2025-01-26, 15:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno72
hade varit logiskt

det kan ju vara någon som är arg på att ha blivit lurad av något av b*lmess*ns alla bedärgerier

Vems? Kan du inte skriva ut vilken jävla bokstav stjärnan är när du gör så?
Citera
2025-01-26, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Rika Tillsammans

Då har det kanske lite mer förklaring.. Någon har väl förlorat pengar på dåliga tips.
Citera
2025-01-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Men 10 miljoner? Kom igen?

Jag tror att ett vanligt Svenssonpar med "rätt" påtryckningar skulle betala oavsett totalsumma. Rädsla för sitt eget liv är en väldigt stark drivkraft..

Men det är bara vad jag tror, har ingen direkt fakta att backa det med!
Citera
2025-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varför skulle inte någon vilja hota just dem?

Jag gjorde en goggel på den där Wilma Holmqvist och får upp märkliga resultat. Det står att Wilma driver sin kanal med sin bror Emil. På något annat ställe står de att hon är förlovad med Emil. Vad händer?

Hon har en bror som heter Emil och även en sambo som heter Emil, kollar du upp dom så är det olika efternamn. Inte konstigare än så då Emil är ett vanligt namn
Citera
2025-01-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag tror att ett vanligt Svenssonpar med "rätt" påtryckningar skulle betala oavsett totalsumma. Rädsla för sitt eget liv är en väldigt stark drivkraft..

Men det är bara vad jag tror, har ingen direkt fakta att backa det med!

Nej det skulle inte ett vanligt svenssonpar göra då ett vanligt svenssonpar förstår att de skulle kunna fortsätta bli utpressade efter det.
Citera
2025-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamithatry1
Kan det vara Jocke och Jonna? Dom har ju bra med deg

De eller någon influencer inom finans/krypto vore nog en lågoddsare
Citera
2025-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson
Nej det skulle inte ett vanligt svenssonpar göra då ett vanligt svenssonpar förstår att de skulle kunna fortsätta bli utpressade efter det.

Konstigare saker har skett... Inte heller helt lätt för alla att hålla huvudet kallt när ens eget eller familjs liv hotas.
Hur tror du själv du skulle reagera om din familj satt med en pistolpipa mot skallen, av 2 påtända snorungar med gängkopplingar som kräver dig på allt du äger och har?

Googlade väldigt snabbt, inte samma förfarande men denna kvinna pressades att betala 2 miljoner kr, vilket hon också gjorde.
https://www.trelleborgsallehanda.se/artikel/utpressad-pa-tva-miljoner/

Hade utpressning inte fungerat hade det inte funnits några utpressare...
Senast redigerad av firmahasten 2025-01-26 kl. 15:29.
Citera
2025-01-26, 15:30
Medlem
David_Ss avatar
Detta är nackdelen med att ”flasha” fina klockor och bilar på Instagram. Detta är ett brott som kommer att öka kraftigt.

Har aldrig fattat varför man vill visa upp sin lyx och tillgångar i ett litet land som Sverige, man kan lätt bli ett offer.

Detta är också ett brott med ett stort mörkertal, när det gäller utpressningar mot exempelvis svenska företagare i vilket fall.

Det betalas mer än man tror, likadant med kidnappningar. Mycket som aldrig blir offentligt.
Citera
2025-01-26, 15:31
Medlem
Viktor79xs avatar
Hade helllre flyttat tiln Mongoliet än att he pengar till äckelblattar.
Synd om dom som faktiskt har fysiska företag här. Då blir det svårare att dra
Citera
2025-01-26, 15:32
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Enligt uppgifter till Expressen var det anhörig som skulle bombad och polisen lyckades hejda detta efter att den första anlitade/hyrda gått till dem.
Kvinnan fick utpressningsmejl tidigare i veckan och söder olanerades utföras igår.
Den som först fick uppdraget att spränga vid den anhörigas boende erbjöds 100 000 kr men backade ur och larmade 112.
Ärendet utreds av NOA nu.

Några kändisar med rejält vidlyftiga affärer ?
eller bara för glamorös livstil på sociala medier ??

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-hotet-mot-kanda-influencer-paret-handgranatattack/
Svenska?
Citera
2025-01-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Influenser par? 10mill?

De enda jag vet som är ett par som har de pengarna är jocke och jonna.. men tror knappast nån skulle vilja hota dom?

Jag tror du grovt underskattar vad en influencer Kan tjäna och hur många fler än Jocke och Jonna det finns som har 10 miljoner (eller åtminstone utpressarna tror har 10 miljoner).

Citat:
Ursprungligen postat av uno72
hade varit logiskt

det kan ju vara någon som är arg på att ha blivit lurad av något av b*lmess*ns alla bedärgerier

Kom igen.. Du kanske borde nämna åtminstone något av dessa bedrägerier. Jag har knappast sett och hört allt han sagt men några bedrägerier har det knappast varit tal om.

Men om man ska hålla sig till vilka det kan röra sig om så finns det hur många par i sociala medier som helst.
Senast redigerad av kalleboool 2025-01-26 kl. 15:42.
Citera
2025-01-26, 15:56
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Rika Tillsammans
Dom bor väl i Malmö ? Vart har det riktats nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in