Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Skulle vara ett smörgåsbord att välja från. Alla jävla paket rör till det..
Exakt, det finns enkla lösningar, men de kanske inte skulle generera lika stora vinster på papperet och då stoppar de hellre huvudet i sanden och har kvar sina skyhöga priser för skit som för det första ingen vill ha och som för det andra inte ens erbjuder ett heltäckande paket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
Att illegal IPTV är så vanligt gör ju att vi som är betalande kunder är färre och därmed är priset onödigt högt då det är vi som finansierar det hela.
Dessutom göder det kriminalitet, precis som att köpa illegala droger eller stöldgods.
Mja, om du tycker att det är rimligt och kul att bli rånad så får du för all del göra det.
Om man vänder på steken, tycker du att det är rimligt att behöva köpa paket som kostar över 1000kr/månad för att se all sport man är intresserad av?
Och nej, priserna är inte skyhöga bara pga IPTV-användare, utan för att tex viaplay bakar in en massa skit som folk inte är intresserade av. Alltså vill man ha EPL och CL så måååste man även köpa filmer/serier, andra sporter så som padel, golf, darts och fan vet vad mer. Hade man kunnat köpa bara det man vill så kan du ge dig på att det hade blivit ordentligt billigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag tror det också för jag har svårt att tro att de som har IPTV köper det bara för att få 1000 kanaler där hälften faktiskt är skit på språk man inte kan.
Musiken har lyckats även om det finns flera bolag att streama från men de har i stort sätt samma utbud. Varför ska inte sport, film och serier kunna lyckas då?
Mm, nu har jag inte IPTV men jag hade tänkt att jag får all sport jag behöver + lite roliga kanaler så som Discovery, national geographic, history channel mfl på köpet för typ en hundring i månaden, så det blir ett självklart val.
Musiken har lyckats fullt ut, men det där med filmer/serier som var bra i början har fan sneat helt. I början då det var typ Netflix + eventuellt nåt annat för en billig peng så var det också ett självklart och enkelt val, men numer är det Netflix, Amazon, HBO, Disney+, SkyShowtime, Paramount+ och fan vet vad mer. Då blir det till att säga upp allt förutom kanske den som man kollar mest på och börja fulstreama igen. Numer har jag bara youtube premium och Amazon Prime, resten kan dra åt helvete.