2025-01-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Det är faktiskt en uppfriskande känsla att nu följa Dumpens förfall. Vi är många som under lång tid ifrågasatt de metoder som använts och deras uppbackning av en lynchmobb som accepterat att lagen sätts ur spel. Vi lever i ett rättssamhälle, vare sig man vill eller inte.

Zoomar man ut en smula skulle man kunna gissa att förfallet började när en gädda med rika föräldrar hade fiskats upp, därefter har det radats upp beklämmande information om Dumpens så kallade verksamhet.

Vidare, Bodström tar inga fall han inte ser stor potential i, finns liksom ingen anledning.

Det man kan undra nu är varför Douglas donerar 1 msek till denna tveksamma verksamhet? Är han också en gädda? Vilka fler välställda i samhället har hållit Dumpen under armarna eventuellt på grund av något de inte vill ska komma fram?

Vilka gömmer sig egentligen i lynchmobben?

Bodström har ett fett konto här.
Vilken gädda var det? Det är inte särskilt konstigt om det skulle vara något enskilt fall som blivit startskottet. Oavsett hur du skadar en människa så kommer det en dag då du ger dig på fel person. Det är så för alla slags problem eller "konflikter" precis som antagligen någon gav sig på fel person när det gällde Sara eller någon nära henne.

För en del människor gör allt vad de kan. Att någon omkring de här männen kan ha makt eller pengar nog för att göra kaos är inte osannolikt.

Douglas var den som gjorde en öppen donation? Du vet att det inte funkar att påstå att alla omkring Dumpen egentligen skulle äta spädbarn ungefär? Det är ändå korrekt att det här handlar om vita män med makt och det är bra när en man agerar emot den strukturella maktförordnimgen.

Läste nyss om fallet då anhöriga betalat 1.8 miljoner kronor (hade inte läst det tidigare) under utpressning och det låter som ett sådant fall där jag menar att människor definitivt behöver vård och jag anser givetvis att det är särskilt förkastligt att ge sig efter svårt psykiskt sjuka som behöver spärras in och få t.ex antipsykotika eller svagbegåvade så att de själv är på ett barns nivå osv. Men för ett barn som utsätts är det inte en skillnad.

Jag har alltid haft en slags motvilja till de här uthängnimgarna men de är så sjuka att det som minst borde finnas en stor debatt om isåfall hur man ska kunna utveckla vård, hitta de här människorna och förbygga att de skadar.

I en värld där människor köper/säljer barn på riktigt så kan jag inte se att kriminaliteten är så hemsk. Ja jag tycker att det är förkastligt att jaga människor som behöver låsas in och pressa deras anhöriga på pengar då somliga med psykossjukdomar kan bli skvatt galna utan mediciner och begå alla möjliga sjuka handlingar för att de är psykotiska. Det gäller ett fåtal men oavsett vad så ska man aldrig utsätta människor som man ska anmäla till socialtjänsten /psykiatrin/polisen om att de behöver akutvård lika lite som man får förnedra dem på andra vis när de behöver sprutor för att mota undan skov.

Så om det stämmer som det stod i tidningen anser jag att det är djupt omoraliskt och förkastligt.

Men man ska minnas att jag själv som tonåring utsatts och planerade att lura män och råna dem vilket jag sedan såklart aldrig gjorde men det innebär att jag förstår raseriet man kan känna inför människor som ger sig på andra och att man vill kompensera maktlöshet/utsatthet för att göra något tillbaka.

Vi pratar om vita män. Vita människor. Eller människor som är överordnade andra människor i världen i en vit maktförordning. Vi har även en värld där vi vet att människor utsätts för människohandel.

Man brukar säga att vita människor inte alls har det så bra men se då på hur strukturerna i världen fungerar och jämför. Mänkan sitta med vita privilegier och beställa våldtäkter på fattiga barn i andra länder eller fattiga kvinnor. Sedan när kvinnor säljer sina barn eller andras barn eller lurar in dem i en värld som är bokstavligen livsfarlig så dyker det upp vita människor och försvarar dem. När mödrar säljer sina barn och barnen de är släkt med så pratar man om hur de är tvingade till det för att överleva. Den vita tolkningen.

Man kan isåfall säga att Sara också är tvingad att utpressa män för sin överlevnad, för sina barn och sin bekvämlighet. För saken är att hon upplevt så mycket att hon hade kunnat varit en förövare men hon vände tillbaka det hon upplevt mot dem de kom ifrån istället för att samordna och organisera övergrepp.
För även om vi inte behöver ta till kriminalitet (jag har exempelvis valet att inte bli livsstilskriminell) så är det inte som så att människor alls måste sälja amdra människor eller sina egna barn för överlevnad. De gör det enbart för att de kan.
Citera
2025-01-24, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Din analys är möjligtvis inte fel ute. Finns troligtvis lite att gräva i här.

Definitivt, gissar att dumpen nu står inför någon slags upplösning och att det som pågått bakom kulisserna nu kommer ut i dagsljuset. Har dem entreprenören i sitt grepp efter att ha fiskat upp honom kanske han nu samlar mod att självmant gå ut och erkänna samt upprätta en anmälan om utpressning.

Vinner polisgäddan rättegången i maj lär det resultera i att hundratals gäddor stämmer, Sara har som jag förstått redan närmre någon miljon i skuld till fogden, detta skulle tiodubblas om bara 10% av gäddorna de hängt ut stämmer.

Därtill skulle det inte förvåna mig om anhöriga till de som begått självmord skulle gå ihop och försöka sig på en anmälan eller stämingsansökan. Nej det här spårade ur totalt, gäddorna är äckliga svin men det är även dumpen. Finns ingen god och ond i detta, bara vidriga typer på båda sidor en sörja helt enkelt.
Citera
2025-01-24, 21:20
Bannlyst
Är det så att Douglas är fast i deras grepp efter att blivit uppfiskad som gädda, så gör han nog faktiskt klokt i att gå ut med det nu. Efter att allt har fallit ihop och dumpenfolket sitter på kåken har de nämligen inte längre något att förlora, tvärt om att i en bok eller självbiografi droppa bomben att man fiskade upp en känd entreprenor finns bara att vinna i.
Citera
2025-01-24, 21:23
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
a aktiv som användaren gräv var. Alltså typ bosatt där 24/7.

Hmm vilket sammanträffande måste jag allt säga. Det som är så roligt med alla inom Dumpenkoncernen är att dom är så otroligt korkade och utgår att alla andra är lika korkade som dom själva.
Vad är Olivia Online?
Citera
2025-01-24, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Vad är Olivia Online?

Det var någon gädda som hade någon termosliknande vibrator som han trädde över sin ståtliga metmask och ylade "olivia" högt. Detta sände han ut till fiskaren. Han var tydligen väldigt förmögen (eller hans familj var). Ägde någon rörfirma. Fast det är ett longshot. Det är helt som så att gäddtrion har orsakat sitt egna fall.
Citera
2025-01-24, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Man får numret till S*ra Nilss*n i chatten direkt efter att man konfronterats. Man blir erbjuden att ringa när som helst om man vill diskutera uthängningen.

Mitt exempel utgår alltså från att man i fallet skulle vara helt oskyldig

Det blir ju svårt om det inte är du själv som chattat. Vilket var hela min poäng. Dom har en del gäddor som aldrig varit på möten, dvs någon annan person kan isåfall bara ha använt deras bilder/selfies, vad de nu råkar ha tillgång till.

Hur ska en fiskare magiskt bara få ditt nummer så du kan försvara dig om det aldrig ens var du fiskaren faktiskt pratade med.

Visst blir du konfronterad kan du alltid förklara dig och vilja gå direkt till polisen. I mitt exempel handlar det alltså om uthängningarna som saknar en konfrontation och exempelvis om en förövare använder någons bilder för att få denne uthängd. Då är du ganska maktlös och har ingen möjlighet att försvara dig förrän det är försent.

Dock med detta sagt, så borde ju isåfall flera kändisar som har många hatare och så vidare ha blivit utsatta för det jag skriver. Vilket jag inte tror ha hänt. Så dumpen verkar ha någon metod som de inte berättar om? Jag vet inte.

Oavsett, jag föredrar domstolar över folkdomstolar!
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-24 kl. 21:52.
Citera
2025-01-24, 21:33
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Fast det handlar mer om att rättsväsendet arbetar långsamt. Det är aldrig en speciellt snabb process - men när det väl går till rättegång... ja, hon kommer nog få åtnjuta ett fängelsestraff helt enkelt. Patrick får vi väl se. Har sagt från början att han har använt henne som målvakt för det mesta, vilket hon bittert kommer få erfara nu.
Förvånande då Sara framstår som långt mer intelligent än Patrik. Kanske har hon varit förblindad av sin fanatism, som framstår som ännu starkare (och på sätt och vis mer genuin, måste jag erkänna) än Patriks.
Citera
2025-01-24, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Har jag inte chattat med någon som utger sig för att vara barn så har jag inget att skämmas över

Jag skulle naturligtvis göra det jag kan för att nå dom och rätta till det misstaget dom gjort

Sen är det aldrig för sent

Ok Bertil uppskattar ändå ditt ärliga svar. Jo det är absolut försent om det går längre än en minut.
Citera
2025-01-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Vilken gädda var det? Det är inte särskilt konstigt om det skulle vara något enskilt fall som blivit startskottet. Oavsett hur du skadar en människa så kommer det en dag då du ger dig på fel person. Det är så för alla slags problem eller "konflikter" precis som antagligen någon gav sig på fel person när det gällde Sara eller någon nära henne.

För en del människor gör allt vad de kan. Att någon omkring de här männen kan ha makt eller pengar nog för att göra kaos är inte osannolikt.

Douglas var den som gjorde en öppen donation? Du vet att det inte funkar att påstå att alla omkring Dumpen egentligen skulle äta spädbarn ungefär? Det är ändå korrekt att det här handlar om vita män med makt och det är bra när en man agerar emot den strukturella maktförordnimgen.

Läste nyss om fallet då anhöriga betalat 1.8 miljoner kronor (hade inte läst det tidigare) under utpressning och det låter som ett sådant fall där jag menar att människor definitivt behöver vård och jag anser givetvis att det är särskilt förkastligt att ge sig efter svårt psykiskt sjuka som behöver spärras in och få t.ex antipsykotika eller svagbegåvade så att de själv är på ett barns nivå osv. Men för ett barn som utsätts är det inte en skillnad.

Jag har alltid haft en slags motvilja till de här uthängnimgarna men de är så sjuka att det som minst borde finnas en stor debatt om isåfall hur man ska kunna utveckla vård, hitta de här människorna och förbygga att de skadar.

I en värld där människor köper/säljer barn på riktigt så kan jag inte se att kriminaliteten är så hemsk. Ja jag tycker att det är förkastligt att jaga människor som behöver låsas in och pressa deras anhöriga på pengar då somliga med psykossjukdomar kan bli skvatt galna utan mediciner och begå alla möjliga sjuka handlingar för att de är psykotiska. Det gäller ett fåtal men oavsett vad så ska man aldrig utsätta människor som man ska anmäla till socialtjänsten /psykiatrin/polisen om att de behöver akutvård lika lite som man får förnedra dem på andra vis när de behöver sprutor för att mota undan skov.

Så om det stämmer som det stod i tidningen anser jag att det är djupt omoraliskt och förkastligt.

Men man ska minnas att jag själv som tonåring utsatts och planerade att lura män och råna dem vilket jag sedan såklart aldrig gjorde men det innebär att jag förstår raseriet man kan känna inför människor som ger sig på andra och att man vill kompensera maktlöshet/utsatthet för att göra något tillbaka.

Vi pratar om vita män. Vita människor. Eller människor som är överordnade andra människor i världen i en vit maktförordning. Vi har även en värld där vi vet att människor utsätts för människohandel.

Man brukar säga att vita människor inte alls har det så bra men se då på hur strukturerna i världen fungerar och jämför. Mänkan sitta med vita privilegier och beställa våldtäkter på fattiga barn i andra länder eller fattiga kvinnor. Sedan när kvinnor säljer sina barn eller andras barn eller lurar in dem i en värld som är bokstavligen livsfarlig så dyker det upp vita människor och försvarar dem. När mödrar säljer sina barn och barnen de är släkt med så pratar man om hur de är tvingade till det för att överleva. Den vita tolkningen.

Man kan isåfall säga att Sara också är tvingad att utpressa män för sin överlevnad, för sina barn och sin bekvämlighet. För saken är att hon upplevt så mycket att hon hade kunnat varit en förövare men hon vände tillbaka det hon upplevt mot dem de kom ifrån istället för att samordna och organisera övergrepp.
För även om vi inte behöver ta till kriminalitet (jag har exempelvis valet att inte bli livsstilskriminell) så är det inte som så att människor alls måste sälja amdra människor eller sina egna barn för överlevnad. De gör det enbart för att de kan.

Jag instämmer i att debatten är viktig och nödvändig, och jag tror att detta är en åsikt som delas av många, oavsett om de stödjer eller motsätter sig Dumpen. Det är troligtvis få, åtminstone bland dem som försöker upprätthålla en respektfull diskussionston, som inte anser att utnyttjande av barn är något djupt avskyvärt.

Min kritik mot Dumpen handlar dock främst om deras metoder och hur de agerar, särskilt i relation till anhöriga. Det är inte deras ambition att lyfta debatten som jag ifrågasätter, utan snarare det sätt på vilket de genomför detta arbete. Jag menar att det finns mer etiska och ansvarsfulla sätt att driva denna typ av diskussion och arbete.

Jag tror att vi egentligen inte står så långt ifrån varandra i våra grundläggande värderingar. Det handlar snarare om att vi befinner oss på olika sidor av ett staket och ser situationen ur olika perspektiv. Mycket av det du skriver i ditt inlägg kan jag hålla med om, och jag tror att vi skulle kunna föra en konstruktiv debatt om vi kan undvika att betrakta den andra parten som en fiende eller ett "monster" enbart på grund av att vi inte håller med om varje enskild punkt.
Citera
2025-01-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Det är faktiskt en uppfriskande känsla att nu följa Dumpens förfall. Vi är många som under lång tid ifrågasatt de metoder som använts och deras uppbackning av en lynchmobb som accepterat att lagen sätts ur spel. Vi lever i ett rättssamhälle, vare sig man vill eller inte.

Zoomar man ut en smula skulle man kunna gissa att förfallet började när en gädda med rika föräldrar hade fiskats upp, därefter har det radats upp beklämmande information om Dumpens så kallade verksamhet.

Vidare, Bodström tar inga fall han inte ser stor potential i, finns liksom ingen anledning.

Det man kan undra nu är varför Douglas donerar 1 msek till denna tveksamma verksamhet? Är han också en gädda? Vilka fler välställda i samhället har hållit Dumpen under armarna eventuellt på grund av något de inte vill ska komma fram?

Vilka gömmer sig egentligen i lynchmobben?

Bodström har ett fett konto här.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler
Bodström är uppenbart stressad och ger signaler under samtalet som får det att framstå som att han skyddar något helt annat än barn.

Jag är kass på att upptäcka lögnare och så men Bodström ser uppenbart ut som om han står och ljuger. Han skakar på huvudet medan han repeterar ett påstående som ämnar att få honom och andra att framstå som hederliga med goda motiv men klarar inte av att - trots att han är en professionell offentlig person- hålla ordning på kroppsspråket. Douglas fladdrar runt på ett vis som är normalt för oss känslosamma människor med ansikten som öppna böcker av minsta emotion som flyger förbi. Det är mer som tics än proffessionell hållning. Ja bodström har sitt typiska halvleende av självsäkerhet men han är klart och tydligt stressad och det syns tydligt.

Douglas visar alla möjliga känslor. Avsmak. Äckel. Grundkänslor. Bodström signalerar istället att han ljuger när han försöker få fram ett motiv som han då skakar på huvudet åt för att emotsäga sig själv eftersom han vet att det visst handlar om annat än barnen och han avslutar med att skaka när han ljuger om att de båda vill samma sak.

Däremot är han mer självsäker när han repeterar det Dumpen gör och har uppenbart sett bevis på att de sysselsätter sig med utpressning och i sin lögn av vad han har för agenda så börjar han med självsäkerhet berätta om vad Dumpen gör istället för att stå och skaka bort sina egna lögner av motivet bakom till hans engagemang. Förövrigt så slipper predatorögon fram när hans vanliga leende försvinner i det med att hans bakgrund som justitieminister tas upp. Sedan dyker hånet upp, föraktet i hans ansikte och han både sväljer som ändrar ställning. På grund av att hans ställning som justitieminister tas upp. Hans självsäkerhet ersätts av att han försöker kämpa för att hålla tillbaka något som berör politisk nivå och han sväljer i samband med just det när Douglas ifrågasätter varför han inte arbetar med lagstiftningen.

https://www.cbc.ca/life/wellness/8-ways-to-tell-that-someone-is-lying-1.3803082

Citat:
6. Head shaking
When someone is telling the truth, they will sometimes nod their head simultaneously in agreement with what they're saying. If they shake their heads in disagreement, it could mean their bodies are betraying their lie.

Så Bodström är inkopplad pga att det på något vis är någon som drar i trådarna väldigt högt ifrån möjligtvis. Annars är det något på politisk nivå här som man behöver fundera några varv kring. Sista gången han säger att det inte handlar om barn, skakar han inte på huvudet såsom han hela tiden gör i inledningen. Sedan så säger han vi hela tiden när han då ser ut att ljuga men när han gått in i försvarsställningen efter att ha reagerat på
att hans tidigare roll som justitieminister tagits upp och därmed enbart refererar till sig själv så skakar han inte på huvudet när han slutligen meddelar att det inte handlar om barnen. Han är då ärlig om att det handlar om de som Dumpen tagit medan han ljuger om att motivet inte skulle handla om att de inte bryr sig om brotten.
Vad är det ens för mening att säga? Eller snarare varför säger han först en sak som han sedan rättar till? För han säger faktiskt emot sig själv i klippet. Det ser ut som hans politiska roll var en känslig sak att nämna i sammanhanget.

Det är svårt att avläsa en såpass proffessionell människa precis som ett öppet ansikte kan ge problem men men

Douglas är åtminstone inte den som ser ut att dölja något.
Senast redigerad av BestTransport 2025-01-24 kl. 22:26.
Citera
2025-01-24, 22:22
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Definitivt, gissar att dumpen nu står inför någon slags upplösning och att det som pågått bakom kulisserna nu kommer ut i dagsljuset. Har dem entreprenören i sitt grepp efter att ha fiskat upp honom kanske han nu samlar mod att självmant gå ut och erkänna samt upprätta en anmälan om utpressning.

Vinner polisgäddan rättegången i maj lär det resultera i att hundratals gäddor stämmer, Sara har som jag förstått redan närmre någon miljon i skuld till fogden, detta skulle tiodubblas om bara 10% av gäddorna de hängt ut stämmer.

Därtill skulle det inte förvåna mig om anhöriga till de som begått självmord skulle gå ihop och försöka sig på en anmälan eller stämingsansökan. Nej det här spårade ur totalt, gäddorna är äckliga svin men det är även dumpen. Finns ingen god och ond i detta, bara vidriga typer på båda sidor en sörja helt enkelt.

Ja, den där Douglas luktar unket. Bara namnet stinker. Ska gräva och se vad jag hittar.

Människor med pengar som ger sig i lag med cirkusfolk har oftast nåt skumt de vill dölja..
Citera
2025-01-24, 22:27
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler
Bodström är uppenbart stressad och ger signaler under samtalet som får det att framstå som att han skyddar något helt annat än barn.

Jag är kass på att upptäcka lögnare och så men Bodström ser uppenbart ut som om han står och ljuger. Han skakar på huvudet medan han repeterar ett påstående som ämnar att få honom och andra att framstå som hederliga med goda motiv men klarar inte av att - trots att han är en professionell offentlig person- hålla ordning på kroppsspråket. Douglas fladdrar runt på ett vis som är normalt för oss känslosamma människor med ansikten som öppna böcker av minsta emotion som flyger förbi. Det är mer som tics än proffessionell hållning. Ja bodström har sitt typiska halvleende av självsäkerhet men han är klart och tydligt stressad och det syns tydligt.

Douglas visar alla möjliga känslor. Avsmak. Äckel. Grundkänslor. Bodström signalerar istället att han ljuger när han försöker få fram ett motiv som han då skakar på huvudet åt för att emotsäga sig själv eftersom han vet att det visst handlar om annat än barnen och han avslutar med att skaka när han ljuger om att de båda vill samma sak.

Däremot är han mer självsäker när han repeterar det Dumpen gör och har uppenbart sett bevis på att de sysselsätter sig med utpressning och i sin lögn av vad han har för agenda så börjar han med självsäkerhet berätta om vad Dumpen gör istället för att stå och skaka bort sina egna lögner av motivet bakom till hans engagemang. Förövrigt så slipper predatorögon fram när hans vanliga leende försvinner i det med att hans bakgrund som justitieminister tas upp. Sedan dyker hånet upp, föraktet i hans ansikte och han både sväljer som ändrar ställning. På grund av att hans ställning som justitieminister tas upp. Hans självsäkerhet ersätts av att han försöker kämpa för att hålla tillbaka något som berör politisk nivå och han sväljer i samband med just det när Douglas ifrågasätter varför han inte arbetar med lagstiftningen.

https://www.cbc.ca/life/wellness/8-ways-to-tell-that-someone-is-lying-1.3803082

Så Bodström är inkopplad pga att det på något vis är någon som drar i trådarna väldigt högt ifrån möjligtvis. Annars är det något på politisk nivå här som man behöver fundera några varv kring.

Det är svårt att avläsa en såpass proffessionell människa precis som ett öppet ansikte kan ge problem men men

Douglas är åtminstone inte den som ser ut att dölja något.

Douglas ser inte ut att dölja något? Är han din sugar daddy månde? Nej du, han finns det anledning att utreda, sanna mina ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in