Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Har de? Jag vill minnas att de ganska ofta angivit att de inte redovisat alla loggar, av olika skäl men oftast utrymme. De har också ibland angett att de har loggar från andra appar men redovisar de de anser mest relevanta. Jag vet också att i samband med polisanmälan mot den där som våldtog sin lilla unge, där fiskaren var "Sanna" så skrev de att polisen fått alla loggar, även icke publicerade. Då fanns också en diskussion om varför alla inte publiceras och vad jag minns så blev det tydligt att de sparar exakt allt om det skulle behövas inför åtal, om ifall de skulle ifrågasättas och för att ha som referens när gäddor dyker upp igen.
Jag har aldrig trott eller förutsatt att alla loggar redovisas, det handlar om månader av kontakt ibland, det är väl inte ens möjligt? Att ni ska ha läst uttalanden om att det är så förvånar mig faktiskt.
Citat:
– Alla loggar publiceras ju. Så det är ju upp till läsaren att avgöra vad som är olämpligt och vad som inte är olämpligt.
Publicerar ni alla loggar, eller väljer ni ut delar?
– Ja, det gör vi. Inte i de här som är lite äldre, för då var vi inte lika duktiga på att lagra. Men nu faller det inte bort några loggar längre.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W03WRg/dumpen-sara-det-ar-skitsnack
Det var nog bland annat ovanstående citat om ”alla loggar” i den länkade artikeln jag hakade upp mig på.
Men nu när du säger det, minns jag att jag flera gånger i den text som publiceras i samband med videoklippet har läst ungefär: Här publiceras ett urval av den mycket omfattande chatten.
Så du har rätt och jag hade fel i mitt kategoriska uttalande att Dumpen har sagt att de alltid publicerar allt - tack för rättningen!
Emellertid får jag då inte ihop Saras uttalande i citatet ovan, om att det bara var i början de kapade loggar. Sedan är det ändå så, att det sällan har publicerats chattlogg från annat forum än KIK trots att kontakten inleddes där. Varför? undrar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Jag uppfattar inte dig vara sån, heller. 😉 Skämt åsido, jag har noterat det; Dumpen har refererat något rättsfall, där historien hade sin upptakt på Grindr. Tydligen finns det fler, som du visar.