2025-01-23, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Varför är hon inte hemma frivilligt och deltar i försvaret av hennes hemland? Tänker på det hela tiden att det finns massvis med unga friska män och kvinnor från Ukraina som inte har ansvar för barn eller äldre släktingar som befinner sig här men som skulle vara en god resurs för sitt land i kriget mot Ryssland.

Vad skall en 18 årig kvinna gör vid fronten? Vara fältmadrass? Vi har en överskott av värdelösa invandrare ifrån MENA området, som vi kan returnera imorgon. Fred råder i Syrien och Gaza remsan, bara samla ihop allt jävla därifrån och returnera dem.
Citera
2025-01-23, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Helt stört. Verkar duktig och ambitiös och kommer med stor sannolikhet bli en tillgång för Sverige, dessutom har vi redan investerat pengar i hennes utbildning. Istället ska hon hem till ett pågående krig?

Detta samtidigt som individer som öht inte försökt anpassa sig tillåts stanna, trots att de saknar svenskt medborgarskap. Otroligt märkligt att det kan vara ett återkommande problem i vårt land.

Det bara höra hur hon prata Svenska, utan brytning. Finns så jävla mycket pack vi kan returnera.
Citera
2025-01-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har du källa på det där med ukrainarna?
Finns långt många andra som säger helt annat om ukrainarnas situation i Sverige.
Där emot så gödslas det skattepengar på mena och somalier, men de har också fattat hur mjölka systemet på pengar.
Ukrainarna är de som annars snabbast får arbete här och som vill jobba, samt är flitiga av sig.

https://www.tv4play.se/korthet/b8e17a4994f9377c5d86/tufft-for-ukrainska-flyktingar-i-sverige-tvungen-att-tigga
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyreschock-for-ukrainska-flyktingar-i-uppsala-jag-har-varit-jattestressad/
https://www.bohuslaningen.se/asikt/ledare/sa-forsamrar-regeringen-for-ukrainska-flyktingar.532a62e8-6784-4c03-a5c1-2ab4e6d72a35

Så vad exakt vill du ha en källa på? Reglerna kring husdjur? Eller att hela systemet blivit mer anpassat för just flyktningar från Ukraina? Min poäng var inte att ukrainare har det "bra", utan att de faktiskt fått mycket stöd, vilket visar att deras förutsättningar inte är så dåliga som vissa vill påstå. Hela Europa mobiliserade snabbt för att hjälpa de ukrainska flyktningar, och massflyktsdirektivet har gjort deras situation betydligt mycket enklare jämfört med andra grupper. Att vissa får arbete snabbare beror ofta på att de omfattas av just dessa lättnader.

Massflyktsdirektivet är en enorm åtgärd som ger ukrainare rätt till skydd och arbete utan att behöva vänta flera år på beslut, vilket är en stor fördel. De har också fått starkt politiskt, socialt och medialt stöd , plus betydligt mer sympatier, där problem som t.ex. dagersättningens storlek, folkbokföringsrutiner, förbättra mottagandet generellt osv nu lyfts på ett sätt som aldrig gjorts för andra grupper.
Citera
2025-01-23, 19:21
Medlem
Vi har under miljontals år domesticerat oss själva, de individer som inte funkar i gruppen bannlyses.

Varför fortsätter vi inte med det? Denna tjej verkar fungera bra så hon är välkommen i gruppen. Blir hon ett destruktivt mongo så får hon åka tillbaka, det är så bygger man bygger ett välfungerande land.

Finns hur många som helst andra destruktiva invandrade mongon som bevisat att de inte passar i Sverige. Folk med 100+ domar etc.

Sen alla andra generations invandrare. Jag bryr mig inte om de är andra generationens invandrare om de bara ställer till misär i Sverige. Sätt dem på en ö i Norrland och ge dem matpaket och ett tält mer än så behöver vi inte göra. Gillart de inte det kan de få medborgarskap där de kommer ifrån. Muslimer som inte lyckas integrera sig borde Saudiarabien ta emot, de är rikare och större än Sverige och det är deras bröder som delar deras kultur. Gillar de det inte, så dumpa dem vid gränsen. Vad ska de göra? Skjuta ner sina bruschor?
Senast redigerad av Josseskristus 2025-01-23 kl. 19:30.
Citera
2025-01-23, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Föräldrarna lär väl rimligtvis flytta tillbaka med henne om hon utvisas. Det är ju inte tvungna att stanna här bara för att de fått permanent uppehållstillstånd.
Please nigga, kan inte du, din tard försöka använda hjärnan om du ens är given en sådan? Jag orkar snart inte bemöta såna som dig. Du menar att det bara är att dra till Ukraina, skita i ungarnas skolgång, båda föräldrarna ska säga upp sina anställningar, säga upp deras boende, dra till ett land med ett gäng ungar till en krigszon? Hade du själv velat gjort det idioten? Jag tvivlar på det.
Snälla svara inte på mitt inlägg då det redan är för många mongon som du jag tröttnat på. Försök att respektera det. Ajöss på dig, sopa.
Citera
2025-01-23, 19:51
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Please nigga, kan inte du, din tard försöka använda hjärnan om du ens är given en sådan? Jag orkar snart inte bemöta såna som dig. Du menar att det bara är att dra till Ukraina, skita i ungarnas skolgång, båda föräldrarna ska säga upp sina anställningar, säga upp deras boende, dra till ett land med ett gäng ungar till en krigszon? Hade du själv velat gjort det idioten? Jag tvivlar på det.
Snälla svara inte på mitt inlägg då det redan är för många mongon som du jag tröttnat på. Försök att respektera det. Ajöss på dig, sopa.

Det blir säkert bra det där.

Båda föräldrarna har en gång flyttat hit, om du nu missat det. Oavsett hur svårt det är att dra upp rötterna och lämna ett land, så är de uppenbarligen kapabla. Och det är inte så att de denna gång flyttar till ett främmande land (vilket de dock klarat en gång), utan de flyttar hem. Hem till ett språk de behärskar, en kultur de förstår, ett socialt kontaktnät som förmodligen är större än det de har i Sverige, pengar på fickan intjänade i Sverige, mm mm.
I det hypotetiska scenariot där Anastasiia faktiskt blir utvisad, vill säga. Jag har inte sagt att jag tycker hon ska utvisas.
Citera
2025-01-23, 20:29
Avslutad
Nämen ojdå, sossemedia rapporterar om ännu en stackars flykting som borde få stanna.
Inte nån våldtäcktsneger. Nej det viktiga är att man är mot utvisningar.
Citera
2025-01-23, 20:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Anastasiia kan alltså inte utvisas och har full rätt att söka asyl, vilket hon förmodligen skulle beviljas med tanke på situationen i Ukraina, men problemet är att en eventuell ansökan om PUT i framtiden kan dröja lite längre än beräknat?

Är meningen att vi ska bli upprörda över att folk inte får PUT tillräckligt fort?
Citera
2025-01-23, 20:44
Medlem
george-nadas avatar
Ukrainare går väl bra, ut med alla n-ord och araber istället.
Citera
2025-01-23, 21:05
Medlem
Som vanligt är det vita kvinnor och flickor som fungerar prickfritt som Sverige skickar ut.

Sverige är ett sjukt land.
Citera
2025-01-23, 21:16
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det handlar om att kåta överviktiga hängpattskärringar och bögar på migverket hellre vill ha afganhannar, skäggiga arabmän och negrer med stor dolme, gärna aggresiva och dominanta, gärna lite farliga än en flicka från ett krigsdrabbat Ukraina.

Din formulering är aningen grov, men ja, man kan utgå ifrån att svenska kvinnor hade format SS-trupper vid gränsen om blattemännen hade bytts ut mot näpna thailändskor och kurviga colombianskor.
Citera
2025-01-23, 21:17
Medlem
Men hon får ju stanna.

Har ni så lite att bli arga på i verkliga världen så att ni behöver hitta på grejer att bli arga över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in