2025-01-18, 02:34
Medlem
"Det var i samband med prisutdelningen av Nederländerna–Nordmakedonien som det hela eskalerade.

Delar av den nordmakedonska publiken kastade föremål mot spelarna – som då valde att avbryta ceremonin och fly ut i omklädningsrummet.

Även Nederländernas tränarstab, med förbundskapten Staffan Olsson, fick föremål kastade mot sig.

”Det var skrämmande”
Därutöver ska supportrar ha spottat på den svenske förbundskaptenen. Det bekräftar Nederländernas presschef för tv-kanalen Nos.

På tv-bilder syns assisterande tränaren Wai Wong hålla tillbaka en ordentligt upprörd Olsson.

– Det var skrämmande, men lyckligtvis skadades ingen. Vi kommer absolut inte att låta det stanna här och ska göra en rapport om händelsen. Detta hör inte hemma på en handbollsplan, säger Wong till Nos.

Nederländerna vann matchen mot Nordmakedonien med 37–32".

Innan jag ens läs texten begrep jag att gällde ett land med så låg beteendeutveckling...
Senast redigerad av Grusgata 2025-01-18 kl. 02:39.
Citera
2025-01-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusgata
"Det var i samband med prisutdelningen av Nederländerna–Nordmakedonien som det hela eskalerade.

Delar av den nordmakedonska publiken kastade föremål mot spelarna – som då valde att avbryta ceremonin och fly ut i omklädningsrummet.

Även Nederländernas tränarstab, med förbundskapten Staffan Olsson, fick föremål kastade mot sig.

”Det var skrämmande”
Därutöver ska supportrar ha spottat på den svenske förbundskaptenen. Det bekräftar Nederländernas presschef för tv-kanalen Nos.

På tv-bilder syns assisterande tränaren Wai Wong hålla tillbaka en ordentligt upprörd Olsson.

– Det var skrämmande, men lyckligtvis skadades ingen. Vi kommer absolut inte att låta det stanna här och ska göra en rapport om händelsen. Detta hör inte hemma på en handbollsplan, säger Wong till Nos.

Nederländerna vann matchen mot Nordmakedonien med 37–32".

Innan jag ens läs texten begrep jag att gällde ett land med så låg beteendeutveckling...

Men herregud är dom fortfarande på neandertals nivå
Citera
2025-01-21, 20:44
Medlem
CasualCapybaras avatar
Är det bara jag som hatar Johanna Alm? Hennes störiga röst, svensk hat och ständiga rövslickande av mediokra Norge stör mig.
Citera
2025-01-24, 18:31
Medlem
Salcinns avatar
Vad är det här för spel av Sverige. Sämsta spelet på många år. Vi har skador på flertal spelare men laget har desto mer stjärnspelare i truppen än de flesta lagen ändå förutom Danmark och Frankrike. Sjukt pinsam insats. Allt går långsamt. Inga kantskott, inga skott utifrån och inga kontringar. Framtiden ser inte ljus ut.
Citera
2025-01-24, 18:42
Medlem
Stängde av, orkar inte se mer.
Vi skall oavsett skador inte spela såhär fruktansvärt uselt
Citera
2025-01-24, 18:49
Medlem
.
Citera
2025-01-24, 19:50
Medlem
vackertsvin...s avatar
Så skönt! Nu kan Skåne och Göteborg gå och lägga sig igen. Inga andra bryr sig. Ja, kanske Danmark och Norge, vilket säger allt. Nu slipper vi den här här konstruerade skitsporten i media för ett tag framöver. Underbart!

Snart börjar fotbollen!!
Citera
2025-01-24, 19:54
Medlem
Lundbondens avatar
Som jag skrev i matchtråden så behöver vi nytt blod. För många mätta spelare och vissa har passerat bäst före datum. Och några är överskattade. Appelgren tycker jag borde få lite mer tid på sig. Han har precis anlitats.

Förslag på spelare;

Målvakter: Äpplet, Thulin, Orsten, Möller.

Kantspelare: Sebbe Karlsson, Isak Persson, Mellegård, Hampus Olsson, Tollbring, Chrintz.

Mittsexan: Darj, Bergendahl, Jumala Åström, Awad, Lindskog.

Mittnio: Claar, Aspenbäck, Lukas Nilsson, Hallbäck, Lagergren, Wallenius, Thurin, Jönsson, Davidsson, Käll, Lang, Jeppsson, Sunnefeldt.

Nån jag glömt?

Med nytt blod behöver det inte vara en 19 åring utan även äldre spelare som inte fått chansen på länge eller öht. Titta på en sån som Lukas Nilsson som gör det bra i Ålborg.
Senast redigerad av Lundbonden 2025-01-24 kl. 20:06.
Citera
2025-01-24, 19:55
Medlem
outback4s avatar
Så jädra klappusla svenskorna var ikväll, kärringnivå på insatsen. Alltså som vanligt när Sverige är med i stora mästerskap numera. Det var trots allt inte fotbolls Vm detta eller? För att förlora mot Brasilien i handboll är under all kritik.
Citera
2025-01-25, 17:52
Medlem
Man undrar lite över Brasiliens matcher i detta VM. Dom har vunnit både över Norge och Sverige och spelat oavgjort mot Portugal. Hur har dom plötsligt blivit så bra på handboll? Det kan inte enbart bero på tur...
Citera
2025-01-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Är det bara jag som hatar Johanna Alm? Hennes störiga röst, svensk hat och ständiga rövslickande av mediokra Norge stör mig.

Nej, du är definitivt inte ensam och det är inte enbart rösten som stör. Hela hennes attityd är störande.
Citera
2025-01-25, 19:52
Medlem
therealcosmokramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Som jag skrev i matchtråden så behöver vi nytt blod. För många mätta spelare och vissa har passerat bäst före datum. Och några är överskattade. Appelgren tycker jag borde få lite mer tid på sig. Han har precis anlitats.

Förslag på spelare;

Målvakter: Äpplet, Thulin, Orsten, Möller.

Kantspelare: Sebbe Karlsson, Isak Persson, Mellegård, Hampus Olsson, Tollbring, Chrintz.

Mittsexan: Darj, Bergendahl, Jumala Åström, Awad, Lindskog.

Mittnio: Claar, Aspenbäck, Lukas Nilsson, Hallbäck, Lagergren, Wallenius, Thurin, Jönsson, Davidsson, Käll, Lang, Jeppsson, Sunnefeldt.

Nån jag glömt?

Med nytt blod behöver det inte vara en 19 åring utan även äldre spelare som inte fått chansen på länge eller öht. Titta på en sån som Lukas Nilsson som gör det bra i Ålborg.

Visst, Eric Johansson var nästintill klappkass i VM. Men han dominerar i Bundesliga så kapciteten finns ju onekligen där. Med rätt roll och system i landslaget så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in