2025-01-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Vilken annan krypto har det BTC har? T ex ingen "företagsledning" eller "foundation" som bestämmer allting, är decentraliserad, kan ha sin egen full node utan några problem eller att det kostar t ex 1 mille att få igång sin egen node, inte premined, inte POS, kan inte skapa fler tokens hur som helst osv?
XMR.

Poängen är att allt annat inte är "shitcoin" bara för dessa inte försöker lösa samma problem som BTC. Och att tro att alla andra coins försöker vara som BTC är också verklighetsfrånvänt.
Citera
2025-01-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
BTC är helt annorlunda tack vare bland annat proof-of-work-mekanismen som distribuerar bitcoinmängden på ett rättvist sätt och bitcoins organiska skapelsehistoria, avsaknad av premining, decentralisering etc.

En icke decentraliserad altcoin som bara skapas av utgivarna och säljs till allmänheten är föga bättre eller nästan sämre än en vanlig fiatvaluta.

Trumpcoin är kanske det tydligaste exemplet hittills eftersom man inte ens försöker låtsas att det handlar om en teknisk innovation av något slag och helt sonika har skapat en miljard digitala mynt varav man redan har sålt hundra miljoner till allmänheten.
Det går inte ta någon seriöst som likställer Trump-coin med alla andra altcoins som finns. Det är inte svart och vitt. Och BTC är definitivt inte bara "vitt" (bra).
Citera
2025-01-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det går inte ta någon seriöst som likställer Trump-coin med alla andra altcoins som finns. Det är inte svart och vitt. Och BTC är definitivt inte bara "vitt" (bra).

Jag har inte jämställt den med alla altcoin, men med nästan alla.
Citera
2025-01-26, 13:29
Medlem
Som det ser ut så har Trump lyckats väl med sin krypto. Att ur ingenting skapa 999,99M coins och sedan lyckas med att sälja ut 200M och få ett såpass högt pris som det ändå blev. Många som hoppade på tåget när det låg över 60 dollar har förlorat massor av pengar, men man ser också att nu ligger det stabilt på runt 30 dollar.

Så nästa gång Trump gör en utförsäljning av sina coins som inte kostat honom många dollar att tillverka så kommer han att göra en enorm vinst igen.

Jag skulle gissa att han under de närmaste året kanske lyckas att håva in närmare 5B till sig själv.

Sen när allt är utsålt så lär det väl skvalpa runt tills intresset sakta svalnar av och värdet sjunker neråt, kanske efter att Trump avslutat sin 4 åriga presidentperiod.

Men hade jag varit Trump så hade jag nog försökt göra om det igen med en ny kryptovaluta.
Citera
2025-01-26, 13:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Som det ser ut så har Trump lyckats väl med sin krypto. Att ur ingenting skapa 999,99M coins och sedan lyckas med att sälja ut 200M och få ett såpass högt pris som det ändå blev. Många som hoppade på tåget när det låg över 60 dollar har förlorat massor av pengar, men man ser också att nu ligger det stabilt på runt 30 dollar.

Så nästa gång Trump gör en utförsäljning av sina coins som inte kostat honom många dollar att tillverka så kommer han att göra en enorm vinst igen.

Jag skulle gissa att han under de närmaste året kanske lyckas att håva in närmare 5B till sig själv.

Sen när allt är utsålt så lär det väl skvalpa runt tills intresset sakta svalnar av och värdet sjunker neråt, kanske efter att Trump avslutat sin 4 åriga presidentperiod.
Alla som klagat på "Fractional reserve banking" får helt enkelt sitta ned och hålla käften i fortsättningen.
Citera
2025-01-26, 13:38
Medlem
Citat:

Men hade jag varit Trump så hade jag nog försökt göra om det igen med en ny kryptovaluta.

Ja, det är helt otroligt att någon kan anse detta vara en legitim verksamhet eller något man bör "investera" i.
Citera
2025-01-26, 13:39
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Trafiken är så låg så coinsen är extremt känsliga för manipulation, inte helt osannolikt att de till viss del redan har varit utsatta och det är därför kursen gick upp så omotiverat mycket i början och inte har fallit mer än de har. Fast effekten blir ganska kortvarig och det är inga 10000%, men säg 20-50% kort tid om någon Allierad med Trump är beredd att offra en större summa pengar, några hundra miljoner dollar, för att pumpa upp marknaden. Pengarna får de dock inte tillbaka, i samma sekund som man försöker köpa någon större mängd skulle kursen gå ner igen. Men för att visa lojalitet med Trump skulle det funka, och att han kräver lojalitet har han visat vid ett antal andra tillfällen.

Jag undrar jag, om han samarbetar med någon firma som är experter på manipulation av aktiekurser och coins? Känner ni till några som jobbar i gråzonen från tex Cayman öarna?
Citera
2025-01-26, 13:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Jag undrar jag, om han samarbetar med någon firma som är experter på manipulation av aktiekurser och coins? Känner ni till några som jobbar i gråzonen från tex Cayman öarna?
Det är manipulation av människor du skall fokusera på här. Människornas tro avgör värdet på coins.
MLM-talare, sektledare och väckelsekyrkoledare är vad du söker här.
Citera
2025-01-26, 13:55
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är manipulation av människor du skall fokusera på här. Människornas tro avgör värdet på coins.
MLM-talare, sektledare och väckelsekyrkoledare är vad du söker här.

Hm, låter som en fishy PR-byrå agerar i bakgrunden. Släpper nyheter som driver kursen. Vet ni någon som jobbar med det? Som coinsen anlitar? Vilka PR-byråer har varit inkopplade på tex Bitcoin?
Citera
2025-01-26, 14:08
Medlem
Citat:
Hm, låter som en fishy PR-byrå agerar i bakgrunden. Släpper nyheter som driver kursen. Vet ni någon som jobbar med det? Som coinsen anlitar? Vilka PR-byråer har varit inkopplade på tex Bitcoin?

Bitcoin har ingen PR-byrå, den ägs inte av någon så det skulle inte vara nån vits med det.
Har fysiskt guld PR-byråer?

Sedan varför skulle Trump ha en PR-byrå? Räcker med en post på twitter/X så är bollen i rullning.
Citera
2025-01-26, 15:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hm, låter som en fishy PR-byrå agerar i bakgrunden.
Nja, mitt tips var för dig och hur du skall göra om Du vill manipulera kursen.

Trump själv är ju en skicklig sektledare och kan således pumpa sina scams på egen hand utan hjälp förutom hjälp med det rent kommunikationstekniska.
Citera
2025-01-26, 16:11
Medlem
Citat:

Om Trumpcoin mot förmodan skulle stiga i värde efter att alla mynt är sålda, vore en möjlighet att helt sonika besluta att utvidga trumpcoinmängden med ett par hundra miljoner mynt och sälja in i haussen. I och med att den är helt centraliserad finns väl inget tekniskt åtminstone som hindrar ett sådant agerande?

Men annars går det ju alltid att starta nya projekt, som sagt, tills marknaden är helt mättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in