2025-01-24, 19:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det är det visst. Det är 130 mil från Stockholm till Kiev.

Nu förstår jag äntligen varför det bor så många jugoslaver i Sverige, det är ju bara 130 mil från malmö till sarajevo, så Bosnien och Herzegovina är ju faktiskt i vårat närområde.
Citera
2025-01-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
[/spoiler]
Problemet löst, hon slipper då återvända till krigets Ukraina.
Det stämmer. Hon riskerar inte utvisning. Jag förstår inte varför man skulle tycka synd om henne.
Citera
2025-01-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det stämmer. Hon riskerar inte utvisning. Jag förstår inte varför man skulle tycka synd om henne.
Jag antar för att hon inte får de bästa villkoren då.
Citera
2025-01-24, 21:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Absolut, finns en hel drös med såna. Dom springer runt och skjuter och spränger alt sitter inlåsta.

Det dom inte gör är att studera och drömmer om att bli läkare som den här tjejen gör.

Hon är dessutom från Europa.

Hur ska jag veta om denna inte är ännu en antisocial varelse som förpestar ens tillvaro med sitt ofräscha beteende ute i samhället?
Citera
2025-01-25, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Att låta cke muslimer stanna i Sverige går ju emot det pågående befolkningsutbytet. Så det är väl inte så konstigt egentligen.
Dessutom verkar hon ju inte vara kriminell, och sådana kan vi ju inte behålla.

Intressant motivering av mig-verket;

Man kan inte säga att hela landet befinner sig i ett sådant tillstånd där liv och hälsa inte kan garanteras på en minimal säkerhetsnivå

Då kan man ju undra om det verkligen är krigstillstånd i HELA Syrien, Iran, Irak, Afghanistan, Somalia, m.fl när sådant pack inte kan utvisas pga "risk för deras liv".

Helt! Packet ifrån MENA ingår kommunisternas folkutbytningsprogram. 4 Ukrainare än lönsammare 100 araber..
Citera
2025-01-25, 02:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Just därför finns andra att skicka ut istället för den här tjejen.
Exempelvis den tjetjenska maffian som ogenerat verkar i Stockholmsregionen.

Visst varför inte.
Citera
2025-01-25, 02:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Gå in på LinkedIn, sök på Migrationsverket och gå in på personer som jobbar där

Fan är det så illa.
Citera
2025-01-25, 04:30
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tycker de absolut bästa ska bli läkare. Inte fan woke att vissa ska få företräde. Om jag liksom ligger där sjuk nära döden vill jag fan ha den allra bästa läkaren som finns där!
Okej, så vad är det som talar om att bruden i fråga har nåt företräde, det verkar ju vara motsatsen i och med att hon eventuellt blir utvisad?
Citera
2025-01-25, 04:32
Avslutad
Det jag kan tycka är lite märkligt é att om man är under 18 får man alltså uppehållstillstånd för att föräldrarna fått det men när man passerar så får man bedömas enskilt? Även om jag förstår det så blir det ju ändå lite fel. Jag ser dock inte varför personer idag inte skulle kunna utvisas till Ukraina. Kriget pågår framförallt i de östra delarna. Självklart angrips även andra delar och landet är i krig, men som jag förstår det inte ås osäkert att man måste lämna det.
Citera
2025-01-25, 04:52
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag är extremt invandringskritisk, men det här verkade mest vara en artikel från en DingDing värld eller Monthy Python sketch.

Det har säkert sagts innan, men enligt regelverket kan de alltså vänta med att fatta ett beslut tills de fyllt 18 år för att då få en anledning att utvisa. Man undrar ju om miffot (och andra miffon) på Migrationsverket drar ut på besluten lika länge med skäggbarnen...

Nä, det här kommer att rättas till inom kort. Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2025-01-25, 11:08
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Fan är det så illa.

Gå in på Skatteverkets Linkedin, det är ungefär samma, men inte lika illa.
Främst för att många svenskar som arbetar på Skatteverket ser en karriärsmöjlighet att sedan gå till privat sektor och jobba, då de lärt sig hur "insidan" fungerar..

Alla offentliga myndigheter/statliga arbetsgivare, har en policy kring diskriminering som de följer ganska strikt.
Det innebär att det är betydligt lättare för mellanöstern och afrikanska invandrare att få arbete där.

Privata arbetsgivare kan visserligen ha mångfalds-kvotering, som man marknadsför utåt men det är lättare för dem att diskriminera där, då de inte har samma strikta krav, sen som oftast kräver privata arbetsgivare striktare krav på högre utbildning, som oftast inte återfinns hos vissa invandrar grupperingar. Vissa mellanöstern invandrare såsom Iranier verkar dock ha en mycket hög ambitionsnivå, då det är kulturellt förankrat att högre utbildning är livsviktigt.

Utrikes födda på den svenska arbetsmarknaden – en översikt och en internationell jämförelse
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:706490/FULLTEXT01.pdf

Se tabell 5 i studien ovan, sida 10.

Notera att just Asien kan innefatta mellanöstern, men framför allt så ska man notera hur afrikanska invandrare är systematiskt underrepresenterade på arbetsmarknaden gentemot svenskar.

Vad beror det på?

Ptja, en faktor är väl diskriminering då de har en annan hudfärg som är mörkare, men sen också en betydligt lägre utbildningsgrad. Jag skulle säga att afrikaner idag har det betydligt värre än många andra invandrarkategorier.

Mellanöstern folk är extrema rasister mot afrikaner, svenskar gillar inte riktigt heller dem.
Ju fler mellanöstern folk som Sverige tar in, ju värre etniska motsättningar sinsemellan invandrargrupperingar kommer uppstå dessutom.

Dessutom har mellanöstern människor en väldigt stark lojalitetskänsla gentemot varandra rent kulturellt, då man premierar starka familje och släktband då staterna i dessa länder är ytterst svaga.

Det gör också att de som sitter på Migrationsverket har mer basis för att diskriminera mot vita invandrare, i detta fallet - ukrainare. Man premierar sina egna grupperingar om man är en handläggare på Migrationsverket.

https://www.mynewsdesk.com/se/malmo-mot-diskriminering/pressreleases/staffanstorps-kommun-doems-foer-diskriminering-av-syrisk-flyktingfamilj-3360964

Se denna artikel ovan, mellanöstern folk har inga problem att dra rasist-kortet mot allt och alla.

Det gör att det på arbetsplatser, där det koncentreras många mellanöstern invandrare, uppstår klickar och grupperingar där svenskar men även andra vita invandrare diskrimineras. Svenskar tenderar att fly från dessa arbetsplatser och tillslut är det bara dessa som arbetar kvar.

Precis som "white-flight" existerar kommer vi se alltfler fenomen av "job-flight" i Sverige framöver.

Arbetarklassen, utgörs alltmer av invandrare idag, främst från mellanöstern, för de har inget emot att arbeta i offentlig förvaltning, för det är mer striktare anti-diskriminerings krav där än i privat sektorn. Faktumet är att de antagligen har blivit såpass diskriminerade i privat sektor att de inte haft något annat val än att ta ett arbete i offentlig sektor bara för att överleva.

Är man svensk idag, har vänster-värderingar idag och inte premierar någon form av karriär ska man vara mycket medveten om att man riskerar att man lär hamna upp på sådana här arbetsplatser.
Citera
2025-01-25, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Vad är det för löjligt jävla trams. Varför måste idioterna skriva ut att den ukrainska horan drömmer om att bli läkare. Vad spelar den så kallade "drömmen" för roll överhuvudtaget? Det spelar väl för fan ingen roll om hon vill bli porrstjärna eller läkare. Den dagen de slutar ta upp oväsentliga saker kanske jag bryr mig. Nu blir jag mest förbannad och hoppas de skickar tillbaka horan till hemlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ja, dessa snyfthistorier är verkligen stöpta i samma form. Den dagen någon tar ut svängarna lite och skriver bagare, eller astronaut, eller konstnär eller vad fan som helst. Bara nånting annat än läkare eller fotbollsproffs. Då kanske man kan ägna en tanke åt ärendet. Men när idiot efter idiot påstås vilja gå samma väg i livet fattar man direkt att det bara är jidder. Därmed tillönskar vi den ukrainska horan en så snabb utvisning som möjligt. Min polare Veli stannar för övrigt gärna till en halvtimme vid Arlanda så att hon kan ge en sista avsugning på svensk mark.
Det är precis såna här inlägg som bevisar att Mena-invandring bara ger problem, åk hem för fan med dig.
Om vi ska ha invandring ska europeiska KRIGSFLYKTINGAR som dessutom kan ha förutsättningar att bidra med nånting PRIORITERAS till motsats till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in