2025-01-24, 13:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det eventuella stödet till Hamas beror knappast på "judehat" eller vad du och andra vill få det att låta som utan i de absolut flesta fallen beror söder på kritik mot sionismen och Israels politik.

Tja, de stödjer en organisation (Hamas) som har som enda mål att utrota judar. Stödjer man det så stödjer man helt sonika utrotning av judar. Det kan väl inte bli enklare än så?

Citat:
Ett skäl att IDF skulle vara terrorstämplade skulle man kunna tänka sig beror på att Israel misstänks för folkmord, en hyfsat allvarlig anklagelse.

Nä det är inte misstänkta för detta. Det är bara tramspellar som håller på med såna sjuka anklagelser. Typiskt såna som de vänsterblivna vi diskuterar här i tråden som vi har belägg för stödjer utrotning av judar.
Citera
2025-01-24, 13:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tja, de stödjer en organisation (Hamas) som har som enda mål att utrota judar. Stödjer man det så stödjer man helt sonika utrotning av judar. Det kan väl inte bli enklare än så?

Har du någon källa? Mig veterligen stödjer inte V terrorism oavsett vilken sida som "felat".

Citat:
Nä det är inte misstänkta för detta. Det är bara tramspellar som håller på med såna sjuka anklagelser. Typiskt såna som de vänsterblivna vi diskuterar här i tråden som vi har belägg för stödjer utrotning av judar.

Att kalla FN tramspellar låter lagom begåvat. Vi kan inte hålla ihop enskilda familjer hur fan ska vi då kunna hålla ihop en hel jords befolkning utan att vara någorlunda överens om grundläggande rättigheter för var och envar?

Vad har det med höger och vänster att göra egentligen? I grunden handlar det om mänskliga rättigheter som kränks och det är väl det som är problemet i botten?
Senast redigerad av KlasLund 2025-01-24 kl. 13:46.
Citera
2025-01-24, 13:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Har du någon källa? Mig veterligen stödjer inte V terrorism oavsett vilken sida som "felat".

Men jag skrev ju innan att det är vänsterblivna personer som är engagerade i partiet som uttrycker detta i ur å skur. Riktigt så dumma är ju inte Vänsterpartiet att det rätt upp å ner skriver i sitt partiprogram:

1. Vi vill döda judar.

De är inte smarta, men inte riktigt så dumma. Men jag hör det ständigt när jag sett dessa vänsterfnask på gator och torg. De går där och skanderar Hamas egna ord om hur de ska driva utrota judarna.

Citat:
Att kalla FN tramspellar låter lagom begåvat. Vi kan inte hålla ihop enskilda familjer hur fan ska vi då kunna hålla ihop en hel jords befolkning utan att vara någorlunda överens om grundläggande rättigheter för var och envar?

Vad har det med höger och vänster att göra?

Det var ju i FN's regi som muslimska barn började sin morgon med att göra Hitlerhälsningen. Det publicerades i Expressen. Källa får du gå till Riks senaste debatt med Herr Flam och Herr Terrorist.

Judar (Israel), Européer, Amerikaner och några till har en definition om grundläggande rättigheter. Den går mer eller mindre helt efter FN's definierade mänskliga rättigheter.

Du kan ju kolla med Hamas hur de följer den listan. Du kan kolla med andra muslimska stater. Då får du se att de motsätter sig dessa mänskliga rättigheter. De har istället tagit fram "Kairodeklarationen" som de menar ska ligga till grund där Sharia (som är fruktansvärt hemskt och omänskligt) har en plats.

Jag kommer aldrig gå med på att vi har mänskliga rättigheter enligt Islam. Aldrig, aldrig... allllldrig i helvete.
Citera
2025-01-24, 14:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Men jag skrev ju innan att det är vänsterblivna personer som är engagerade i partiet som uttrycker detta i ur å skur. Riktigt så dumma är ju inte Vänsterpartiet att det rätt upp å ner skriver i sitt partiprogram:

1. Vi vill döda judar.

De är inte smarta, men inte riktigt så dumma. Men jag hör det ständigt när jag sett dessa vänsterfnask på gator och torg. De går där och skanderar Hamas egna ord om hur de ska driva utrota judarna.

Jag efterlyste en källa för dina påståenden inte ett förtydligande kring det jag kommenterade. Sen vette sjutton men jag har haft hyfsad "insyn" eller vad man ska säga under åtminstone nåt årtionde kring vad "vänstern" anser om judar.

Citat:
Det var ju i FN's regi som muslimska barn började sin morgon med att göra Hitlerhälsningen. Det publicerades i Expressen. Källa får du gå till Riks senaste debatt med Herr Flam och Herr Terrorist.

Judar (Israel), Européer, Amerikaner och några till har en definition om grundläggande rättigheter. Den går mer eller mindre helt efter FN's definierade mänskliga rättigheter.

Du kan ju kolla med Hamas hur de följer den listan. Du kan kolla med andra muslimska stater. Då får du se att de motsätter sig dessa mänskliga rättigheter. De har istället tagit fram "Kairodeklarationen" som de menar ska ligga till grund där Sharia (som är fruktansvärt hemskt och omänskligt) har en plats.

Jag kommer aldrig gå med på att vi har mänskliga rättigheter enligt Islam. Aldrig, aldrig... allllldrig i helvete.

Att hänvisa till Riks i ett ämne som detta känns kanske inte riktigt så neutralt som man kanske hade hoppats.

Sen blir det väl konstigt att säga att man inte ställer upp på religionsfrihet? Är det orimligt att låta folk tro vad de vill eller vad de "uppfostrats" att tro på? Frågan är inte så enkel som folk tycks tro, eller egentligen är den jäkligt enkel.
Citera
2025-01-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Vänsterpartiets väljare och ledamöter som den där Kristoffer har ju visat sin antisemitism under Israel-palestinakriget. Såklart de hatar judar. Nooshi och Vänsterpartiet stänger även av kommentarsfältet på sina Instagram-inlägg om judar eftersom de vet att deras följare skulle skriva judehat i kommentarsfältet. Må de förbli portade förevigt. Anmärkningsvärt hur SVT och public service inte rapporter om detta. De har fullt upp med att skriva Trump-hat tydligen.

Problemet är ju att det här inget nytt hos Vänsterpartiet redan långt innan kriget så var det tydligt vart dom stod nånstans. Jag känner att det måste varit mycket svårt för dessa judar att porta Vänsterpartiet då dom själva tillhör vänstern.
Gör dom något åt problemet eller är all motstånd mot judehatet helt borta nu förtiden. Var det inte 2-3 vänsterpartister som blev utbuade när dom försökte lägga ansvar på Hamas?
Citera
2025-01-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace67
Att sozzarna och centern är inbjudna är ett jvla hyckleri.

Jag tror också att judiska rådet känner att dom måste bjuda någon. Vi säger att dom skulle förbjuda alla partier för att ingen håller deras standard då blir samtidigt svårt att motarbeta judehat och man behöver dom olika partierna för att stoppa det.
Citera
2025-01-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Ohhh vey! Dessa Goyims skall portas! Dom håller inte med Israel förutsättningslöst.
Jag är inte vänster men V skall ha en eloge för att dom inte kryper för dessa sionister. (Och nej jag brinner inte för Palestina heller...)

Fast Israel kritik är inte samma sak som judehat. Man kan fortfarande hata Israel regering för vad dom gör men inte judar i säg. Att vara sionist är inget fel det heller, det är dom flesta människorna och speciellt människor i Mellanöstern och Palestina.
Citera
2025-01-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Riktigt och viktigt. Vänstern måste göra upp med sin Hamas-vurm. Aron Verständig bör få livvakt betald av Sverige. Judar är inte säkra i Sverige. Bara en tidsfråga tror jag innan det händer något hemskt. Igen!

Tror du dom jobbar för det på något sätt ? Eller är det bortsuddat? Vänstern har ju gillat Hamas så länge dom har påstått gillat Judar men redan innan kriget så har det varit tydligt, vart dom stod nånstans. Redan 2009 under en tennis match där vänstern motdemonstrera blev det upplopp för att en jude spelade en tennis match, det borde varit tydligt för judiska rådet.
Citera
2025-01-24, 14:57
Medlem
V är ju anti religion.
Så självklart så är V antisemitiska.
Citera
2025-01-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Är SD bjudna?

Nej.
Citera
2025-01-24, 17:14
Medlem
Citat:
Jag ljuger inte ett dugg. Vad är det för ohederligt trams?

Exakt vem i Vänsterpartiet supportar "öppet de som förespråkar att judar ska utrotas"? Har du inget namn att komma med är det lika bra du håller käften din kroniska mytoman.
Citera
2025-01-24, 19:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Exakt vem i Vänsterpartiet supportar "öppet de som förespråkar att judar ska utrotas"? Har du inget namn att komma med är det lika bra du håller käften din kroniska mytoman.

Ja du har ju den här filuren:
Kristofer Lundberg

Här har du mer:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...plad-gazagrupp

Det finns hur mycket som helst. Men försök att vara lite trevlig och respektfull mot andra. Bete dig som en vuxen tack!

Men det finns fler som härjat runt i media senaste året. Sen skrev jag att jag SER det på gator och torg när det gäller dessa vänsterfnask.
Senast redigerad av kalkryggar 2025-01-24 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in