Citat:
Ursprungligen postat av
FeministSlayer
Har i den andra tråden postats en video där hon säger sig ha gått igenom något arkiv med barnporr hela dagen och är utmattad, det finns också en länk till dumpens hemsida där dem publicerat ljudet ifrån en övergreppsfilm med ett barn man då får anta att hon sitter på. Skulle inte förvånat mig om man redan beslagtagit all hennes elektronik och att det är därför Patrik idag avgått.
Det är fortfarande oklart när utredningen egentligen inleddes. Det kan mycket väl vara så att polisen beslagtagit elektronik redan innan styrelsemötet i november, men det är också möjligt att detta skett först nyligen. För tillfället har vi inte tillräckligt med information för att fastställa tidpunkten, vilket innebär att allt vi kan göra är att spekulera.
Angående rubriken om Patriks avgång, är den något missvisande. Det stämmer visserligen att han avgått som ordförande, men det förändrar i praktiken ingenting. När man är ensam ledamot i en styrelse är det inte ett krav att ha en ordförande, vilket förklarar förändringen. Hans roll och position inom företaget kvarstår som tidigare, och det är endast den formella titeln i styrelsen som har ändrats.
Jag hyser en kritisk inställning till företaget Dumpen. Dock anser jag, liksom i andra sammanhang, att det är viktigt att undvika överdrifter. Vissa företeelser framställs som mer omfattande eller betydelsefulla än de egentligen är, vilket ofta sker för att generera klick och uppmärksamhet på medias plattformar.