2025-01-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han måste ha lösenorden också. När Eko beslagtog elektroniken senast så förlorade han tillgång till flera konton, bl a till hans mejladresser (han fick skapa nya till streamens giveaways).
Det är sant iofs.
Citera
2025-01-24, 20:25
Medlem
Baron21s avatar
Ingen som hört hur det gick med LVU:et, på lilltjejen?
Citera
2025-01-24, 20:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hur "FRI" är han med reseförbud & anmälningsplikt?!
Citera
2025-01-24, 20:34
Medlem
FruKrokodils avatar
Det absolut roligaste som kan hända är om Chrippa får känna lite frihet för att sen sys in direkt om åklagarens överklagan går igenom. Särskilt om han direkt shoppar massa ny teknik som KF tar direkt.

Vilken jäkla tortyr för Chrippas del.
Citera
2025-01-24, 20:57
Medlem
jag kan säga att jag lätt inte trodde på att han skulle släppas. men det lär ha med överbeläggningen som idag är extremt stor. så dom släpper en liten fisk som han. men det hade dom inte gjort för 20 år sedan.
Citera
2025-01-24, 21:03
Medlem
Kräftan kommer bli dömd och få fängelse. Ingen åklagare kan missa så stort..Släppt i väntan på åtal. Inget konstigt med det. Dessutom har åklagare överklagat beslutet. Tror kräftan lärt sig en läxa efter häktning och kommer hålla en låg profil.
Senast redigerad av DinMama 2025-01-24 kl. 21:04. Anledning: Tillägg
Citera
2025-01-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det kan han för all del vara. Men det är ingenting som behöver framgå i några protokoll som är allmänna handlingar. Anledningen till att vi vet att han är misstänkt för skattebrotten etc är för att det hållits häktningsförhandlingar där grunden för häktning är att han är på sannolika skäl misstänkt för detta, och protokollen därifrån är offentliga.

Om det finns en misstänkt som har delgivits så måste det väl noteras i tingsrättens dagboksblad?
Men med "Sekretess X".

Innan häktningsförhandlingen för Chrippa så fanns han och tre andra misstänkta med i dagboksbladet, men eftersom han var häktad i sin utevaro så visades hans namn medans de andra fortfarande är belagda med sekretess.
Citera
2025-01-24, 21:33
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
Ingen som hört hur det gick med LVU:et, på lilltjejen?

Det undrar jag med.. Någon som vet hur lång tid sånt brukar ta? Jag trodde det skedde inom samma dygn. Men det kanske är mer akuta fall.
Citera
2025-01-24, 21:58
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Kräftan kommer bli dömd och få fängelse. Ingen åklagare kan missa så stort..Släppt i väntan på åtal. Inget konstigt med det. Dessutom har åklagare överklagat beslutet. Tror kräftan lärt sig en läxa efter häktning och kommer hålla en låg profil.

Min kvalificerade gissning är att Chrippa är rejält jävla vingklippt och stukad just nu. Han har fått sig en äkta lektion i livets hårda skola genom att gå från "catch me if you can" och hånskratt åt myndigheter till att få bo 14 dagar i ett av Europas värsta rövhålsfängelser. Sen får han komma hem och känna på trygghet på en nivå att t.o.m fulla restriktioner känns som ett lyxhotell.

Jag tror han just nu är som en strykrädd hund som inte riktigt vet hur han ska ta sig upp och fram igen för att bli den han var för bara ett par månader sen. När man slås ner hårt så kan man slås ner hårdare än man tror. Inte alltid vi i trygga och säkra Sverige kan förstå det.
Citera
2025-01-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Om det finns en misstänkt som har delgivits så måste det väl noteras i tingsrättens dagboksblad?
Men med "Sekretess X".

Innan häktningsförhandlingen för Chrippa så fanns han och tre andra misstänkta med i dagboksbladet, men eftersom han var häktad i sin utevaro så visades hans namn medans de andra fortfarande är belagda med sekretess.

Vet inte exakt vad som måste noteras i dagboksbladet.

Det jag menar är att Chrippa kan blivit delgiven misstanke om stämpling till grov misshandel under förhör. Det är dock först när han blir häktad för det som det behöver framgå i en offentlig handling, eftersom det normala är att personer häktas på sannolika skäl, alternativt när ett åtal väcks.

Folk blir ju misstänkta för saker hela tiden. De flesta blir inte häktade för det. Det är först när åtal väcks som det blir offentligt att det finns misstankar.

Så Chrippa kan vara delgiven skälig misstanke om brott utan att det går att utläsa av några papper.
Citera
2025-01-24, 22:21
Medlem
Sjukt ändå att ingen av sekten gjort en video.
Citera
2025-01-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vet inte exakt vad som måste noteras i dagboksbladet.

Det jag menar är att Chrippa kan blivit delgiven misstanke om stämpling till grov misshandel under förhör. Det är dock först när han blir häktad för det som det behöver framgå i en offentlig handling, eftersom det normala är att personer häktas på sannolika skäl, alternativt när ett åtal väcks.

Folk blir ju misstänkta för saker hela tiden. De flesta blir inte häktade för det. Det är först när åtal väcks som det blir offentligt att det finns misstankar.

Så Chrippa kan vara delgiven skälig misstanke om brott utan att det går att utläsa av några papper.

Du tror att han förhörs p g a brottsmisstanke utan att han tilldelats advokat av domstolen...? Det är två olika utredningar, två olika åklagare, två olika förundersökningsledare, två olika myndigheter. Vid skälig misstanke måste han delges misstanken - om han förhörs ska han ha advokat - har han advokat syns det hos domstolen.

Att det syns först i och med häktning är falskt.

Dagboken i ärendet:
https://pixeldrain.com/u/X2xbQZ4Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in