2025-01-27, 06:26
Medlem
Treschows avatar
På IMDB uppges det att Jocke är 174 cm.
Han ser kort ut på alla videos och bilder.

Citat:
Joakim Lundell
Overview
Born
October 9, 1985 · Sweden
Height
1.74 m
https://m.imdb.com/name/nm4697508/bi..._=nm_ov_bio_sm
Citera
2025-01-27, 07:05
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Haha hur orkar du fortsätta? men jag vet att vissa människor har otroligt svårt att erkänna när de har fel. Vi kan gå tillbaka och kolla vad du svarade och hur du gick på i 180 som ett ånglok när jag skrev att det BLIR SVÅRT, samtidigt som du sitter och pratar nedvärderande och att jag borde "utbilda mig".

Här är dina svar:
"En person kan döms för stämpling om hen försökt förmå någon annan utföra ett brott. Som exemplet ovan så krävs det att X psykiskt påverkar Y och övertalar denne att döda C. Detta är skillnaden: Y dödar aldrig C och det går aldrig ens så långt till att Y ens försökt döda C. Det räcker alltså med att X sagt till Y att döda C."

"Då har denne inget ansvar."
Det har Chrippa i detta fall då han kommer med uppmaningen/förfrågan."

"Men för Chrippa är det straffbart, eftersom han har försökt få andra att utföra brottet."

Det stämmer inte och det är där du har fel. Sen länkar du en youtube video som källa och medvetet utelämnar att advokaten i slutet av videon bekräftar det jag skrivit hela tiden.

Den här diskussionen har aldrig handlat om vad som egentligen sagts och planerats för det vet ingen, den har handlat om att du stensäkert sitter och pratar om att Chrippa HAR ansvar.
Istället för att erkänna att du har fel försöker du nu vända diskussionen till att handla om vad Joakim egentligen sagt eller hur långt i förberedelsen man kom.

Men om du ändå vill ha svar på det, Jocke säger ordagrant i podden att Chrille har tjatat flera gånger och att motparten aldrig har accepterat uppdraget.

Du tror att Chrippa som knappt kan få ihop en normal mening skulle kunna skriva de inlägg som den användaren skrivit? Allt som personen hänvisar till är saker som Joakim själv lagt upp eller som blivit läckt. Ni får lugna ner er med de paranoida tankarna.

Nej mer någon anhängare till honom det har ju funnits fullt med sådana i tråden.
Citera
2025-01-27, 08:00
Medlem
Citat:
Du behöver inte gissa till vad du skrev, det står klart och tydligt i dina inlägg.

"Då har denne inget ansvar." Det har Chrippa i detta fall då han kommer med uppmaningen/förfrågan."
"Men för Chrippa är det straffbart, eftersom han har försökt få andra att utföra brottet."

Ditt andra stycke är också intressant eftersom det i ena meningen bara räcker med att person x sagt till y att döda c, för att i meningen innan så använder man istället "övertalar". Hur har man övertalat någon som säger nej?

Självklart kan ingen uttala sig utifrån något annat än det Joakim själv gått ut med, det borde vara en självklarhet.

Oavsett utfall så har du fel här och nu.

_

Gissar ingenting. Min ståndpunkt har varit glasklar hela tiden. Du kan inte gå fri från ansvar [UBendast[/u] för att mottagaren avstår. Det krävs andra faktorer, som ingen inte det här läget inte vet är aktuella eller ej.

"Övertalar" är presens av ett verb, övertalat är supinum av verbet.
Att man övertalar betyder inte att övertalning lyckas och får supinum form.

Nej precis. Här och nu har du ingen aning, utan du gissar utifrån vad Jocke har sagt. En person du har rackat ner på skapligt i den här tråden, talar helt plötsligt sanning och fakta enligt dig för att det passar ditt uttalande.

Vi väntar och ser istället för vi kommer inte längre nu.
Citera
2025-01-27, 08:26
Medlem
Citat:
Fast nu är polisen skyldiga att anmäla brott som går under allmänt åtal enligt polislagen...det behöver inte betyda att det är ett brott, det betyder endast att det är något som behöver utredas. Du vet, en förundersökning.

_

Vad som framkommit:

Ska ha skett någon gång i Mars?
Chrippa ska ha tjatat på främst en kille som är känd av polisen sedan innan, killen har aldrig accepterat uppdraget och Chrippa har sen letat vidare utan resultat
Informationen ska vara hämtad ifrån hans första mobil, den han fick av Joakim.
Ingen information om att någon annan ska vara inblandad eller vad som skrivits mer än att våldet ska ha beskrivits som grovt.
Joakim/Anjo tror, har en känsla av, är övertygad om att Linnea vet om/är inblandad/är den som egentligen är hjärnan bakom uppdraget.
Polis ber Joakim att vara tyst om detta fram till åtal. Det skiter han i och går samma dag ut med vad som hänt på storys. Ett antal dagar senare går han återigen ut och berättar om det i sin podd. Ytterligare några dagar senare går Joakim igen ut på story att han inte kan uttala sig.

_

Det mesta verkar ju tyda på brott då det gäller stämpling till grov misshandel, litar på att polisen gör rätt bedömning.
Citera
2025-01-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ja det är ju övertydligt av omsorg och en oro för att hans bror ska hamna i Thailändskt fängelse. Där kan vi tala om att Spansk finka är rena rama vilohemmet.

Exakt!
Folk säger att Jocke är psykopat men jag tror det finns en hel del andra här som är det, helt maniska när dom skriver.

Jag har så svårt att förstå varför man så gärna vill försvara någon som begår olika grova brott helt medvetet.
Citera
2025-01-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Chrippa synts på tåg mot Malmö igen ryktas de om haha cirkus chrippa igång igen?

Ska han köra en favorit i repris?
Citera
2025-01-27, 09:02
Avstängd
Någon som har en teori om varför Jocke så envist vill dra in Chrippas pappa och Jacke i hans konflikt med Chrippa, när de både så många markerat och förklarat för Jocke att de vill bli lämnade ifred och inte bli inblandade i Jockes alla konflikter eller ha med honom att göra?

Senaste beskedet Chrippas pappa Thomas gav Jocke via SMS var övertydligt - Jocke känns och upplevs som en överdrivet manisk och fullständigt outhärdlig person att vara anhörig till.
Citera
2025-01-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Ska han köra en favorit i repris?

Jag tror inte han kan vara så korkad.

Lär komma bilder väldigt snabbt om det stämmer.

Här tror jag att man enbart försöker skapa ett rykte.
På fredag skall han inställa sig hos polisen. Inte är han så dum att bryta mot första.
Citera
2025-01-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Jag tror inte han kan vara så korkad.

Lär komma bilder väldigt snabbt om det stämmer.

Här tror jag att man enbart försöker skapa ett rykte.
På fredag skall han inställa sig hos polisen. Inte är han så dum att bryta mot första.

Man får ju hoppas att han inte är så pantad.
Tror nog också det är ett rykte.
Citera
2025-01-27, 09:06
Medlem
Hehe.
Såg en grej på IG.
En bild 2023. Där han skriver.

"Lägenhetsvisning imorgon. Kom ihåg att livet blir vad ni gör det till, den enda som kan förstöra din resa är du själv."

Edit
ända till enda
Senast redigerad av CLJA 2025-01-27 kl. 09:42.
Citera
2025-01-27, 09:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Hehe.
Såg en grej på IG.
En bild 2023. Där han skriver.

"Lägenhetsvisning imorgon. Kom ihåg att livet blir vad ni gör det till, den ända som kan förstöra din resa är du själv."

Som man bäddar får man ligga, heter det ofta. Men ordspråk och liknande one-liners är väl mer tänkt att vara inspirerande och vägledande och inte militant heltäckande princip som omfattar exakt allt för all framtid?

Det finns ju såklart undantag - har man en maniskt psykopat till halvbror, som Jocke är, så kan det faktiskt vara en orsak till att någon annan förutom en själv förstör livsresan.

Jag tror dock att Chrippa överlag trivs och är stolt över att han, hans far Thomas och Jacke har lyckats bryta sig ur och loss från Jockes stenhårda maktfullkomlighet och kontrollbehov över dem. Så var han befinner sig på ”livsresan” just nu kanske är förhållandevis bättre än vad det historiskt sett har varit inom den ”familjen”?

Livskvalitet kan mätas i mycket mer än bara pengar - ju färre psykopater som styr och ställer desto bättre livskvalitet har man är ju ett annat mått. En del föredrar faktiskt att sitta i finkan framför att ständigt bli utsatta för en påträngande och påfrestande psykopats outtrötteliga energi.
Senast redigerad av psykopathenko 2025-01-27 kl. 09:26.
Citera
2025-01-27, 09:23
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Exakt!
Folk säger att Jocke är psykopat men jag tror det finns en hel del andra här som är det, helt maniska när dom skriver.

Jag har så svårt att förstå varför man så gärna vill försvara någon som begår olika grova brott helt medvetet.

Ja precis !
Vissa maniska Chrippa-soldater här inne visar tydligt hur dem själva skulle bete sig om de var i Jockes sits. De skulle vara värre .
Lätt att sitta här och snacka - men just att nitiskt försvara brottslighet såhär och samtidigt blotta sina skadade moraliska värderingar och felande länkar är tragiskt att se på.
Begår man brott ska man dömmas. Oavsett vem.
Det går inte att fokusförflytta, peka på andra man ogillar likt ” whataboutism ” och samtidigt blunda för bajset som täcker vindrutan. Om man nu ska ta sig framåt i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in