2025-01-24, 15:31
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jag känner inte till något tv-program om detta. Det här får man läsa sig till. Testa att läsa boken Putins Folk av författaren Kalle Kniivilä. Det är en bra början om du vill förstå Putins popularitet.

Du har läst den, antar jag? I så fall, hur uppfattar du budskapet i boken?
Citera
2025-01-24, 15:32
Medlem
Snapcounts avatar
Inget oväntat :

Det kan vara mycket farligt om "Nato-trupper" skickas till Ukraina som en fredsbevarande styrka för att upprätthålla en eventuell vapenvila eller ett fredsavtal som Donald Trump tror att han kan sluta med Vladimir Putin. Det konstaterar Marija Zakharova, talesperson för det ryska utrikesdepartementet, som inte är blyg för att göra bombastiska uttalanden:

"Nato-truppernas intervention i Ukraina är kategoriskt oacceptabel för Ryssland. Det kommer att resultera i en okontrollerad upptrappning, säger hon enligt The Kyiv Independent.

https://www.berlingske.dk/internationalt/seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-og-situationen-i-rusland-foelg-572

Konstateras lite längre ner i samma artikel (lite torrt), att det enda väl som skulle duga är ryska "fredsbevarande" trupper.
Citera
2025-01-24, 15:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inget oväntat :

Det kan vara mycket farligt om "Nato-trupper" skickas till Ukraina som en fredsbevarande styrka för att upprätthålla en eventuell vapenvila eller ett fredsavtal som Donald Trump tror att han kan sluta med Vladimir Putin. Det konstaterar Marija Zakharova, talesperson för det ryska utrikesdepartementet, som inte är blyg för att göra bombastiska uttalanden:

"Nato-truppernas intervention i Ukraina är kategoriskt oacceptabel för Ryssland. Det kommer att resultera i en okontrollerad upptrappning, säger hon enligt The Kyiv Independent.

https://www.berlingske.dk/internationalt/seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-og-situationen-i-rusland-foelg-572

Konstateras lite längre ner i samma artikel (lite torrt), att det enda väl som skulle duga är ryska "fredsbevarande" trupper.

De har ju skickat fredsbevarande trupper förr både till Georgien och Donbas och det gick ju sådär..
Citera
2025-01-24, 15:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inget oväntat :

Farligt, för skithuset kreml, inte farligt för nån
annan.
Jag tror det kommer trupper till Ukraina inte nödvändigtvis i Natos regi.
Citera
2025-01-24, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jag känner inte till något tv-program om detta. Det här får man läsa sig till. Testa att läsa boken Putins Folk av författaren Kalle Kniivilä. Det är en bra början om du vill förstå Putins popularitet.

Vilka dårar är intresserade av Putins popularitet eller inte? Är det samma dårar som sitter och tittar på hans bajs i väskan?

Nej, jag var intresserad av vilket tv-program som du hämtade informationen från. Eftersom du tidigare hävdat att dina påståenden i dina inlägg är hämtade ifrån tv-program.
Citera
2025-01-24, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
annan.

Ja.

Varför använder man inte alla frusna miljarder till att betala legosoldater?

Jag har hört att det finns många ryssar, som gärna strider mot bra betalning. Och de bryr sig inte om vilken sida de krigar på, eller vilka de skjuter ihjäl. De skjuter ju gärna ihjäl sina egna landsmän.
Citera
2025-01-24, 16:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
annan.

Tror jag också, kommer väl att heta något annat. Sedan får man hoppas att de har ett eget, färdigt mandat om det skulle smälla.., inte att respektive länders styrkor måste vänta på "grönt ljus" hemmifrån.

Det ovanstående är nog säkerligen Kreml helt på det klara med också, men man kommer nog att göra allt vad man kan för att förhindra styrkor ifrån väst på Ukrainsk mark..i första hand.., och sedan i andra hand "ge efter" för ett mindre antal och så kommer det att rulla på..etc, mm, osv.., segt som knäck !

Läste även någonstans att Putin ville "förhandla" med Trump, och ingen annan. Ukraina skall inte vara välkomna.

Egentligen förstår jag inte hur man skall komma överens än ?
Det är för tidigt enligt mig.
Citera
2025-01-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vilka dårar är intresserade av Putins popularitet eller inte? Är det samma dårar som sitter och tittar på hans bajs i väskan?

Nej, jag var intresserad av vilket tv-program som du hämtade informationen från. Eftersom du tidigare hävdat att dina påståenden i dina inlägg är hämtade ifrån tv-program.
Det var en annan diskussion, och det var hämtat från Nyheterna på TV4. Orkar inte leta upp det igen, länken finns säkert tidigare i den här tråden. Men vill man veta mer om Putin och vad ryssarna tycker så får man nog fördjupa sig i ämnet genom litteratur.
Citera
2025-01-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det ukrainska folket önskade inte den här situationen. Men nu syftar Donald John Trump på Vladimir Zelenskij.
"He's no angel. He shouldn't have allowed this war to happen"

Och hur menar du att han skulle ha förhindrat Ryssland från att invadera hans land? Särskilt intressant är hur han skulle ha hindrat den första invasionen, den 2014, som skedde 5 år innan han blev president.
Citera
2025-01-24, 16:10
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ja.

Varför använder man inte alla frusna miljarder till att betala legosoldater?

Jag har hört att det finns många ryssar, som gärna strider mot bra betalning. Och de bryr sig inte om vilken sida de krigar på, eller vilka de skjuter ihjäl. De skjuter ju gärna ihjäl sina egna landsmän.
Legosoldater låter som en dålig idé.
Citera
2025-01-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nordkoreanskt raketartilleri, kamouflerat som civila fordon, uppges används i regionen Kursk. Vapnen, som avfyrar 20 raketer åt gången, kan täcka stora områden och förstärker Rysslands insats mot Ukraina.
https://www.svd.se/a/jQM7xL/nordkoreanska-lastbilar-nytt-ryskt-vapen-i-kursk

Hel..e vad gärna jag hade sett Sydkoreanska militärenheter som anslöt dig till Ukraina. SK har ju en hel del fin, och egen, hårdvara. Bl.a. En stridsvagn som anses vara en av världens bästa.
Citera
2025-01-24, 16:15
Medlem
Snapcounts avatar
Putin smörar.., eller är det något som lurar i vassen..?

Vladimir Putin sier han er klar for samtaler med Donald Trump om Ukraina og kaller den amerikanske presidenten for intelligent og pragmatisk. President Putin kom med uttalelsen til en russisk TV-reporter fredag, melder nyhetsbyrået AFP.

Putin er dessuten rede til å diskutere energipriser med sin amerikanske kollega, heter det. Ifølge AFP sier Putin at lavere oljepriser vil være bra for både USA og Russland

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/01/24/196060495/putin-om-trump-intelligent-og-pragmatisk

Lite väl uppenbart..
Senast redigerad av Snapcount 2025-01-24 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in