2025-01-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Skitbra att du börjat intresserad dig för framtiden, mitt råd är att du sätter dig ner och kollar på Youtube-klipp som berättar vad Bitcoin är, hur det är uppbyggt och fungerar för att sedan läsa "Bitcoin white paper". Sen när du studerat Bitcoin ett tjugotal timmar kommer du ha lite hum om vad det är men fortsätt studera.

Andra rådet är: investera endast i BTC. Alla andra coins är bara dåliga kopior.

Ja. Jag har plöjt Youtube vudeos nu i ca 3 månader.
Citera
2025-01-26, 09:55
Medlem
marytraders avatar
Vad tror ni om Trump coin? Kan coinen kurs manipuleras så de ökar +10 000% på, säg 10 år? Funderar på om det är värt att satsa 10 000 sek i ren spekulation. Jag har ingen spekulation i min portfölj så det vore lite kul att ha något.
Citera
2025-01-26, 10:03
Medlem
rex144s avatar
Om man läser white paper som i hans fall kallas gold paper så står det att Trump behåller 85% av vinsten och precis innan lanseringen har Trump köpt $Trump för en miljon och sedan ökade de med 4000% och för att skinna sina följare ytterligare så startade man Melania coin vilket dränerade $Trump.
Bägge kommer sjunka till botten
Citera
2025-01-26, 10:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Om man läser white paper som i hans fall kallas gold paper så står det att Trump behåller 85% av vinsten och precis innan lanseringen har Trump köpt $Trump för en miljon och sedan ökade de med 4000% och för att skinna sina följare ytterligare så startade man Melania coin vilket dränerade $Trump.
Ett bedragarpar på en marknad som helt saknar finansiell regulation.. Vad kan gå fel?
Citera
2025-01-26, 10:20
Medlem
PumpBabyPumps avatar
USA ska bli World Capital of Crypto enligt ett president dekret. Självklart är detta helt seriöst och man kan inte uttala sig efter bara en vecka hur det ska gå. Politiska tomtar här som tror det är planerat bedrägeri.
Citera
2025-01-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Ja. Jag har plöjt Youtube vudeos nu i ca 3 månader.

Inte ofta man hör det men du borde också titta på vad "antikrypto" folk säger "bara för att". Man ska aldrig leva i en bubbla där man endast får feedback från bara en sida.
Citera
2025-01-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Trump & co behöver dock inte köpa någonting, eftersom man har skapat mynten gratis ur tomma intet och således äger allihop från början. En liten del, hundra miljoner mynt, har nu sålts till allmänheten. Trump & co är säljaren, som hittills har fått 500 miljoner fiatdollar för besväret att kopiera och modifiera lite kod.

Otroligt att det finns så pass mycket folk som går på detta altcoinupplägg fortfarande.

Nästan lika otroligt är det att så många fortfarande godtar vanliga fiatpengar, men där finns åtminstone en kraftfull nätverkseffekt och en ohejdad ovana.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-01-26 kl. 11:05.
Citera
2025-01-26, 10:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Skitbra att du börjat intresserad dig för framtiden, mitt råd är att du sätter dig ner och kollar på Youtube-klipp som berättar vad Bitcoin är, hur det är uppbyggt och fungerar för att sedan läsa "Bitcoin white paper". Sen när du studerat Bitcoin ett tjugotal timmar kommer du ha lite hum om vad det är men fortsätt studera.

Andra rådet är: investera endast i BTC. Alla andra coins är bara dåliga kopior.
Sprang precis på denna som säger typ samma sak fast i en bild: https://pbs.twimg.com/media/GiLyQvzWIAASoaR?format=jpg&name=medium
Citera
2025-01-26, 11:03
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Vad tror ni om Trump coin? Kan coinen kurs manipuleras så de ökar +10 000% på, säg 10 år? Funderar på om det är värt att satsa 10 000 sek i ren spekulation. Jag har ingen spekulation i min portfölj så det vore lite kul att ha något.
Trafiken är så låg så coinsen är extremt känsliga för manipulation, inte helt osannolikt att de till viss del redan har varit utsatta och det är därför kursen gick upp så omotiverat mycket i början och inte har fallit mer än de har. Fast effekten blir ganska kortvarig och det är inga 10000%, men säg 20-50% kort tid om någon Allierad med Trump är beredd att offra en större summa pengar, några hundra miljoner dollar, för att pumpa upp marknaden. Pengarna får de dock inte tillbaka, i samma sekund som man försöker köpa någon större mängd skulle kursen gå ner igen. Men för att visa lojalitet med Trump skulle det funka, och att han kräver lojalitet har han visat vid ett antal andra tillfällen.
Citera
2025-01-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Notera att nästan alla altcoin är uppbyggda på samma sätt som Trumpcoin, ehuru inte lika övertydligt och extremt. När du köper en sådan altcoin donerar du din köpkraft till dem som har skapat altcoinen eller fått möjlighet att köpa in sig för en spottstyver innan lansering.

En bra tumregel för en ickemasochistisk placerare som prompt inte vill ha en hundraprocentig bitcoinallokering är att aldrig köpa en altcoin innan man har säkerställt att det inte förekom någon premine eller motsvarande.

Det enklaste och troligen mest lönsamma är emellertid att hålla sig till bitcoin och endast bitcoin.
Jag vet inte vad du snackar om ibland. Försöker du göra en moralisk statement eller försöker du tjäna pengar?

Köper du BTC som även kriminella gör så gynnar du deras investeringar. Lite samma logik och helt absurt tankesätt. Då borde du alltså inte köpa BTC för kriminella kan eventuellt göra det.

Man vet att någon blivit hjärntvättad BTC-maxi när den personen kallar allt annat för "shitcoin" utan att försöka ta reda på sanningen.
Citera
2025-01-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag vet inte vad du snackar om ibland. Försöker du göra en moralisk statement eller försöker du tjäna pengar?

Köper du BTC som även kriminella gör så gynnar du deras investeringar. Lite samma logik och helt absurt tankesätt. Då borde du alltså inte köpa BTC för kriminella kan eventuellt göra det.

Man vet att någon blivit hjärntvättad BTC-maxi när den personen kallar allt annat för "shitcoin" utan att försöka ta reda på sanningen.

Vilken annan krypto har det BTC har? T ex ingen "företagsledning" eller "foundation" som bestämmer allting, är decentraliserad, kan ha sin egen full node utan några problem eller att det kostar t ex 1 mille att få igång sin egen node, inte premined, inte POS, kan inte skapa fler tokens hur som helst osv?
Citera
2025-01-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

BTC är helt annorlunda tack vare bland annat proof-of-work-mekanismen som distribuerar bitcoinmängden på ett rättvist sätt och bitcoins organiska skapelsehistoria, avsaknad av premining, decentralisering etc.

En icke decentraliserad altcoin som bara skapas av utgivarna och säljs till allmänheten är föga bättre eller nästan sämre än en vanlig fiatvaluta.

Trumpcoin är kanske det tydligaste exemplet hittills eftersom man inte ens försöker låtsas att det handlar om en teknisk innovation av något slag och helt sonika har skapat en miljard digitala mynt varav man redan har sålt hundra miljoner till allmänheten för ett snittpris om fem dollar styck.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-01-26 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in