2025-01-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Sjukt ändå att ingen av sekten gjort en video.
Omöjligt inte ens rask??
Citera
2025-01-24, 22:37
Medlem
Som jag skrev för någon månader sedan. Chrippa kommer släppas i väntan på rättegång och dom.

Många bara, nej aldrig, han har flyktrisk osv.

Ekobrott skall mycket till om man sitter häktad tills domen kommer.

Så länge han inte kan påverka utredningen mer, så försatts man på fri fot.

För mig tog det 2,3 år mellan min första dom i tingsrätten tills att jag ställde in mig på anstalt, det tog tid innan hovrätten dömde mig.

Så om Chrippa sköter sig nu, kommer han vara fri ett bra tag, för han kommer säkerligen överklaga domen som han kommer få i tinget.
Citera
2025-01-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du tror att han förhörs p g a brottsmisstanke utan att han tilldelats advokat av domstolen...? Det är två olika utredningar, två olika åklagare, två olika förundersökningsledare, två olika myndigheter. Vid skälig misstanke måste han delges misstanken - om han förhörs ska han ha advokat - har han advokat syns det hos domstolen.

Att det syns först i och med häktning är falskt.

Dagboken i ärendet:
https://pixeldrain.com/u/X2xbQZ4Y

Det framgår inte vem misstanken gäller dock. Du kan endast lägga ihop 1+1 eftersom Jocke gått ut med det och även berättat vem som är hans biträde.

Vid en häktning kommer brottsmisstanke framgå och vem som är misstänkt, om det inte finns skäl att hålla det hemligt.
Citera
2025-01-24, 22:41
Medlem
Citat:

Troligtvis fattar dom inte vad som händer för tillfället, är nog inte lätt för sekten när dom måste producera nya vinklar och sanningar varenda dag. Så det kanske har rört ihop sig lite för dom nu.

Men ändå är det sjuk som du säger att inget har kommit ännu.
Citera
2025-01-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det fina med Kräftan är att han har två fall av förberedelse till grov misshandel som lurar. Det är han inte ens formellt misstänkt för än, och blir det verklighet kan han väl åka in en vända till, oberoende hur han sköter friheten just nu.

Skall mycket till för att häktas för det du påstår, han kan däremot bli dömd för det senare. Bevisbördan som nära anhörig/ eller anhörig överlag anses väldigt låg.

Så krävs rejält med bevis. Räcker inte med att Jocke och Anjo säger si eller så. Kanske kan hålla i Tingsrätten, men kommer inte hålla i Hovrätten för fällande dom.
Senast redigerad av blaha95 2025-01-24 kl. 22:50.
Citera
2025-01-24, 22:50
Medlem
Citat:

Jag tror inte att dom vågar ärligt talat.
Om C vill klippa dom så gör han det.. hade själv gjort det om ngn hade hållit på jiddra med mig sådär som dom där efterblivna mupparna gjort..
Citera
2025-01-24, 22:50
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Skall mycket till för att häktas för det du påstår, han kan däremot bli dömd för det senare. Bevisbördan som nära anhörig/ eller anhörig överlag anses väldigt låg.

Så krävs rejält med bevis. Räcker inte med att Jocke och Anjo säger si eller så.

Om bevisen är chattkonversationer i beslagtagna mobiltelefoner? Det är ingen ur Boigänget som påstår att han försökt leja någon nämligen, men en utredning pågår.
Citera
2025-01-24, 22:55
Medlem
Citat:
Om bevisen är chattkonversationer i beslagtagna mobiltelefoner? Det är ingen ur Boigänget som påstår att han försökt leja någon nämligen, men en utredning pågår.

Om det finns rejält med bevis, så kan det nog sluta med en dom som är olaga hot. Då tror jag att de plussar på 2 månader extra, på det eventuella ekobrottet.
Citera
2025-01-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Det undrar jag med.. Någon som vet hur lång tid sånt brukar ta? Jag trodde det skedde inom samma dygn. Men det kanske är mer akuta fall.
Det kan ta några dagar. De får troligen veta under nästa vecka.
Citera
2025-01-24, 22:57
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Om det finns rejält med bevis, så kan det nog sluta med en dom som är olaga hot. Då tror jag att de plussar på 2 månader extra, på det eventuella ekobrottet.

Han är anstiftare i utredningen (stämpling), så knappast tal om något olaga hot. Det här ska ha hänt i mars-24.
Citera
2025-01-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det framgår inte vem misstanken gäller dock. Du kan endast lägga ihop 1+1 eftersom Jocke gått ut med det och även berättat vem som är hans biträde.

Vid en häktning kommer brottsmisstanke framgå och vem som är misstänkt, om det inte finns skäl att hålla det hemligt.

Självfallet - hade det funnits skälig misstanke som utreds medelst förhör så har han rätt till offentlig försvarare. Försvarare utses av domstol. Beslutet diarieförs och syns i domstolens dagbok, det är inte ett åklagarbeslut.

Han har, med andra ord, inte delgivits skälig eller sannolik misstanke i samband med förhör. Han kan dock ha hörts upplysningsvis.
Citera
2025-01-24, 22:58
Medlem
Citat:
Han är anstiftare i utredningen (stämpling), så knappast tal om något olaga hot. Det här ska ha hänt i mars-24.

Anstiftan till olaga hot. Har andra hotat Jockiiiiiiboooooi? Eller har han själv skrivit hoten? Både och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in