2025-01-26, 16:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Fobollskanalen hade Touré som 25:e bästa spelare. Agbonifo var inte med på topp 60 listan.
Aftonbladet hade Touré som 27:e bästa spelare. Agbonifo var inte med på topp 50 listan.
Futmob gav Touré fina 7.30 i betyg. Agbonifo fick mer mediokra 6.82

Tourés spider: https://bollsvenskan.se/wp-content/uploads/2024/11/Toure-spider.png
Agbonifos spider: https://bollsvenskan.se/wp-content/uploads/2024/09/Jeremy-Agbonifo-Genombrott-Spider.png

Du har förstås någon ursäkt även till detta.
Mina åsikter ändras sällan automatiskt bara för att någon annan tycker något annorlunda.
Citera
2025-01-26, 17:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Mina åsikter ändras sällan automatiskt bara för att någon annan tycker något annorlunda.
Nej, men du kan reflektera över att dina åsikter kanske inte är så objektiva...
Åsikter kan alla snyta ur näsan nämligen.
Citera
2025-01-26, 17:04
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Nej, men du kan reflektera över att dina åsikter kanske inte är så objektiva...
Åsikter kan alla snyta ur näsan nämligen.
Fast är det inte åsikterna vi har själva som är intressant på detta forum? Vore ju tråkigt om vi bara postade länkar om vad andra tycker och sedan kalla det för sanning? Speciellt med tanke på hur mycket klåpare det finns inom journalistkåren. Korrupta dessutom.
Citera
2025-01-26, 17:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Fast är det inte åsikterna vi har själva som är intressant på detta forum? Vore ju tråkigt om vi bara postade länkar om vad andra tycker och sedan kalla det för sanning? Speciellt med tanke på hur mycket klåpare det finns inom journalistkåren. Korrupta dessutom.

Det handlar om subjektivitet vs objektivitet. Du kan tycka att jorden är platt, det betyder inte att den ÄR platt.
Citera
2025-01-26, 17:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Det handlar om subjektivitet vs objektivitet. Du kan tycka att jorden är platt, det betyder inte att den ÄR platt.

Detta är ett diskussionsforum där vi vädrar våra åsikter. Detta är min åsikt. Du kan inte i ett nuläge säga att den är fel. Att några journalister tycker på ett annat sätt är inget facit.
Citera
2025-01-26, 17:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Detta är ett diskussionsforum där vi vädrar våra åsikter. Detta är min åsikt. Du kan inte i ett nuläge säga att den är fel. Att några journalister tycker på ett annat sätt är inget facit.
Game, set, and match.

Den stora och avgörande frågan är naturligtvis huruvida Teu tycker Touré eller Agbonifo är bäst, och här får jag nog dessvärre ge edge till Touré. Ganska klar edge dessutom.
Citera
2025-01-26, 18:13
Medlem
Citat:
Mer explosiv kropp, snabbare.
Har du sett Toure?

T ex då Toure springer ett par meter efter en normalsnabb motståndare, som slår fram bollen några meter, så är Toure om och tar bollen på bara några meter...
Citera
2025-01-26, 18:18
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Game, set, and match.

Den stora och avgörande frågan är naturligtvis huruvida Teu tycker Touré eller Agbonifo är bäst, och här får jag nog dessvärre ge edge till Touré. Ganska klar edge dessutom.
Bäst är en sak. Mest potential är en annan.

Att Toure gjorde en bättre säsong än Agbonifo 2024 och dessutom är 4 månader yngre är en sak. Detta vet vi, det är rena fakta.

Men man får ta hänsyn till att Toure spelade i ett fungerande lag med mycket självförtroende och hade en kompetent tränare. Medan Agbonifo spelade i ett svårt dysfunktionellt lag med en tränare som förmodligen ligger på gränsen för att klassas som efterbliven.

Jag tycker det är mer intressant att titta på spelares egenskaper när jag bedömer potential snarare än tidigare säsonger. Då är det rena fakta att Agbonifo är oerhört mycket mer explosiv än Toure. Den typen av fysik föds man med. Det är svårt att träna upp den utan att det påverkar rörligheten.
Citera
2025-01-26, 18:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Har du sett Toure?

T ex då Toure springer ett par meter efter en normalsnabb motståndare, som slår fram bollen några meter, så är Toure om och tar bollen på bara några meter...
Jag har förmodligen sett mer av Toure än vad du sett av Agbonifo.

Alltså jag gillar Toure. Jag håller honom som en av dom största talangerna i serien. Men jag gillar Agbonifo mer med den grävlingskroppen han har.
Citera
2025-01-26, 18:23
Medlem
Citat:
Jag har förmodligen sett mer av Toure än vad du sett av Agbonifo.

Alltså jag gillar Toure. Jag håller honom som en av dom största talangerna i serien. Men jag gillar Agbonifo mer med den grävlingskroppen han har.
Ja det har du antagligen,
men jag frågade eftersom du hävdade att Agbonifo skulle vara tydligt både explosivare och snabbare
Citera
2025-01-26, 19:13
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Porto? Det tror jag inte. Han kom väl hem igen gratis tror jag.

För övrigt är det inte konstigt. Han skulle varit bättre än Sadiq i år och är bara 19 bast. Jämfört med typ Nigeriabrevet och herr clownfot är detta rena reapriset.

Kan helt ärligt säga att detta påverkar min bedömning av sannolikheten för korv med bröd på Hisingen i höst. Var det typ 60% chans innan är vi nog fan nere på 50% nu. Så bra hade han varit i år.
Ska ni börja härma AIK och sälja talanger så fort de snörat på sig skorna
Citera
2025-01-26, 20:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Vi har ju dock fakta på att ditt track record är sådär. Bara att kika på din profilbild och signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in