2025-01-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
De kablar som kallas "laddkabel" är inte fullkopplade usb-kablar och klarar inte dataöverföring. Biltema skriver att dessa är för "laddning och synkronisering" och de kablar som är fullkopplade noteras att de har en dataöverföringshastighet.
Jag säger inte att detta är bra men det är så det är. En del andra företag kör samma skit. Jag har själv en drös usb-c kablar som bara går att ladda med. Rent generellt är dessa väldigt billiga och man får kolla vad det är man köper.

Rent generellt är det väl orimligt att dessa produkter finns över huvud taget? Några kronor till och du har en kabel som gör det den förväntas göra.

För mig är det är som att köpa en skarvsladd, men du kan bara använda den för arbetsbelysning, inte en högtryckstvätt.
Citera
2025-01-21, 14:26
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neeek
Rent generellt är det väl orimligt att dessa produkter finns över huvud taget? Några kronor till och du har en kabel som gör det den förväntas göra.

För mig är det är som att köpa en skarvsladd, men du kan bara använda den för arbetsbelysning, inte en högtryckstvätt.

Ja, det är rätt urbota dumt. Men samtidigt så kan det skilja rätt mycket på vanliga kablar nuförtiden. Apple har usb-c kablar som kostar över 1000:- medans biltemas kostar typ 200:-. Och man kan tro att de gör exakt samma sak men så är det inte riktigt, det ÄR skillnad på dom. Och en del vill inte betala 200:- för en laddkabel men 49:- är helt ok.
Citera
2025-01-23, 23:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag minns Biltema under 80-talet, då handlade faktiskt om BIL i deras butiker, samt att de anställda var iaf lite bilkunniga. Så är det def inte i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in