Citat:
Ursprungligen postat av
Synixx
Min syster är i samma ålder som Fredrik (28 år) och gick i samma skola som Fredrik på Åvikenskolan. Efter skolan så flyttade han till Eksjö.
Hon berättar att hon mins att hans mamma var en kort kvinna som haltade och hade kort, krulligt hår. Hon släpade nästan ena benet när hon gick. Fredrik var alltid ensam i skolan, både på lektioner och raster. Han hade inga kompisar, varken i eller utanför skolan. Även om man försökte bjuda in honom till något, så tackade han nej eller drog sig undan.
Hans pappa var också rätt udda.
Fredrik själv hade halvlångt hår på den tiden, och han brukade ofta låta det hänga ner för att dölja sitt ansikte. Han verkade alltid vilja hålla sig i bakgrunden och inte bli uppmärksammad.
Det här kommer ju att låta helt sjukt men jag är som sagt från Gnosjö och bodde där tills jag var 19 år. När du nämner Åvikenskolan fick jag en kall kåre. Även när jag fick se bilden av GM tyckte jag att jag kände igen honom. Jag jobbade på Åvikenskolans fritids och även på skolan som assistent ett kort tag runt 2005-2006. GM ska då ha varit runt 9-10 år. Jag minns en pojke som hette Fredrik. Det jag minns av den pojken var att han var lite udda, lite lågbegåvad men snäll, rar och rolig. Inte en enstöring dock, jag minns en pojke som hette V*ctor (i=*) som lekte mycket med honom. Fredrik var nån som hittade på lite hyss men som jag minns att jag fick god kontakt med. Jag hjälpte bland annat honom och en annan flicka med läsning och skrivning. Nån som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter att han gick på Åviken? Jag minns också hans mamma väldigt väl då hon var udda och var äldre än de andra föräldrarna men väldigt trevlig. Tror hon jobbade inom städ då. Såg aldrig nån pappa, så gjorde väl aldrig någon koppling där direkt.