2025-01-24, 16:12
Medlem
Har alltid trott att Sara var den smarte i gänget men när hon slängde ur sig att dom sitter på ett arkiv med "bilder" så undrar om det står rätt till där uppe.

Jaja kom i all falll lugnande besked ifrån den självutnämnde uppfostrerskan - inte skyldig. Där talar hon sanning tror jag men hennes dribblande med kvitton mm ska kontrolleras

Hon har sån jävla skön stil. Dom flesta blir irreterade på p-böter men det bekommer inte Sara då sektmedlemmarna pröjsar dessa.
Citera
2025-01-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Då är det ett misstänkt mord du pratar om, det går alltså inte att fastställa att ett mord har begåtts förrän en dom vunnit laga kraft
Hahahhaha, så personen knivhögg sig själv 59 gånger?
I de läget kommer polisen ALDRIG rubricera misstänkt mord eller mordförsök. Det kommer rubriceras som mord då de antar att personen inte kunnat hugga sig själv 59 gånger i ryggen.

Samma, som jag sa med Elgiganten och en TV, polisen och Elgiganten kommer klassa det som stöld. Utan att möjligen kunna reda ut vem som begått brottet har alltså brottet skett.
För att polisen och åklagaren skall kunna undersöka saken krävs således att ett brott har begåtts eller misstänkt ha begåtts. I många fall vet de redan att brottet har begåtts men kan inte bevisa vem som gjort det.

Det finns inget scenario "Vi vet inte vem som gjort det så det kan vara så att det inte är något brott som begåtts alls"
På samma gång ligger dörren till huset 5m in i hallen och alla värdesaker är borta med leriga fotavtryck i hela huset.
Citera
2025-01-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
Det var hela poängen med det inlägget. Du antar att det stämmer eftersom du till 100% litar på dumpen. Men man kan inte bara publicera en person på dumpen när konsekvenserna är så stora, och sen inte bevisa någonting. Bara att folk blindt ska lita på att dom gör rätt.

Tänk om någon använde dina bilder och du hamnade där. Hur hade du resonerat? Har du väl hamnat på sidan är det försent. Ingen konfrontation så du kunde aldrig förklara och bevisa dig oskyldig. Nej, det går inte att försvara, det är absolut tokigt.

Dumpen borde åtminstonde enbart publicera folk om en konfrontation eller möte har skett. Annars är det för osäkert.

Jag måste ju naturligtvis anta att dom har flera Kontrollfunktioner som ser till att inte fel person publiceras

Om jag hade hamnat där hade jag naturligtvis ringt till dumpen och sagt åt dom att dom publicerat fel person och att jag inte har eller har haft något konto som sexchattat med något barn och sen gjort allt jag kunnat för att bevisa min oskuld

Om dom publicerar fel person som undermineras hela deras verksamhet
Citera
2025-01-24, 16:24
Medlem
Citat:
När det gäller internetrelaterade sexualbrott mot barn så är det fler förövare som inte har någon tidigare koppling till barnet

Absolut, men då talar vi grooming och inte fysiska träffar som är dumpens teater
Citera
2025-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Jag måste ju naturligtvis anta att dom har flera Kontrollfunktioner som ser till att inte fel person publiceras

Om jag hade hamnat där hade jag naturligtvis ringt till dumpen och sagt åt dom att dom publicerat fel person och att jag inte har eller har haft något konto som sexchattat med något barn och sen gjort allt jag kunnat för att bevisa min oskuld

Om dom publicerar fel person som undermineras hela deras verksamhet
I detta läge kommer de att anta att du ljuger för att bli avpublicerad och där med skita i exakt allt du säger. Kanske publicera det som en hånfull kommentar som gör att folk kommer de än värre på dig.
Citera
2025-01-24, 16:30
Medlem
Stina-Linas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjnA5n/patrik-sjoberg-slutar-som-ordforande-for-dumpen?

Finns också på SVT

Både P och S avgår från styrelsen
Senast redigerad av Stina-Lina 2025-01-24 kl. 16:36.
Citera
2025-01-24, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Jag tror inte på att människor på Flashback generellt är begåvade nog för en seriös diskussion.

Att du lärt dig ett ord gör dig inte mer seriös.

Jag tvivlar på att hon sitter och skickar övergreppsmaterial till dem. Och nej, det finns inget som skulle rättfärdiga att en utsatt persons bilder används. Vilket jag inte heller tror har skett.

Vänta med och tvivla och tro tills du vet.
Hon är misstänkt för det.

Du borde ta en paus från henne tills du vet.
Citera
2025-01-24, 16:34
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
Hon är misstänkt för det. Du borde ta en paus från henne tills du vet.

Den utredningen ska bli intressant att följa..
Är hon skyldig har hon förlorat all värdighet.

Lika så full utredning ang alla swishar och vad de pengarna gått till...
Citera
2025-01-24, 16:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjnA5n/patrik-sjoberg-slutar-som-ordforande-for-dumpen?

Finns också på SVT

Ha ha ha.

Han springer och gömmer sig. Den lille pedofiljägaren blev ensam utan Sara. Vem kommer vara korkad nog att ersätta honom?
Citera
2025-01-24, 16:39
Medlem
Stina-Linas avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dumpens-ansvariga-utgivare-lamnar
Citera
2025-01-24, 16:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dumpens-ansvariga-utgivare-lamnar

Enligt dumplingarna är det helt normalt. Såklart man lämnar styrelsen lite då och då.

Och jag är säker på att dumplingar kommer fylla positionerna.
Citera
2025-01-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis.
Dom undrar aldrig om gäddorna skulle vara galna eller så.
Det är lätt att en galen eller ond människa avleder fokus så att en person börjar försvara sig vilket är syftet med att de klandrar Sara för olika saker istället för de här uppenbart sjuka människorna som Dumpen chattar med.

Saken är att jag skulle kunna leva i en helt annan verklighet med tomtar på loftet eller krypa omkring härhemma dyngrak nu utan att det förändrar fakta kring vad andra gör eller tar ansvar från dem.

Om jag hade varit schizofren eller alkoholist så är det inte grönt ljus för pedofiler eftersom det inte ens skulle ha haft med saken att göra.

Bara som avledningsmanöver för människor som vill rikta fokus på annat än vad de är skyldiga till. I deras värld är såklart de här gäddorna friska eftersom de anser att de själva är det.

Man hör aldrig normalfungerande människor börja yra om att människor är galna för att de ifrågasätter något som är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
Hon är misstänkt för det.

Du borde ta en paus från henne tills du vet.
Får jag fråga om du anser att alla killar som får och skickar bilder ska ställas inför rätta när bilderna de hanterar är på verkliga och minderåriga tjejer (givetvis ingår tjejer också i de som ska ställas inför rätta när de skickar vidare saker då) ?

Jag tänker på hur utbrett det är med killar som hanterar naket material och sprider videor och bilder på minderåriga.

Vad tänker du kring dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in