Citat:
Vilken gädda var det? Det är inte särskilt konstigt om det skulle vara något enskilt fall som blivit startskottet. Oavsett hur du skadar en människa så kommer det en dag då du ger dig på fel person. Det är så för alla slags problem eller "konflikter" precis som antagligen någon gav sig på fel person när det gällde Sara eller någon nära henne.Det är faktiskt en uppfriskande känsla att nu följa Dumpens förfall. Vi är många som under lång tid ifrågasatt de metoder som använts och deras uppbackning av en lynchmobb som accepterat att lagen sätts ur spel. Vi lever i ett rättssamhälle, vare sig man vill eller inte.
Zoomar man ut en smula skulle man kunna gissa att förfallet började när en gädda med rika föräldrar hade fiskats upp, därefter har det radats upp beklämmande information om Dumpens så kallade verksamhet.
Vidare, Bodström tar inga fall han inte ser stor potential i, finns liksom ingen anledning.
Det man kan undra nu är varför Douglas donerar 1 msek till denna tveksamma verksamhet? Är han också en gädda? Vilka fler välställda i samhället har hållit Dumpen under armarna eventuellt på grund av något de inte vill ska komma fram?
Vilka gömmer sig egentligen i lynchmobben?
Bodström har ett fett konto här.
Zoomar man ut en smula skulle man kunna gissa att förfallet började när en gädda med rika föräldrar hade fiskats upp, därefter har det radats upp beklämmande information om Dumpens så kallade verksamhet.
Vidare, Bodström tar inga fall han inte ser stor potential i, finns liksom ingen anledning.
Det man kan undra nu är varför Douglas donerar 1 msek till denna tveksamma verksamhet? Är han också en gädda? Vilka fler välställda i samhället har hållit Dumpen under armarna eventuellt på grund av något de inte vill ska komma fram?
Vilka gömmer sig egentligen i lynchmobben?
Bodström har ett fett konto här.
För en del människor gör allt vad de kan. Att någon omkring de här männen kan ha makt eller pengar nog för att göra kaos är inte osannolikt.
Douglas var den som gjorde en öppen donation? Du vet att det inte funkar att påstå att alla omkring Dumpen egentligen skulle äta spädbarn ungefär? Det är ändå korrekt att det här handlar om vita män med makt och det är bra när en man agerar emot den strukturella maktförordnimgen.
Läste nyss om fallet då anhöriga betalat 1.8 miljoner kronor (hade inte läst det tidigare) under utpressning och det låter som ett sådant fall där jag menar att människor definitivt behöver vård och jag anser givetvis att det är särskilt förkastligt att ge sig efter svårt psykiskt sjuka som behöver spärras in och få t.ex antipsykotika eller svagbegåvade så att de själv är på ett barns nivå osv. Men för ett barn som utsätts är det inte en skillnad.
Jag har alltid haft en slags motvilja till de här uthängnimgarna men de är så sjuka att det som minst borde finnas en stor debatt om isåfall hur man ska kunna utveckla vård, hitta de här människorna och förbygga att de skadar.
I en värld där människor köper/säljer barn på riktigt så kan jag inte se att kriminaliteten är så hemsk. Ja jag tycker att det är förkastligt att jaga människor som behöver låsas in och pressa deras anhöriga på pengar då somliga med psykossjukdomar kan bli skvatt galna utan mediciner och begå alla möjliga sjuka handlingar för att de är psykotiska. Det gäller ett fåtal men oavsett vad så ska man aldrig utsätta människor som man ska anmäla till socialtjänsten /psykiatrin/polisen om att de behöver akutvård lika lite som man får förnedra dem på andra vis när de behöver sprutor för att mota undan skov.
Så om det stämmer som det stod i tidningen anser jag att det är djupt omoraliskt och förkastligt.
Men man ska minnas att jag själv som tonåring utsatts och planerade att lura män och råna dem vilket jag sedan såklart aldrig gjorde men det innebär att jag förstår raseriet man kan känna inför människor som ger sig på andra och att man vill kompensera maktlöshet/utsatthet för att göra något tillbaka.
Vi pratar om vita män. Vita människor. Eller människor som är överordnade andra människor i världen i en vit maktförordning. Vi har även en värld där vi vet att människor utsätts för människohandel.
Man brukar säga att vita människor inte alls har det så bra men se då på hur strukturerna i världen fungerar och jämför. Mänkan sitta med vita privilegier och beställa våldtäkter på fattiga barn i andra länder eller fattiga kvinnor. Sedan när kvinnor säljer sina barn eller andras barn eller lurar in dem i en värld som är bokstavligen livsfarlig så dyker det upp vita människor och försvarar dem. När mödrar säljer sina barn och barnen de är släkt med så pratar man om hur de är tvingade till det för att överleva. Den vita tolkningen.
Man kan isåfall säga att Sara också är tvingad att utpressa män för sin överlevnad, för sina barn och sin bekvämlighet. För saken är att hon upplevt så mycket att hon hade kunnat varit en förövare men hon vände tillbaka det hon upplevt mot dem de kom ifrån istället för att samordna och organisera övergrepp.
För även om vi inte behöver ta till kriminalitet (jag har exempelvis valet att inte bli livsstilskriminell) så är det inte som så att människor alls måste sälja amdra människor eller sina egna barn för överlevnad. De gör det enbart för att de kan.
Det som är så roligt med alla inom Dumpenkoncernen är att dom är så otroligt korkade och utgår att alla andra är lika korkade som dom själva.