2025-01-25, 07:51
Medlem
Tycker nog att alla, inkl ”sekten”, har betett sig illa i denna smet.
Men kasta första stenen, den som aldrig gjort eller sagt något dumt i affekt!

När det gäller huvudpersonen Chrille, så har han faktiskt begått brott, som han är dömd för och som han står åtalad för ( o ja, jag vet att man inte är skyldig förrän man är dömd. Men kom igen, han ÄR en skattesmitare).
Chrille är inte direkt någon ledare för Mensa. Och vad gäller Julia o Linnea, så, ja, kaka söker maka, lika barn leka bäst….

Jag hoppas att ”sekten” fortsätter att vara tysta, det kommer reta gallfeber på Chrille att han inte är relevant längre.
Citera
2025-01-25, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han valde så klart Cluee eftersom han vet historien bakom dvs Cluee och Jocke samt Cluee och Chrippa.

Han har absolut rätt till sin historia men det vore fel att inte påstå att han är lika uppmärksamhetstörstande som de flesta som har sociala medier.

Han liksom både Chrippa och Jocke är känslomänniskor på olika sätt.
Jag kan lite tycka att Jacke har gjort stor grej av att inte ta sånt här utåt utan hålla det privat kanske haltar lite.
Jacke är saklig, tycker intervjun av Cluee var det bästa jag hört sedan allt började.
Det handlar om pengar, prenumeranter inget annat. Det som sägs om rövhålet Rask är på pricken.
In och lyssna nu som inte gjort det!
Citera
2025-01-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Jacke är saklig, tycker intervjun av Cluee var det bästa jag hört sedan allt började.
Det handlar om pengar, prenumeranter inget annat. Det som sägs om rövhålet Rask är på pricken.
Mycket bra intervjuv, jacke stackare i mitten av bröderna och nu folk lägga ner allt o inte lägga sig i , Rask borde anmälas
Citera
2025-01-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Finns det ens något bevis på att chrippa varit med Linnea detta dygn? Inga bilder tillsammans.. linnea lägger upp som de haft myskväll men chrippas hand eller något syns inte ens
Linnea la ut en snap på dom båda idag.
Citera
2025-01-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Anstiftan till olaga hot. Har andra hotat Jockiiiiiiboooooi? Eller har han själv skrivit hoten? Både och?

Han har enligt utsago (det får visa sig i FUP) beställt grov misshandel på två personer, inte hotat.
Således inte tal om olaga hot eller anstiftan i det fallet.
Citera
2025-01-25, 09:56
Medlem
Chrippa har lagt upp på sin instagram nu. Jag citerar ”Godmorgon. Whey80, brainflakes som frukost 7kg på vågen dags att besöka gymmet❤️”
Citera
2025-01-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Chrippa har lagt upp på sin instagram nu. Jag citerar ”Godmorgon. Whey80, brainflakes som frukost 7kg på vågen dags att besöka gymmet❤️”

Där ser man, hälsan är viktig där är jag enig med Chrippa.
Citera
2025-01-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Innan du agerar som en viktigpetter och talar om för någon annan att "utbilda sig" kan det vara bra att själv läsa vad lagboken säger.

"Med stämpling avses att gärningsmannen har någon form av kontakt med en eller flera personer och erbjuder sig eller övertalar någon att utföra ett brott. Att i allmänna ordalag prata om att begå brott är inte straffbart utan det är först när ett beslut om att begå ett brott tas som det blir straffbart."

Joakim har sagt att personen aldrig gått med på att genomföra misshandeln, förklara då får mig hur han ska kunna åka för stämpling?

Jag är fullt medveten om att tidsfristen för åtal för ekobrott är preskriptionstiden, att han släpps talar för att utredningen är i sitt slutskede.
Det är inte hans brott som gör att man ifrågasätter att han släppts, det är snarare att han redan avvikit ifrån landet under reseförbud. Nu låter det ifrån flera håll som att det skulle vara väntat att han släpps och det är lätt att säga nu i efterhand, men jag är övertygad om att de flesta trodde att han skulle vara häktad fram till rättegång.

_

Just därför det får rubriceringen stämpling och inte anstiftan.
https://www.aklagare.se/ordlista/s/stampling/
Brottet som Chrippa försöker förmå någon annan att göra behöver således inte genomföras, då kallas det stämpling. Genomförs brottet, är det anstiftan.
Här är en bra förklarande länk som du kan läsa
https://lawline.se/answers/stampling-och-anstiftan

"En person kan döms för stämpling om hen försökt förmå någon annan utföra ett brott. Som exemplet ovan så krävs det att X psykiskt påverkar Y och övertalar denne att döda C. Detta är skillnaden: Y dödar aldrig C och det går aldrig ens så långt till att Y ens försökt döda C. Det räcker alltså med att X sagt till Y att döda C."

Haha näe det har du inte, för du skrev att åtal ska vara väckt om 2 veckor, så försök inte.
Att han är släppt säger inte ett skit, utan han är släppt för att våra häkten är fulla med grovt kriminella som utgör skada för person eller samhälle.
Chrippa utgör inget hot alls, varken för person, samhälle eller utredning.
Citera
2025-01-25, 10:18
Medlem
Citat:

Blir nog en skön stream ikväll.
Citera
2025-01-25, 10:33
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja

Jacke har alltid valt en sida och det är sjukt tydligt. Det är clownen kräftan som gäller alltid och de är fan bra tragiskt.
Citera
2025-01-25, 10:57
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Vad fan är "brainflakes"? Och vad betyder "7kg på vägen"? Jävlar, vilken idiot detta är.
Citera
2025-01-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vad fan är "brainflakes"? Och vad betyder "7kg på vägen"? Jävlar, vilken idiot detta är.

Förmodligen ska det stå -7kg, d v s att han har gått ner och behöver gå till gymmet.
Hoppas inte att han äter brainflakes www.brainflakes.com, för det är plast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in