2025-01-28, 09:42
Medlem
Mollyss avatar
Landerholm verkar vara sambo med en H*nrik* H*rz (*= E. De heter alltså typ samma i förnamn...) Hon är angiven som oberregierungsrätin vid en galamiddag för president Macron på slottet för ett drygt år sedan. Och skriven på samma adress som Landerholm i Stockholm. Hon står som gift på Ratsit vilket han inte gör. Gissningsvis är det denna kvinna han besökt i Berlin. Kan inte tyska titlar men tänker departementsråd?
Citera
2025-01-28, 10:08
Medlem
DonaldBidens avatar
Verkar väldigt kompetent.
Kan han kanske få någon ministerpost innan han tar över efter Kristersson?
Citera
2025-01-28, 10:18
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
På nyheterna sa de att han inte kommer fortsätta få fett betalt efter att han slutat så som AKB fick.
Men vänta lite nu. Han hade väl gjort misstag, men varit trevlig, men AKB anklagades väl för att ha gjort misstag OCH varit otrevlig?? Varför får han bajsmacka, men inte hon?
FeministSverige?
Helt rätt. Henrik är man och skall tåla.
Citera
2025-01-28, 10:40
Medlem
Landerholm lär knappast drabbas av några större konsekvenser. Istället är det fullt möjligt att han belönas med en landshövdingepost eller en annan bekväm tjänst. Det är inte första gången en misslyckad insats leder till en mjuk landning i den politiska sfären.
Citera
2025-01-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast har de gjort saker som varit skäl för avsked?
I princip krävs att de begått brott på jobbet, hotat eller trakasserat kollegor, de än typen av saker.

Om Landerholm blir dömd för brott, då kan avsked vara aktuellt.

Att bara vara fel man på fel jobb är inte skäl för avsked.
Arbetsbrist brukar man ta till när man vill bli av med folk, bara att ta bort tjänsten. Men nu behövs inte det då han till skillnad från statsministern själv insåg att han gjort sig omöjlig på den posten.
Citera
2025-01-28, 11:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Just det spionernas huvudstad, har jag för mig?

Det är Wien som är spionhuvudstad, men Berlin rankas högt.
Citera
2025-01-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Arbetsbrist brukar man ta till när man vill bli av med folk, bara att ta bort tjänsten. Men nu behövs inte det då han till skillnad från statsministern själv insåg att han gjort sig omöjlig på den posten.

Ja, men arbetsbrist fungerar bara för tillsvidareanställda, inte visstid.

(Visstid är aktuellt för AKB och Dan Eliasson som diskuterats i tråden. Vad Landerholm har för anställningsform vet jag inte)
Senast redigerad av Engineer 2025-01-28 kl. 11:32.
Citera
2025-01-28, 12:41
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Han har exakt ett sånt där plufsigt alkoholistnylle. Liknar mig som fan när jag är bakis! Har han problem med flaskan?
Det står numer ett förklarande skimmer kring ditt inlägg.
Såna här misstag är sånt som händer när man ofta är bakfull och stressad. Och det verkar Landerholm ha varit. Ofta.
Citera
2025-01-28, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Landerholm verkar vara sambo med en H*nrik* H*rz (*= E. De heter alltså typ samma i förnamn...) Hon är angiven som oberregierungsrätin vid en galamiddag för president Macron på slottet för ett drygt år sedan. Och skriven på samma adress som Landerholm i Stockholm. Hon står som gift på Ratsit vilket han inte gör. Gissningsvis är det denna kvinna han besökt i Berlin. Kan inte tyska titlar men tänker departementsråd?

Min känsla var också att Henrik gillar att dricka och säkert är mycket bakis och nykär.

Tittade på hans adress. Han skrev dig där 2023. Henrike Berlin-kvinnan skrev sig där nu 2024.
Hon är dessutom gift. Hittat en eventuell bild på henne där hon undervisar av något slag och uppfattar som att hon är politiskt engagerad.
Står i tidigare tråden att Landerholm åkt på flera Berlin resor innan sin hittepå-kamrat-post som säkerhetsrådgivare. Han har åkt till Berlin i sina tidigare tjänster för staten….. man undrar.. kan någon journalist kolla upp detta ? Jag är så trött på politiker som tjänar multum och dricker och äter gratis och har sambos som bor gratis i tjänste lägenheter. Usch. Får han sin bostad betald också på fina Valhallavägen?
Alla dessa fylle resor till Tyskland och Berlin. Bekostat av skattebetalare
Citera
2025-01-28, 15:28
Avslutad
Hej, det är något i hela historien med Landerhom som skaver - jag är helt övertygad om att det finns mer än det som kommit upp till ytan nu.

Att någon "avgår" efter de här fadäserna är endast indikator på att det finns mer
Massor av mer
Citera
2025-01-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är ett problem i alla partier, Socialdemokraterna marinerade statsförvaltningen med till partiet lojala tjänstemän. Moderaterna hade chansen att visa att de är annorlunda men tog den inte.
Har några andra exempel uppenbara fall än det som finns i S&M? Det är naturligtvis lättare att bli avslöjad när man sitter vid makten.
Citera
2025-01-28, 19:46
Medlem
Verkligen fantastiskt lyckas hitta en SÅ grovt olämplig person till denna position. Kristersson överträffar sig själv med tre överraskningar i en; grov vårdslöshet med rikets säkerhet, utnyttjande av allmänna resurser för privata ändamål, och det kommer mer 100%, kan tänka mig ett och annat. Andra nationer kan skratta rått och gott. Äventyra rikets säkerhet borde straffas hårt. Blir väl en högavlönad reträttpost med fina förmåner, för utmärkt vårdslöshet och tjuvande. Lika inför lagen? Nja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in