Citat:
Ursprungligen postat av
Lessler
Det som är relevant är att Dumpen återkommande har uttalat, att all chatt redovisas. Som sagt uppenbarligen inte.
Vidare är det relevant att ta upp denna uteblivna publicering i en diskussion om Dumpens fiskemetoder, eftersom det kan kasta mer ljus på frågan hur fiskandet går till.
Den frågan är i sin tur relevant, åtminstone för mig, mot bakgrund av att andra delar i fiskandet kan ifrågasättas, till exempel detta med provokation - överdrivet tjatande, lockande, pockande och smickrande, vilket jag tidigare har varit kritisk till.
Beträffande gäddans aktivitet, och det klandervärda i den, efter att han har blivit kunnig om åldern, att det rör sig om under 15, instämmer jag.
Har de? Jag vill minnas att de ganska ofta angivit att de inte redovisat alla loggar, av olika skäl men oftast utrymme. De har också ibland angett att de har loggar från andra appar men redovisar de de anser mest relevanta. Jag vet också att i samband med polisanmälan mot den där som våldtog sin lilla unge, där fiskaren var "Sanna" så skrev de att polisen fått alla loggar, även icke publicerade. Då fanns också en diskussion om varför alla inte publiceras och vad jag minns så blev det tydligt att de sparar exakt allt om det skulle behövas inför åtal, om ifall de skulle ifrågasättas och för att ha som referens när gäddor dyker upp igen.
Jag har aldrig trott eller förutsatt att alla loggar redovisas, det handlar om månader av kontakt ibland, det är väl inte ens möjligt? Att ni ska ha läst uttalanden om att det är så förvånar mig faktiskt.