Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-26, 14:06
Medlem
Enligt uppgifter till Expressen var det anhörig som skulle bombad och polisen lyckades hejda detta efter att den första anlitade/hyrda gått till dem.
Kvinnan fick utpressningsmejl tidigare i veckan och söder olanerades utföras igår.
Den som först fick uppdraget att spränga vid den anhörigas boende erbjöds 100 000 kr men backade ur och larmade 112.
Ärendet utreds av NOA nu.

Några kändisar med rejält vidlyftiga affärer ?
eller bara för glamorös livstil på sociala medier ??

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-hotet-mot-kanda-influencer-paret-handgranatattack/
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-01-26 kl. 14:15. Anledning: Stevefel
Citera
2025-01-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Enligt uppgifter till Expressen var det anhörig som skulle bombad och polisen lyckades hejda detta efter att den första anlitade/hyrda gått till dem?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-hotet-mot-kanda-influencer-paret-handgranatattack/

Måste ju vara ett par som tjänar ganska ansenliga summor om dom blir utpressade på 10M.
Citera
2025-01-26, 14:13
Medlem
Kan det vara Jocke och Jonna? Dom har ju bra med deg
Citera
2025-01-26, 14:15
Avstängd
67arigGubbes avatar
Influenser par? 10mill?

De enda jag vet som är ett par som har de pengarna är jocke och jonna.. men tror knappast nån skulle vilja hota dom?
Citera
2025-01-26, 14:22
Medlem
Det kommer nog att dementeras rätt snart om det ovan föreslagna paret inte är de utsatta är min killgissning.

Lägre sannolikhet men hög aktualitet är vår mesta nöjesklan, så med tanke på hur låg nivå våra kriminella numera har kan den hotade anhöriga vara Christina Schollin ?
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-01-26 kl. 14:25.
Citera
2025-01-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Enligt uppgifter till Expressen var det anhörig som skulle bombad och polisen lyckades hejda detta efter att den första anlitade/hyrda gått till dem.
Kvinnan fick utpressningsmejl tidigare i veckan och söder olanerades utföras igår.
Den som först fick uppdraget att spränga vid den anhörigas boende erbjöds 100 000 kr men backade ur och larmade 112.
Ärendet utreds av NOA nu.

Hm, backade ur och ringde 112, nästa offer?
Citera
2025-01-26, 14:27
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Influenser par? 10mill?

De enda jag vet som är ett par som har de pengarna är jocke och jonna.. men tror knappast nån skulle vilja hota dom?

Finns så mycket gängkriminella som gör vad som helst för en ny klocka knark och lite bling bling.
Varför skulle inte dom kunna bli hotade?
De tänker inte person utan bara pengar.
Plus att de har varit en del i fokus nu i och med broderns levnadssätt.

Kan ju även vara Matilda Djerf eller någon annan.
Citera
2025-01-26, 14:33
Medlem
Treschows avatar
Spekulation, men Emil Stegfeldt och Wilma Holmqvist är ett influencerpar. Paret blev rånade för inte så längesedan.
Citera
2025-01-26, 14:33
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Influenser par? 10mill?

Varför tror du inte det?
Spännande att ta del av information av någon som är så insatt
Citera
2025-01-26, 14:34
Medlem
Hundra tusen för att kasta en handgranat. Nej, inte troligt även om utpressning summan är 100x. För dyr granat om det misslyckas.

Troligare falsklarm från de som utpressar, att någon låtsas ha fått uppdraget för 100k och "backat ur" och hoppas att det räcker.

Eller så var det en naiv ung person som fått uppdraget, men sedan hade personen inte fått pengarna ändå även om det slutförts.
Citera
2025-01-26, 14:37
Citat:
Influenser par? 10mill?

Nej! Finns också Kenza och hennes man.
Dom var det första jag tänkte på. Kanske fru löwengrip och hennes kille.
Kommer inte på fler?
Citera
2025-01-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Nej! Finns också Kenza och hennes man.
Dom var det första jag tänkte på. Kanske fru löwengrip och hennes kille.
Kommer inte på fler?
Lisa Borg och hennes man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in