2023-11-15, 14:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brightlies
Håller verkligen med, lyssnar också ofta och sörjer lite att dom "försvunnit". Kommer tyvärr inte kunna se Embassy på fredag men minns deras spelning på Arvika 07 (tror jag det var) som svinbra.
Ja, de är bra live. Minns särskilt spelningen på Under bron som den som emotionellt kontextualiserade Sweet Sensation - ett band som jag än idag kan återgå till när jag lyssnar på dem. Det är något med både Berglund och Lindsons röster som slår an en helt sjukt stark emotionell sträng hos mig. Kanske har det att göra med att man drömmer sig tebax till 18-25 something åldern och minns det drömska sorgfria. Allt var möjligt! En fin illusion
Citera
2023-11-18, 00:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Håller verkligen med, lyssnar också ofta och sörjer lite att dom "försvunnit". Kommer tyvärr inte kunna se Embassy på fredag men minns deras spelning på Arvika 07 (tror jag det var) som svinbra.
Tycker de var svinbra idag. Någon skön lirare som läste dikter (förband) - bland annat hade Benon skrivit en av dikterna/ låtarna. Han gjorde narr av publiken. Undra om alla mellanchefer på plats som vill ha trygga rum förstod det?

Embassy är bättre än jag minns att de varit någonsin när jag sett dem. Kanske ålder, nostalgi och att jag ej hade ett halvt dussin innanför västen. Rätt mycket folk från förr man sett på dylika arrangemang. Många indierävar.

Du missade något.
Citera
2023-11-18, 21:49
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker de var svinbra idag. Någon skön lirare som läste dikter (förband) - bland annat hade Benon skrivit en av dikterna/ låtarna. Han gjorde narr av publiken. Undra om alla mellanchefer på plats som vill ha trygga rum förstod det?

Embassy är bättre än jag minns att de varit någonsin när jag sett dem. Kanske ålder, nostalgi och att jag ej hade ett halvt dussin innanför västen. Rätt mycket folk från förr man sett på dylika arrangemang. Många indierävar.

Du missade något.

Kul att det var bra! Hoppas jag får ny chans snart. Lyssnade på nya plattan, den är grym. De låter mer inspirerade än på länge.

Hur såg setlisten ut om du minns?
Citera
2023-11-20, 05:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kul att det var bra! Hoppas jag får ny chans snart. Lyssnade på nya plattan, den är grym. De låter mer inspirerade än på länge.

Hur såg setlisten ut om du minns?
Minns inte ordning men från nya skivan:

Frantic,
Escape,
Amnesia,
Renegades,
Violence,
Control

Sedan: Nowhere (galet fin live!), It pays to belong, Sometimes, Some Indulgence och Related Artist

Tror jag.

Var säkerligen fler. Litet trist att Roundkick ej spelades. Johan Duncanson såg ut att ha det trevligt i alla fall.

Kvällen mynnade ut i att jag lyssnat igenom SY:s katalog. Inte lyssnat på TR:s Gaia på säkerligen 5 år. Magi!
Citera
2023-11-20, 11:13
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Minns inte ordning men från nya skivan:

Frantic,
Escape,
Amnesia,
Renegades,
Violence,
Control

Sedan: Nowhere (galet fin live!), It pays to belong, Sometimes, Some Indulgence och Related Artist

Tror jag.

Var säkerligen fler. Litet trist att Roundkick ej spelades. Johan Duncanson såg ut att ha det trevligt i alla fall.

Kvällen mynnade ut i att jag lyssnat igenom SY:s katalog. Inte lyssnat på TR:s Gaia på säkerligen 5 år. Magi!

Härligt!! Nu får vi bara hålla tummarna för att CEO vaknar till liv också 😅
Citera
2023-11-20, 12:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Härligt!! Nu får vi bara hålla tummarna för att CEO vaknar till liv också 😅
Känns väl som att det kan ligga rätt i tiden? Varenda britpop-svenne kommer ju säga att de alltid avgudat TTA.
Citera
2023-11-20, 14:07
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Känns väl som att det kan ligga rätt i tiden? Varenda britpop-svenne kommer ju säga att de alltid avgudat TTA.

Haha ja verkligen. Eric, om du läser denna tråd, hör våra böner!
Citera
2024-02-24, 08:31
Medlem
f0elets avatar
Om någon missat ligger det en intervju med The Embassy från Hemma hos Strage sen 4e Januari:

https://open.spotify.com/episode/7eSptoqiRBNAGUR9FuaFRB?si=z5Q5rBImSSm_uy-SpX_3Rw
Citera
2025-01-26, 17:31
Medlem
eutanasis avatar
West Coast återutgåvan är ute nu. Tidlös.
Inser att jag mest lyssnat på Yearbook 1 så den kändes väldigt ny för mig.
Citera
2025-04-28, 14:19
Medlem
brightliess avatar
Kanske inte riktigt hör till ämnet men har ni hört Lorentz nya låt Häng av dig? Starka CEO-vibbar, undrar nästan om han varit med och producerat.
Citera
2025-10-17, 12:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Om någon missat ligger det en intervju med The Embassy från Hemma hos Strage sen 4e Januari:

https://open.spotify.com/episode/7eSptoqiRBNAGUR9FuaFRB?si=z5Q5rBImSSm_uy-SpX_3Rw

Citat:
Ursprungligen postat av eutanasi
West Coast återutgåvan är ute nu. Tidlös.
Inser att jag mest lyssnat på Yearbook 1 så den kändes väldigt ny för mig.

Citat:
Kanske inte riktigt hör till ämnet men har ni hört Lorentz nya låt Häng av dig? Starka CEO-vibbar, undrar nästan om han varit med och producerat.

Någon av er som ska på Embassy? Lämna barn och få lyssna på musik och gå bland alla andra övervuxna poppare man såg i vimlet 2008… drömma om evigt liv och ungdom.
Citera
2025-10-19, 13:07
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Någon av er som ska på Embassy? Lämna barn och få lyssna på musik och gå bland alla andra övervuxna poppare man såg i vimlet 2008… drömma om evigt liv och ungdom.

Jag kunde tyvärr inte gå men jag såg dom i November förra året på Kulturhuset. Det var riktigt bra, om än ganska kort. I första mellansnacket sa dom typ "den uppmärksamme kan notera att vi bara kör låtar från vår förförra skiva och det kommer ge en aning om fortsättningen av konserten". Haha. På slutet spelade dom någon gammal dänga och då fick jag feeling och tänkte gå och köpa en till öl, men så fort jag var klar med köpet var spelningen plötsligt slut. Bandet satte sig då ner på scenkanten och hade en q&a med publiken. Någon frågade vem man skulle fråga för att få höra "stage persona" och dom svarade "DJn".

Kände då att antingen blir man lite sur för att man inte fick höra hitsen eller så får man vara glad att det iallafall finns ett band kvar med integritet som beter sig precis på det sättet som finns i deras DNA. Så jag gick därifrån lite snopen men lycklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in