Citat:
Ursprungligen postat av
Koll99
USA kan, tillsammans med EU och övriga västvärlden, åstadkomma väldigt mycket inklusive att få Kina att upphöra med sitt stöd till Ryssland. Detta kräver förstås både enighet och diplomati.
Ryssland är i princip slut som ekonomi och det saken handlar om nu är att antingen rädda ansiktet på Putin eller - att dumpa honom. När det gäller Ryssland vet man aldrig vad som händer, bara att det går fort när det väl sker.
Det var framför allt därför jag hoppades på Trumpelton som president. Någon med hans grandiosa självbild skulle absolut kunna ta täten i en sådan operation, och han verkar ju vilja bli ihågkommen som en fredens president.
Vilka som nu skulle ha styrt bakom Harris kunde ha haft vilken djävla agenda som helst, och Putin har knappast så mycket som ett spår av respekt för henne.
Trumpelton är oberäkneligheten personifierad, och jag tror inte Putin vågar irritera honom alltför mycket.
Det kan ju hända att jag får äta upp mina ord, men hoppas kan man alltid, och jag tror att valresultatet i USA var enormt mycket bättre än en Biden-administration 2.0, med Harris som svamlande och gapflabbande frontfigur...