2025-01-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är väll ingenting som säger att hon undanhåller skattemedel?
Hon kommer att betala in varenda krona i sinom tid om inte cancern tar henne före
Att undlåta att deklarera inkomster = undanhålla medel för beakattning.
Jo tack du... dryga 600 hos KF och fylla på med ett par hundra till från SKV? Hon kunde inte ens ranta fram till sina P-böter utan det fick gå till KF.
Jävla snyltare är vad det är.
Citera
2025-01-26, 15:58
Medlem
Citat:
Män(och ett fåtal kvinnor) som chattat med någon som utgett sig för att va ett barn eller en mamma som bjuder ut sitt barn

Sedan låter hon läsarna läsa vad personen har skrivit i chattarna så dom får ta ansvar för vad dom själva skrivit
I vissa delar av chattarna. De delar SARA väljer ut... herregud så svårt det ska vara?
Citera
2025-01-26, 16:07
Medlem
Citat:
För barn spelar det ingen roll om deras förövare är pedofiler, sexmissbrukare eller något annat

Det är gärningarna i sig som är problemet, inte om dom är pedofiler eller ej

Ok, men det talas hela tiden och uteslutande om pedofiler. Hur ofta talas det om sexmissbrukare.
Intressant i sammanhanget är att portalfigurerna officiellt säger att vi kalla r dem gäddor då vi inte är läkare och kan ställa en diagnos. Låter ju vederhäftigt.
I intervju efter intervju på korkade YouTube kanaler där intervjuaren bara talar om pedofiler och inte alls ställer någon skarp ifrågasättande fråga , nickar portalfigurerna med och också talar om pedofiler.
Falskt och oseriöst om man verkligen vill framstå som seriös. "Vi kallar de gäddor" LOL

Likväl som jag äcklas av pedofiler äcklas jag av detta hyckleri!!!
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-26 kl. 16:09.
Citera
2025-01-26, 16:09
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Männs våld mot kvinnor är aldrig ok , vad det än handlar om.Sådana män besitter en sådan osäkerhet på sig själva att de är totalt värdelösa.

Jag skulle vilja påstå motsatsen. De män som är cuckade och är medvetna om detta är pissmyror som inte vågar säga stopp. Istället är de tysta som möss för att de är så småkukade för "tänk vad alla skulle tycka om mig om de visste om att min kvinna ligger med andra".
Citera
2025-01-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Intressant det här att Saara lipar runt till TT o media med hennes avkliv från styrelsen.

Hade det varit Volvo, SKF, SSAB etc så kan det vara bekymmer vid sjukdomsfall att upprätthålla sin funktion men i detta lilla bolag så verkar orsaken osa lite kissekatt. Om Kenta som har 5 anställda i sin firma KentasVVS skadar sig i skudbacken och blir sjukskriven i ett år så tror jag med 100% säkerhet att ingen ändring kommer att göras i bolagsordningen under sjukskrivningen.

Nedan hennes lipande och med låg nivå på innehåll och tjafsande med media mm så ställer sig kategorin människor som inte klarar av att lösa barnkorsordet i dagstidningen och uttrycker sin sympati för denna högt utbildade företagsledare med fläckfritt förflutet i myndigheternas register och en ekonomi som gör att kredit bevliljas på stående fot.
Kan nog säga att det ända anledningen med ändringen har varit för att inte riskera att förlora bidrag ifrån försäkringskassan, då hon med all säkerhet inte jobbar 25% av sin tidigare utan snarare 50-100%.

Känns snarare som ett rent bidragsfusk och ändringen är för att förstärka och "bevisa" att hon inte jobbar 100% kan också vara så att hon inte får ha en roll när hon är sjukskriven.
Samma som en arbetslös inte får ha en roll eller vara delaktig i ett företag för det räknas som en tjänst, att själva rollen kommer med åtaganden som man är tvungen till och där igenom inte kan vara sjukskriven på 75% men inte helt säker, kan dock vara deras resonemang försäkringskassan är ju inte glada i att betala ut och detta är ett sätt att försöka undvika granskning.

Lite "Se, jag är inte i styrelsen längre"
Patriks är väl en variant utav de han sa och att han vill ta bort måsten så han kan lata sig. För han lär ju inte jobba mycket mer än vad hon gör och hon lär inte ha gått ner.
Citera
2025-01-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Fast det förtar inte faktum - du efterfrågade exempel där Grindr-redovisning inte hade skett. Jag gav dig tre.

Ja, #216 blir grövre, men det vi diskuterade var Dumpenmetoden att inleda på annat forum vars chatt inte publiceras. Det är denna metod och uteblivna redovisning jag ifrågasätter.

Hur relevant är det egentligen?
Unga gaypersoner har inte många ställen de kan vara öppna på så det är inte helt ovanligt att de ljuger om sin ålder för att kunna finna likasinnade (se exempel nedan). Grindr har 17 årsgräns som de måste ljuga sig förbi. Det innebär inte att de nödvändigtvis ska behöva acceptera att bli groomade av äldre. Och det ursäktar inte att sexchattandet och kukbilderna fortsätter när de fått angivet en annan ålder på den de chattar med.

Det är vad som händer efter att fiskaren uppgett en lägre ålder som är intressant och relevant.

https://www.bbc.com/news/newsbeat-26039692
https://news.sky.com/story/have-children-in-your-area-been-groomed-on-adult-dating-apps-11811555
Citera
2025-01-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Inget vidare alltså.

Helt ok faktiskt med såväl vänner som familj. Självklart stör det din sadism , men du får söka vidare.
Har du fler omsorgsfrågor ?
Citera
2025-01-26, 16:35
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Hon har har betalt för lite skatt och har fått en skatteskuld på sig, det betyder inte att hon misstänks för skattebrott

Sånt händer alla även om det i hennes fall är ett högre belopp än dom flesta

Nej Bertil. Alla får inte skatteskulder, parkeringsböter varje gång man parkerar eller lyckas upparbeta sig 700 000 i skulder till kronkalle på två år. För att komma till kf över huvud taget så ska man under lång tid ha struntat i att betala sina räkningar. För att komma upp i sånna summor på kort tid när man är en vanlig medborgare så krävs exceptionell okunskap i pengahantering, alternativt någon form av beroendesjukdom typ spelmissbruk eller liknande. De allra flesta har inte 350 000 i utgifter varje år som de inte kan/struntar i att betala om man lever medelsvenssonliv.
Citera
2025-01-26, 16:44
Medlem
biljardballes avatar
Dumpen är som en råttfälla i ett rum fullt av ost - de lockar fram det mörka och visar allt i ljuset. De gräver där andra tittar bort och säger: "Vi ser dig".
Det är obekvämt, rått, och precis vad som behövs i en värld som gillar att sopa skit under mattan.
Citera
2025-01-26, 16:45
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Kan nog säga att det ända anledningen med ändringen har varit för att inte riskera att förlora bidrag ifrån försäkringskassan, då hon med all säkerhet inte jobbar 25% av sin tidigare utan snarare 50-100%.

Varför behöver ens Sara bidrag från fk om hon har dumpenpengarna att använda till allt som hon är misstänkt för? Hon verkar ju inte leva nåt särskilt lyxliv då hon inte ens verkar ha råd med tandborste. Samtidigt har hon en megaskuld till kf på otroligt kort tid. Sara måste vara den sämsta på att hantera pengar som går i ett par skor. Är det så illa som det verkar tycker jag nästan det låter som att hon är i behov av god man eller förvaltare så att hon i alla fall kan prioritera att köpa grundläggande hygienprodukter utan att hamna hos kf. Är ju synd om Sara om hon är så dålig med pengar som det ser ut som just nu.
Citera
2025-01-26, 16:45
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Hur relevant är det egentligen?
Unga gaypersoner har inte många ställen de kan vara öppna på så det är inte helt ovanligt att de ljuger om sin ålder för att kunna finna likasinnade (se exempel nedan). Grindr har 17 årsgräns som de måste ljuga sig förbi. Det innebär inte att de nödvändigtvis ska behöva acceptera att bli groomade av äldre. Och det ursäktar inte att sexchattandet och kukbilderna fortsätter när de fått angivet en annan ålder på den de chattar med.

Det är vad som händer efter att fiskaren uppgett en lägre ålder som är intressant och relevant.

https://www.bbc.com/news/newsbeat-26039692
https://news.sky.com/story/have-children-in-your-area-been-groomed-on-adult-dating-apps-11811555

Det som är relevant är att Dumpen återkommande har uttalat, att all chatt redovisas. Som sagt uppenbarligen inte.

Vidare är det relevant att ta upp denna uteblivna publicering i en diskussion om Dumpens fiskemetoder, eftersom det kan kasta mer ljus på frågan hur fiskandet går till.

Den frågan är i sin tur relevant, åtminstone för mig, mot bakgrund av att andra delar i fiskandet kan ifrågasättas, till exempel detta med provokation - överdrivet tjatande, lockande, pockande och smickrande, vilket jag tidigare har varit kritisk till.

Beträffande gäddans aktivitet, och det klandervärda i den, efter att han har blivit kunnig om åldern, att det rör sig om under 15, instämmer jag.
Citera
2025-01-26, 16:47
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Dumpen är som en råttfälla i ett rum fullt av ost - de lockar fram det mörka och visar allt i ljuset. De gräver där andra tittar bort och säger: "Vi ser dig".
Det är obekvämt, rått, och precis vad som behövs i en värld som gillar att sopa skit under mattan.

Sara visar ju sig själv i ljuset också och det som syns är inte mysigt eller fint där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in