2025-01-23, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Uppfattar det som att hon ska utvisas enligt gängse regler.

Hon behöver däremot inte söka asyl utan omfattas av massflyktsdirektivet, och kan komma tillbaks per omgående.
Dock anser hennes föräldrar att det kommer att nollställa hennes år i Sverige och försena framtida PUT.
Och därmed försena hennes avbrytna skolgång både på gymnasienivå och sedan högskola! Bara i vischan-landet med bonnpeddobögC-politrucker ägnar sig åt sånt. Vi måste börja fundera på vad heder, ärlighet och sanning är i Sverige.
Citera
2025-01-23, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det är gulligt när flashback plötsligt ömmar för integration och medmänsklighet bara för att invandraren råkar vara en vit halvsnygg tjej.

Det är då man kan slå fast att ni verkligen är hardcore rasister eftersom man vet hur det brukar låta.

Tips: alla rysstroll i tråden kan man som vanligt ignorera. De skriver här bara för att hon är från Ukraina och tycker att hon borde "åka till fronten".
Även du visar tydligt att du är rasist och låtsas vara god. Du ser det lilla grandet i din nästas öga men inte bjälken i ditt eget öga. Utan att predika så är varken DU, jag eller någon annan utan skuld. Det är mycket man tror om sig själv som inte stämmer. Ödmjukhet verkar du underskatta, sorry to say, ok eller va?
Citera
2025-01-23, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Klart hon borde få stanna. Vi ska hjälpa folk i vårt närområde. Ukraina är ju för fan krig i... Idioti detta. Utvisa kriminella istället?

Det är 5-10 länder mellan Ukraina och Sverige. Det är inte vårt närområde.
Citera
2025-01-23, 23:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är 5-10 länder mellan Ukraina och Sverige. Det är inte vårt närområde.

What? Senast jag kollade så låg det ett land mellan oss och Ukraina, nämligen Polen. Varsågod att återgå till ruta noll I geografiklassen.
Citera
2025-01-23, 23:48
Medlem
Problemet är att hon inte har tillräckliga band till Sverige. Hon bor i Norrbotten så hon har säkert aldrig åkt tunnelbana i Stockholm. Hon ser inte ens ut som att hon mördat någon ännu! Vad fasen ska vi ha henne i landet för!?
Citera
2025-01-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/18-ariga-anastasiia-utvisas-till-krigets-ukraina-splittras-fran-sin-familj

INTE läst hela tråden .. men för mig är det mycket märkligt att man låter föräldrarna stanna, men vill utvisa en 18 åring - trots att hon kom hit som 13 åring och har inte begått brott. Jag förstår inte logiken.

Detta sticker i ögonen på vanligt folk när kriminella inte går att utvisa, men vanliga människor utan onda avsikter deporteras till ett land som helt klart är i krig.

Jag skulle vilja tipsa henne om att andra före henne har gömt sig och kommit fram efter fem år OCH fått stanna.

Men samtidigt: vilket slöseri av ett ungt liv 🥹
Citera
2025-01-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/18-ariga-anastasiia-utvisas-till-krigets-ukraina-splittras-fran-sin-familj

Hennes värderingar och framtid i Sverige ser ljust ut.. knappast hon hamnar i förorten och börjar skjuta pappor under viadukter som i Skärholmen.

Varför denna fixering att behålla kriminella?
Citera
2025-01-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
INTE läst hela tråden .. men för mig är det mycket märkligt att man låter föräldrarna stanna, men vill utvisa en 18 åring - trots att hon kom hit som 13 åring och har inte begått brott. Jag förstår inte logiken.

Detta sticker i ögonen på vanligt folk när kriminella inte går att utvisa, men vanliga människor utan onda avsikter deporteras till ett land som helt klart är i krig.

Jag skulle vilja tipsa henne om att andra före henne har gömt sig och kommit fram efter fem år OCH fått stanna.

Men samtidigt: vilket slöseri av ett ungt liv 🥹

Läs gärna senare delen av tråden.
Hon kommer att få stanna via massdirektivet.
Citera
2025-01-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ngt sådant misstänker jag också.

Hon borde spränga några höghus i Stockholms förorter. Då skulle vi inte kunna deportera henne.
Vad tramsig du är. Hon kommer aldrig att deporteras.
Hon ingår i massflykts-direktivet.
Citera
2025-01-24, 00:31
Medlem
HassanVonEssens avatar
Vad är det för löjligt jävla trams. Varför måste idioterna skriva ut att den ukrainska horan drömmer om att bli läkare. Vad spelar den så kallade "drömmen" för roll överhuvudtaget? Det spelar väl för fan ingen roll om hon vill bli porrstjärna eller läkare. Den dagen de slutar ta upp oväsentliga saker kanske jag bryr mig. Nu blir jag mest förbannad och hoppas de skickar tillbaka horan till hemlandet.
Citera
2025-01-24, 00:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Vad är det för löjligt jävla trams. Varför måste idioterna skriva ut att den ukrainska horan drömmer om att bli läkare. Vad spelar den så kallade "drömmen" för roll överhuvudtaget? Det spelar väl för fan ingen roll om hon vill bli porrstjärna eller läkare. Den dagen de slutar ta upp oväsentliga saker kanske jag bryr mig. Nu blir jag mest förbannad och hoppas de skickar tillbaka horan till hemlandet.

Det är samma om varenda, djävla blatte i förorten som skjuts - "han var världens finaste och brydde sig om alla och han drömde om att bli polis eller läkare...". Buhuhu!
Citera
2025-01-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det är gulligt när flashback plötsligt ömmar för integration och medmänsklighet bara för att invandraren råkar vara en vit halvsnygg tjej. Alt-right i ett nötskal - tänker med kuken.
Halvsnygg? Skojar du? Vi snackar en ren 10 här!
Mamman var inte heller så tokig nu när jag tänker efter… om hon var yngre jag hade man kanske haft andra tankar där också.
Senast redigerad av jurtda 2025-01-24 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in