2025-01-26, 16:51
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Sara visar ju sig själv i ljuset också och det som syns är inte mysigt eller fint där heller.

Sara? Hon är som en spegel som inte filtrerar något - det som visas är rakt på sak, inga krusiduller.
Men vet du, ljus avslöjar allt, även de sprickor vi helst vill dölja.
Citera
2025-01-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det som är relevant är att Dumpen återkommande har uttalat, att all chatt redovisas. Som sagt uppenbarligen inte.

Vidare är det relevant att ta upp denna uteblivna publicering i en diskussion om Dumpens fiskemetoder, eftersom det kan kasta mer ljus på frågan hur fiskandet går till.

Den frågan är i sin tur relevant, åtminstone för mig, mot bakgrund av att andra delar i fiskandet kan ifrågasättas, till exempel detta med provokation - överdrivet tjatande, lockande, pockande och smickrande, vilket jag tidigare har varit kritisk till.

Beträffande gäddans aktivitet, och det klandervärda i den, efter att han har blivit kunnig om åldern, att det rör sig om under 15, instämmer jag.
Har de? Jag vill minnas att de ganska ofta angivit att de inte redovisat alla loggar, av olika skäl men oftast utrymme. De har också ibland angett att de har loggar från andra appar men redovisar de de anser mest relevanta. Jag vet också att i samband med polisanmälan mot den där som våldtog sin lilla unge, där fiskaren var "Sanna" så skrev de att polisen fått alla loggar, även icke publicerade. Då fanns också en diskussion om varför alla inte publiceras och vad jag minns så blev det tydligt att de sparar exakt allt om det skulle behövas inför åtal, om ifall de skulle ifrågasättas och för att ha som referens när gäddor dyker upp igen.

Jag har aldrig trott eller förutsatt att alla loggar redovisas, det handlar om månader av kontakt ibland, det är väl inte ens möjligt? Att ni ska ha läst uttalanden om att det är så förvånar mig faktiskt.
Citera
2025-01-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det som är relevant är att Dumpen återkommande har uttalat, att all chatt redovisas. Som sagt uppenbarligen inte.

Vidare är det relevant att ta upp denna uteblivna publicering i en diskussion om Dumpens fiskemetoder, eftersom det kan kasta mer ljus på frågan hur fiskandet går till.

Den frågan är i sin tur relevant, åtminstone för mig, mot bakgrund av att andra delar i fiskandet kan ifrågasättas, till exempel detta med provokation - överdrivet tjatande, lockande, pockande och smickrande, vilket jag tidigare har varit kritisk till.

Beträffande gäddans aktivitet, och det klandervärda i den, efter att han har blivit kunnig om åldern, att det rör sig om under 15, instämmer jag.

Lögn av Regislator . Grindrs åldersgräns är 18 och inte 17 . Alla vuxenchattar har 18 som gräns. Försök till fokusförflyttning och förminskning som är typiskt för sektmedlemmarna. ÄCKLIGT!!!!
Citera
2025-01-26, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är ju mängder med folk både här och på Gräv som svurit ed på att krossa alla gäddor om de ens närmar sig något som heter livskvalitet?
Vi skulle bli förvånade om inte myndigheter, numera flera, och "ställföreträdare" personer, tjänstemän eller journalister från början inte var och fortfarande är djupt involverade i Gräv. Dessa medverkade sannolikt från början tills lagbrotten började visa sig då de istället för att kartlägga gäddor kartlägger Gräv.
Citera
2025-01-26, 16:58
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag kan såklart inte vara 100% säker men jag tycker dom uppvisar ett seriöst intryck, sen finns det såklart en stor risk att dom gör sig skyldiga till förtal men det har dom sagt redan sen start att det är dom beredd på

Hon har sonat för sina brott och jag tycker hon uppvisar ett genuint intresse av att göra gott och hjälpa barn
Patrik och Sara har säker goda intentioner. De lever sannolikt i förvissningen om att de gör en god sak för barn när de groomar närhetstörstande män med bilder och kärleksförklaringar. Problemet är att varken Patrik eller Sara har ens gått ur grundskolan med godkända betyg och saknar sannolikt totalt förmågan att förstå och analysera ens förenklingar av lagtext. De har gjort sig skyldiga till en rad brott genom åren med sin ”blogg”, men saknar förståndet att förstå det.
Citera
2025-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Absolut pedofiler, men dom är en skriande minoritet på dumpen.
Spela roll vilken -fil det är? De är alla personlighetsstörda på något sätt och Dumpen har väl gjort mycket på gränsen men de har verkligen aldrig påstått att alla gäddor är kliniska pedofiler. Det angavs av dem som själva anledningen till epitetet gädda.

Dina fantasier om Dumpens motiv och vad du tror alla andra tänker och tycker utifrån ditt lilla snäva perspektiv får stå för dig. Många av oss anser att ofreda unga är lika illa vare sig man har en pappersdiagnos eller empatistörning, det spelar ingen roll för den utsatta. Där tror jag även de normalfuntade människor som inte gillar Dumpens metoder eller (brist på) organisation är helt överens med de som anser att ändamålet helgar medlen.
Citera
2025-01-26, 17:02
Medlem
Vilka har du pratat med eftersom du vet det?
Citera
2025-01-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
I vissa delar av chattarna. De delar SARA väljer ut... herregud så svårt det ska vara?
Jag förstår inte problemet? Gäddorna har skrivit det, oavsett vad av det som publiceras? Vad vill du ha, en wikileaks med alla chattar? Kanske en bra ide´föresten, då kan även icke catchade gäddors loggar publiceras, då får man se vad ungarna har för vuxembemötande på nätet, plus att kanske någon känner igen dem.
Citera
2025-01-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Nej Bertil. Alla får inte skatteskulder, parkeringsböter varje gång man parkerar eller lyckas upparbeta sig 700 000 i skulder till kronkalle på två år. För att komma till kf över huvud taget så ska man under lång tid ha struntat i att betala sina räkningar. För att komma upp i sånna summor på kort tid när man är en vanlig medborgare så krävs exceptionell okunskap i pengahantering, alternativt någon form av beroendesjukdom typ spelmissbruk eller liknande. De allra flesta har inte 350 000 i utgifter varje år som de inte kan/struntar i att betala om man lever medelsvenssonliv.
Summan på p bot var väl runt 25-30 000?
En pbot är emellan 75 och 1300 kr.
Så räknar man snitt 750kr och runt 20 000 det skall ju även tillkomma lite räntor med mera, det är drygt 25-27 parkeringsböter.
Easypark med mera gör det svinenkelt att betala rätt summa och det tar mindre än 1min att starta parkeringen.

Citat:
Från att för fem år sedan ha legat på genomsnittligt 10 böter per person, har svenskarna nu i genomsnitt 12,5 böter per person.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tio-i-topp-de-ar-trafikens-varsta-syndare
2015 var alltså snitt 13 p böter per person, tvivlar på att den är mycket högre och Sara har alltså dubbla. Otrolig oaktsamhet.
Citera
2025-01-26, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Spela roll vilken -fil det är? De är alla personlighetsstörda på något sätt och Dumpen har väl gjort mycket på gränsen men de har verkligen aldrig påstått att alla gäddor är kliniska pedofiler. Det angavs av dem som själva anledningen till epitetet gädda.

Dina fantasier om Dumpens motiv och vad du tror alla andra tänker och tycker utifrån ditt lilla snäva perspektiv får stå för dig. Många av oss anser att ofreda unga är lika illa vare sig man har en pappersdiagnos eller empatistörning, det spelar ingen roll för den utsatta. Där tror jag även de normalfuntade människor som inte gillar Dumpens metoder eller (brist på) organisation är helt överens med de som anser att ändamålet helgar medlen.

Jag är emot Dumpen av flera anledningar, men den största är att man kan vara oskyldig till precis allt Dumpen påstår. Eftersom de ibland hänger ut "gäddor" utan konfrontationer, bara bilder och/eller en chatt. Hur skulle någon kunna vara oskyldig då? Jo genom att vem som helst bara chattar med deras bilder, hur ska personen försvara sig när Dumpen bara publicerar det. Sedan personens dom publiceras anhöriga, dom är helt oskyldiga 100%. Som man borde förstå är det en farlig grej Dumpen sysslar med. Med dessa konsekvenser som det innebär så borde enbart polis och rättssvändet syssla med denna sortens jobb.

Dumpen hör inte hemma i ett civiliserat samhälle oavsett vilka motiven dom säger är. Du själv skulle därmed riskera att hamna på Dumpen om någon bara vill att du ska hamna där. Är det okej?
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-26 kl. 17:18.
Citera
2025-01-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Har de? Jag vill minnas att de ganska ofta angivit att de inte redovisat alla loggar, av olika skäl men oftast utrymme. De har också ibland angett att de har loggar från andra appar men redovisar de de anser mest relevanta. Jag vet också att i samband med polisanmälan mot den där som våldtog sin lilla unge, där fiskaren var "Sanna" så skrev de att polisen fått alla loggar, även icke publicerade. Då fanns också en diskussion om varför alla inte publiceras och vad jag minns så blev det tydligt att de sparar exakt allt om det skulle behövas inför åtal, om ifall de skulle ifrågasättas och för att ha som referens när gäddor dyker upp igen.

Jag har aldrig trott eller förutsatt att alla loggar redovisas, det handlar om månader av kontakt ibland, det är väl inte ens möjligt? Att ni ska ha läst uttalanden om att det är så förvånar mig faktiskt.
Längst ner i större delen av alla loggar skriver sara "Dina loggar kommer att publiceras i sin helhet"
Så vad som framhävs är att bara den helheten som Sara anser nödvändig.
Citera
2025-01-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Lögn av Regislator . Grindrs åldersgräns är 18 och inte 17 . Alla vuxenchattar har 18 som gräns. Försök till fokusförflyttning och förminskning som är typiskt för sektmedlemmarna. ÄCKLIGT!!!!

Ja den är 18 vilket betyder att de som är 17 är för unga, vilket helt saknar betydelse för diskussionen. Det är du som ägnar dig åt fokusförflyttning och sätter din dumhet på pränt på nätet för evig tid. Men det är du ju van vid.
Senast redigerad av Regislator 2025-01-26 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in