbsvagen-12/
Citera
2024-07-26, 21:54
Medlem
Alla säsonger utom den 11:e verkar borta från SVT Play. Någon som vet var man kan hitta de tidigare?
Citera
2025-01-28, 13:26
Medlem
densistasovjets avatar
2025 års säsong:
Är det bara jag som tycker att Gert Wingårdh håller på att bli en pastisch på sig själv? Lallar runt på de hus som folk byggt och ger allt annat än kommentarer som anstår en av våra ledande arkitekter?

Varför åka till Italien om man inte själv personligen ville åka dit? Exakt VAD ger det en publik i Sverige som vill se husprojekt att bli inspirerade av?

Parat med Anne Lundbergs hurtflåsiga röst. Inser de själva att paret är förbrukade och konceptet förlegat.
Citera
2025-02-05, 15:31
Medlem
dLn_sthlms avatar
Någon mer än jag som reagerade på att huset i Ljungdalen inte blev särskilt lyckat? Hur kan man bygga sovrum som är så små att sängen precis får plats på längden och man inte kan gå runt dom? I huvudsovrummet hade han väl två dörrar in till sovrummet för att kunna komma åt båda sidorna av sängen? Minst sagt udda… sen tyckte jag att många stockar såg ut att ha spruckit när de torkat. Men det är kanske normalt?
Citera
2025-02-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Någon mer än jag som reagerade på att huset i Ljungdalen inte blev särskilt lyckat? Hur kan man bygga sovrum som är så små att sängen precis får plats på längden och man inte kan gå runt dom? I huvudsovrummet hade han väl två dörrar in till sovrummet för att kunna komma åt båda sidorna av sängen? Minst sagt udda… sen tyckte jag att många stockar såg ut att ha spruckit när de torkat. Men det är kanske normalt?

Troligen medvetna val. Snubben var ju själv arkitekt. Han ville ha ett smalt hus för att kunna bygga det själv. Han ville ha ett shotgunhus men utan shotgundörrar, därav blev rummen ännu smalare. Fint fritidshus. Han skall ju inte bo där permanent.
Citera
2025-02-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Troligen medvetna val. Snubben var ju själv arkitekt. Han ville ha ett smalt hus för att kunna bygga det själv. Han ville ha ett shotgunhus men utan shotgundörrar, därav blev rummen ännu smalare. Fint fritidshus. Han skall ju inte bo där permanent.

Nej det är inget fint fritidhus. Opraktiskt med köket i ena änden och vardagsrummet i den andra, som Gert påpekade. Inte heller är det särskit lättstädat med sin överdrivna längd och trånga små sovrum. Att utsikten skulle vara så enastående håller jag heller inte med om. Avlånga hus kräver mycket av design och arkitektoniskt kunnande. Inget av det finns här. Hade SVT sett slutresultatet innan huset blev färdigt hade det inte vart med i Husdrömmar.
Citera
2025-02-06, 18:56
Medlem
Kanastras avatar
Det var ju arkitektens drömhus. Är han nöjd, så är alla det anbelangar nöjda
Tyckte det såg häftigt ut, lite mancave så där.

Blev intresserad av kvinnan. Undrar om hon kommer få ett eget avsnitt. Hon hade en jävla energi och skulle ju också bygga nåt.
Det var kul när han stod på stegen utanför huset eller vad det var, och såg henne komma åkande in på hans uppfart och sa på sin sävliga skaraborgsdialekt 'nu kommer det nån hillbilly..'
Citera
2025-02-07, 01:33
Medlem
HOBBYARCHITECTs avatar
Tyckte huset var sådär. Men sympatisk kille. Tydligen är det till försäljning, men han har ändå inte bestämt sig för om han verkligen ska sälja.
Citera
2025-02-09, 00:12
Medlem
Kloges avatar
https://www.blt.se/2025-02-08/jettes...hcAcgouN5s0CEQ

Låst artikel
Citera
2025-02-09, 06:25
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
https://www.blt.se/2025-02-08/jettes...hcAcgouN5s0CEQ

Låst artikel
Ja det huset och ägaren minns jag. Det var ett jäkla projekt.
Ser du vad som står i artikeln? Varför säljer hon och vad ska hon göra?
Citera
2025-02-09, 11:27
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra

Tyvärr låst för mig
Citera
2025-02-09, 13:47
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra

https://www.byggahus.se/bloggar/inla...ran-husdrommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in