2025-01-23, 18:02
Medlem
Nej, men helt ärligt sånt här är ju löjligt.
Citera
2025-01-23, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Helt obegripligt! Vi låter alla möjliga kriminella MENA-killar stanna i Sverige, men en oskyldig tjej från Ukraina ska utvisas!
Håller med.
Efter att ha varit aktiv i denna tråd har jag blivit bombad med inlägg av putinister, nazister och imbecciller och till och med blivit rapporterad till mods. Det står klart att dessa individer hellre blir cuckad/ rövkn-llad av dominanta MENA-killar än att låta en europeisk tös få stanna i Sverige. Det finns alltså en homoerotisk dimension hos våra opponenter!
Citera
2025-01-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Håller med.
Efter att ha varit aktiv i denna tråd har jag blivit bombad med inlägg av putinister, nazister och imbecciller och till och med blivit rapporterad till mods. Det står klart att dessa individer hellre blir cuckad/ rövkn-llad av dominanta MENA-killar än att låta en europeisk tös få stanna i Sverige. Det finns alltså en homoerotisk dimension hos våra opponenter!

Islamister, feminister och bögar har olika anledningar till varför de föredrar Abdullah före Anastasia.
Citera
2025-01-23, 18:11
Avslutad
Citat:
Jag ger upp. För många pappskallar som citerar mig hela tiden. Som du!
Ber om ursäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Islamister, feminister och bögar har olika anledningar till varför de föredrar Abdullah före Anastasia.
Du glömde putinisterna, annars var det ett korrekt inlägg från dig.
Citera
2025-01-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurtda
Eftersom hennes föräldrar bor här och massflyktsdirektivet fortfarande gäller, borde det inte vara några problem för henne att ansöka och återvända.

Samtidigt så är det orimligt att säga att ukrainare har dåliga förutsättningar när hela migrations systemet har anpassats för att hjälpa just dem, från snabb hantering och särskilda resurser till lösningar för deras husdjur.

De får ett stöd som andra bara kan drömma om och detta är någonting som MÅNGA svenskar öppet stöttar och argumenterar för, ofta med hänvisning till att det är ”vårt närområde”, de ser ut som oss och att det bara är kvinnor och barn som kommer.

Har du källa på det där med ukrainarna?
Finns långt många andra som säger helt annat om ukrainarnas situation i Sverige.
Där emot så gödslas det skattepengar på mena och somalier, men de har också fattat hur mjölka systemet på pengar.
Ukrainarna är de som annars snabbast får arbete här och som vill jobba, samt är flitiga av sig.

https://www.tv4play.se/korthet/b8e17a4994f9377c5d86/tufft-for-ukrainska-flyktingar-i-sverige-tvungen-att-tigga
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyreschock-for-ukrainska-flyktingar-i-uppsala-jag-har-varit-jattestressad/
https://www.bohuslaningen.se/asikt/ledare/sa-forsamrar-regeringen-for-ukrainska-flyktingar.532a62e8-6784-4c03-a5c1-2ab4e6d72a35
Citera
2025-01-23, 18:28
Medlem
M_A_Rs avatar
Jag förstår dem som tycker att det är åt helvete när till synes skötsamma , europeiska invandrare blir utvisade när svartingar som inte bemödat sig med att lära sig vårt språk får stanna kvar. Men regler är regler. Nu får ju Anastasia stanna kvar ändå i och med massflyktsdirektivet, så det är väl inte jättesynd om henne.
Senast redigerad av M_A_R 2025-01-23 kl. 18:38.
Citera
2025-01-23, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Hon kommer från en lugn region i Ukraina (Vinnytsia) så någon större risk att drabbas av kriget är det inte i nuläget.
Så då menar du att flickan som nybliven 18-åring ska lämna sina föräldrar och syskon och Sverige hon bott i sen 12 årsåldern och fixa försörjnin och boende på egen hand i ett land hon inte kan? Jag tycker själv att Sverige har haft en släpphänt imigrationspolitik där vi tagit emot alldeles för mycket skräp men du är alldeles för hänsynslös för till och med mig.
Citera
2025-01-23, 18:38
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
För det innefattar även de som kom innan kriget bröt ut. Vore väl märkligt att skicka tillbaka folk som varit här rakt in i ett brinnande krig.

Under rådande omständigheter verkar det ganska säkert att återvända till Ukraina. Bosätter du dig runt Lviv i västra delarna har du i runda slängar 80 mil till frontlinjen, som är relativt stabil. Problemet är väl mer att om man tvingas fly från en hotad del av landet så är det lättare att hitta bostad och jobb utanför Ukraina, än vad det är inom Ukraina. Det är ju ett fattigt land. Jag kan köpa att västvärlden under sådana omständigheter kan husera ukrainare för att avlasta ukrainska myndigheter och krigsinsatsen. Se det som en form av bistånd. Hellre det än skicka svenska vapen till korrumperade ukrainska logistikansvariga, som sedan säljer vapnen tillbaka till svenska gängkriminella.
Citera
2025-01-23, 18:39
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Så då menar du att flickan som nybliven 18-åring ska lämna sina föräldrar och syskon och Sverige hon bott i sen 12 årsåldern och fixa försörjnin och boende på egen hand i ett land hon inte kan? Jag tycker själv att Sverige har haft en släpphänt imigrationspolitik där vi tagit emot alldeles för mycket skräp men du är alldeles för hänsynslös för till och med mig.

Föräldrarna lär väl rimligtvis flytta tillbaka med henne om hon utvisas. Det är ju inte tvungna att stanna här bara för att de fått permanent uppehållstillstånd.
Citera
2025-01-23, 18:41
Medlem
Swe1227s avatar
Folk som höjer rösten och menar att en ensam duktig tjej ska utvisas men inte säger något om alla de män som kommit utan anledning, ni är av den lägst stående typen
Citera
2025-01-23, 18:42
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben

Hmm, kan anledningen vara att de vill åtnjuta mörk stock, tro?
Citera
2025-01-23, 18:52
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Hanna Geurtsen, talesperson för arbetstillstånd berättar också att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Hennes föräldrar anser dock att det vore dåligt för dotterns framtid då hennes fem år i Sverige i så fall skulle nollställas."

Vad är det *konkret* som är "dåligt för [hennes] framtid", om "hennes fem år i Sverige i så fall skulle nollställas"?

Jag gissar att det kommer försvåra hennes möjlighet till att få svenskt medborgarskap, eller åtminstone medföra att det kommer ta fem år längre innan hon kan ansöka om det. Ifall hon nu vill det vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in