2025-01-26, 15:59
Avslutad
Jocke och Jonna har för fan inga 10 miljoner i reda pengar.
Citera
2025-01-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag tror att ett vanligt Svenssonpar med "rätt" påtryckningar skulle betala oavsett totalsumma. Rädsla för sitt eget liv är en väldigt stark drivkraft..

Men det är bara vad jag tror, har ingen direkt fakta att backa det med!

Haha Inte en chans i helvete att jag hade släppt stålar$ till bus. Ilska är också en stark drivkraft. Aldrig i helvete. Kom och hota bara. Jag har också ett nätverk.

"Ett vanligt Svenssonpar" har BYGGT det här landet..
Citera
2025-01-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Dom bor väl i Malmö ? Vart har det riktats nånstans?
Det är nog frågan vi först bör rikta nyfiken mot.
Enligt Expressens artikel så har de inte fått svar av polisen i det aktuella området för handgranaten än.
Så inte de fyra största städerna där jag kollat lokalradion och några tidningar utan resultat.
Citera
2025-01-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Enligt uppgifter till Expressen var det anhörig som skulle bombad och polisen lyckades hejda detta efter att den första anlitade/hyrda gått till dem.
Kvinnan fick utpressningsmejl tidigare i veckan och söder olanerades utföras igår.
Den som först fick uppdraget att spränga vid den anhörigas boende erbjöds 100 000 kr men backade ur och larmade 112.
Ärendet utreds av NOA nu.

Några kändisar med rejält vidlyftiga affärer ?
eller bara för glamorös livstil på sociala medier ??

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-hotet-mot-kanda-influencer-paret-handgranatattack/
Tror nån på det här?
Granatattack stoppad..
Ja säääkert, polisen i sista sekund fångade handgranaten när den kastades o höll ner sprinten..

Snälla, dra den om Rödluvan.

Liknande alla sk vapengömmor polisen hittar, så ser man bild o det är köksknivar lajvsvärd o luftvapen

Polisen kan flyta ner en å om de tror någon går på detta
Citera
2025-01-26, 16:07
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Jocke och Jonna har för fan inga 10 miljoner i reda pengar.
Haha jag tänkte samma sak, krediter, lån och leasing leder de ligan i däremot.
Sen har de såklart pluring, men ingen tia.
Citera
2025-01-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varför skulle inte någon vilja hota just dem?

Jag gjorde en goggel på den där Wilma Holmqvist och får upp märkliga resultat. Det står att Wilma driver sin kanal med sin bror Emil. På något annat ställe står de att hon är förlovad med Emil. Vad händer?
Både hennes bror och pojkvän heter Emil.
Citera
2025-01-26, 16:12
Medlem
Börjar verkligen bli dags för alla höginkomsttagare och företagare i Sverige att på allvar se över möjligheten att flytta utomlands - Spanien, Malta, Cypern, Schweiz, Kroatien...

Sverige är en laglös bananrepublik.
Citera
2025-01-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Både hennes bror och pojkvän heter Emil.

Är det samma person är det ju sjukt.
Citera
2025-01-26, 16:18
Medlem
Anjo berättade väl att både han och Jocke hade blivit hotade som "Chrippa" låg bakom. Varför skulle dom inte kunna pressas på pengar i samma veva också då. Jocke och Jonna har lätt över 10 mille
Citera
2025-01-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Detta är nackdelen med att ”flasha” fina klockor och bilar på Instagram. Detta är ett brott som kommer att öka kraftigt.

Har aldrig fattat varför man vill visa upp sin lyx och tillgångar i ett litet land som Sverige, man kan lätt bli ett offer.

Detta är också ett brott med ett stort mörkertal, när det gäller utpressningar mot exempelvis svenska företagare i vilket fall.

Det betalas mer än man tror, likadant med kidnappningar. Mycket som aldrig blir offentligt.

Du är efterbliven som resonerar så här. Typiskt fattiglappar. Det är sosse-Sverige det är fel på, inte brottsoffren. I Dubai kan du lämna en Rolex på matbordet i en foodcourt och den ligger kvar där när du kommer tillbaka.

Idiot.
Citera
2025-01-26, 16:25
Bannlyst
Vilka idioter som begärde 10 miljoner, bara Bianca Ingrosso som kan plocka ut så mycket väl..
Citera
2025-01-26, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jocke och Jonna har lätt över 10 mille

Haha nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto